וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעתיק מטראמפ: נשיא ברזיל בולסונרו לא הגיב עדיין על הפסדו בבחירות

עודכן לאחרונה: 31.10.2022 / 16:50

מנהיג הימין הקיצוני, שכיהן בארבע השנים האחרונות כנשיא הכלכלה הגדולה באמריקה הלטינית, לא נשא נאום ההפסד, לא ברך את יריבו לולה דה סילבה על הניצחון - או אפילו צייץ בקשר לבחירות

נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו עדיין לא הודה בתבוסה בבחירות אמש (ראשון) לנשיאות ליריבו ממחנה השמאל, לולה דה סילבה.

שורה של מנהיגים מהעולם ברכו את לולה ואת הקאמבק המדהים שלו, ובהם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ראש ממשלת בריטניה אישי סונאק, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סין שי ג'ינפינג. אך בולסונרו, מנהיג הימין הקיצוני שכיהן בארבע השנים האחרונות כנשיא הכלכלה הגדולה באמריקה הלטינית, לא נשא עדיין את נאום ההפסד, לא ברך את יריבו על הניצחון או אפילו צייץ בקשר לבחירות.

לולה דה סילבה נחבר שוב לנשיא ברזיל. רויטרס
לולה דה סילבה אתמול/רויטרס
ז'איר בולסונרו. רויטרס
ז'איר בולסונרו מצביע בקלפי, אתמול/רויטרס

הציוץ האחרון שלו היה פרק מ"האיגרת אל האפסים" מהברית החדשה שהועלה שתי דקות לפני חצות בערב הבחירות. כעת לאחר ספירה של 100% מהקולות, לולה קיבל 60.3 מיליון קולות, או 50.9%, בעוד בולסונרו קיבל 58.2 מיליון קולות - 49.1%. לולה ייכנס לתפקיד ב-1 בינואר 2023.

מנגד, בעלי ברית של בולסונרו קיבלו את התוצאות והודו בהפסד. אפילו סרג'יו מורו, השופט ומקורבו של בולסונרו, שגזר על לולה עונש מאסר ב-2018 בגין שחיתות - פסק דין שבוטל לאחר שנתיים - צייץ כי "ככה עובדת הדמוקרטיה". אך בולסונרו ושלושת בניו הפוליטיקאים שמרו על דממה. על פי אתר החדשות UOL, הוא "ספון במשכן הנשיאותי" בברזיליה.

לקראת הבחירות התגברו החששות כי בולסונרו, בדומה לבעל בריתו בארצות הברית דונלד טראמפ, יסרב לקבל את תוצאות הבחירות ואת הפסדו. הפרשן הפוליטי ברנרדו מלו פרנקו צייץ: "זה אחר זה, תומכי בולסונרו מודים בניצחון של לולה. זה מותיר את הנשיא ללא תמיכה פוליטית אם ירצה לנסות לארגן הפיכה כלשהי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully