וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בדנמרק: 14 מפלגות מתחרות על מקום בממשלה

עודכן לאחרונה: 1.11.2022 / 13:48

לא המרכז-שמאל ולא המרכז-ימין צפויים לזכות ברוב - 90 מושבים ב"פולקטינג", הפרלמנט בן 179 המושבים. הסוגיות הפנימיות ששלטו בקמפיין היו קיצוצי מסים, המחסור באחיות, אינפלציה גואה ומחיר אנרגיה גבוהים בשל המלחמה באוקראינה

תחנות קלפי נפתחו הבוקר (שלישי) ברחבי דנמרק בבחירות כלליות שעל פי התחזיות, אמורות לשנות את הזירה הפוליטית של המדינה הסקנדינבית. לא המרכז-שמאל ולא המרכז-ימין צפויים לזכות ברוב - 90 מושבים ב"פולקטינג", הפרלמנט בן 179 המושבים.

יותר מ-4 מיליון בוחרים דנים יבחרו היום מתוך 14 מפלגות. הסוגיות הפנימיות ששלטו בקמפיין היו קיצוצי מסים, המחסור באחיות, אינפלציה גואה ומחיר אנרגיה גבוהים בשל המלחמה באוקראינה.

מדה פרדריקסן ראשת ממשלת דנמרק במשחק בין נבחרת דנמרק לבין נבחרת רוסיה. רויטרס
ראש הממשלה מאז 2019. מדה פרדריקסן/רויטרס

שלושה פוליטיקאים לפחות רוצים להגיע לצמרת השלטון: ראש הממשלה מדה פרדריקסן המכהנת, שניווטה את המדינה במהלך מגפת הקורונה ושיתפה פעולה עם האופוזיציה במטרה להגדיל את תקציב הביטחון הדני לאור המלחמה באוקראינה. פרדריקסן עומדת בראש ממשלת מיעוט עם ממשלה של מפלגה אחת, הסוציאל דמוקרטים, מאז 2019. יקוב אלמן-ינסן, מנהיג הליברלים, וסורן פאפה פולסן, שמוביל את השמרנים.

במרכז-ימין, שתי מפלגות חדשות שרוצות להגביל את ההגירה מנסות להיכנס לפרלמנט ועשויות לדחוף החוצה תוך כדי כך מפלגה שלישית דומה, שבממשלות עבר קידמה חוקי הגירה נוקשים יותר אף שלא היתה בקואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully