וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו רוצה לעשות קאמבק": כך מסקרים בעולם את הבחירות בישראל

עודכן לאחרונה: 1.11.2022 / 16:54

מרבית האתרים בעולם בחרו להתמקד בניסיונו של ראש הממשלה לשעבר לחזור לשלטון, בזמן שחלקם התמקדו בעובדה שמדובר בבחירות חמישיות בארבע שנים. התחזקות הימין הקיצוני בדמות איתמר בן גביר לא זכתה עדיין לכותרות - בהמתנה לתוצאות

יו"ר מפלגת הליכוד בנימין נתניהו מצביע בקלפי. 1 בנובמבר 2022. פלאש 90, פלאש 90
בנימין נתניהו ושרה אשתו מצביעים בקלפי, היום/פלאש 90, פלאש 90

"ישראל בוחרת היום בבחירות כלליות בפעם החמישית מזה ארבע שנים, כשהתוצאה לא ברורה והסיכוי לבחירות נוספות עדיין אפשרי" - כך בחרו ב"סקיי ניוז" לפתוח את הכתבה על הבחירות בישראל. כותרת הכתבה מסכמת בפשטות את מהות הבחירות הפעם: "זה משאל עם לגבי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. נתניהו הוא המנהיג שכיהן הכי הרבה זמן - 15 שנים מתוך 26 השנים האחרונות - אך מאז הבחירות הקודמות, מצא את עצמו באופוזיציה".

מרבית האתרים הבינלאומיים התמקדו בניסיון של נתניהו לשוב לצמרת השלטון. באתר BBC, מופיעה הכתבה על הבחירות בישראל בדף הבית, כשהכותרת היא "נתניהו רוצה לעשות קאמבק". באתר ה"גרדיאן", לא מופיעה בדף הבית כתבה על הבחירות, אלא רק בקטגוריית המזרח התיכון, כשההתמקדות היא על הניסיון של נתניהו לחזור לראשות הממשלה.

ראש הממשלה יאיר לפיד מצביע בקלפי. 1 בנובמבר 2022. מערכת וואלה, מערכת וואלה!
יאיר לפיד, ראש הממשלה, ואשתו מצביעים בקלפי, הבוקר/מערכת וואלה!, מערכת וואלה

בדף הבית של "ניו יורק טיימס", יש כתבת לייב בלוג מתגלגלת באמצע עמוד הבית, שבה המוקד הוא על העובדה שישראל בוחרת בפעם החמישית מזה ארבע שנים. באתר CNN כתבת הבחירות בישראל נמצאת בראש עמוד הבית, חלק משלוש הכתבות הפותחות. הכותרת משלבת את העובדה שמדובר בבחירות חמישיות בתוך כמה שנים והניסיון של נתניהו לחזור לשלטון. ב"וושינגטון פוסט" לא העלו כתבת בחירות בישראל לעמוד הבית, והיא מופיעה במקום השני בקטגוריית "עולם". הכותרת מתארת את נתניהו כ"צל המרחף מעל הבחירות החמישיות מזה ארבע שנים".

מעבר לאוקיינוס, אתר "לה מונד" הצרפתי העלה כתבת בחירות בראש עמוד הבית, במרכז, עם כותרת שמתמקדת דווקא בראש הממשלה יאיר לפיד "שמקווה" להיבחר שוב ולהישאר בשלטון. באתר "לה פיגרו" מופיעות שתי כתבות על הבחירות בעמוד הבית, כשהכותרת של אחת מהם גם כן מדגישה את הניסיון של נתניהו לשוב לראשות הממשלה. אתר "פראנס 24" העלה כתבה בעמוד הבית מתחת לראשית על הבחירות החמישיות. באתר הגרמני "פרנקפורטר אלגמיינה צייטונג", מופיעה כתבת וידאו על נתניהו ועל רצונו לנצח באמצע עמוד הבית.

באתרים הערביים דנים בבחירות. "אל ערביה", המבוסס בדובאי, מופיעה כתבה שכותרתה "נתניהו מנסה לעשות קאמבק". אתר "אל ג'זירה" מקטר, לייב בלוג על הבחירות מככב בראש עמוד הבית עם הכותרת על נתניהו שרוצה לשוב לשלטון בבחירות החמישיות מאז 2019. אתר TRT הטורקי שיבץ את כתבת הבחירות ככתבה הראשית בעמוד הבית עם כותרת כללית יותר על המשבר הפוליטי המתמשך. רק באתר NPR ("נשיונל פאבליק רדיו") האמריקני מופיעה כתבה בעמוד הבית שכותרתה "האם הימין קיצוני יעלה לשלטון בבחירות בישראל?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully