וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייתי מצביע ללוציפר אם זה היה עוזר להביס את השמאל": ניאו פשיסטים ערכו צעדה לכבוד מוסוליני

עודכן לאחרונה: 31.10.2022 / 12:44

תומכי ימין קיצוני ערכו תהלוכה, שבמהלכה הצדיעו במועל יד והיללו את הדיקטטור האיטלקי בניטו מוסוליני באירוע לציון מאה שנה לעלייתו לשלטון. כ-4,000 תומכי פשיזם לבושים חולצות שחורות צעדו בעיר פרדאפיו לקברו של המנהיג, קראו "דוצ'ה, דוצ'ה" והצדיעו במועל יד

אלפים אנשים ערכו תהלוכה, שבמהלכה הצדיעו במועל יד והיללו את הדיקטטור האיטלקי בניטו מוסוליני באירוע לציון מאה שנה לעלייתו לשלטון. כ-4,000 תומכי פשיזם לבושים חולצות שחורות צעדו אתמול בבוקר (ראשון) בעיר פרדאפיו בצפון איטליה לקברו של המנהיג וקראו "דוצ'ה, דוצ'ה, דוצ'ה", בעודם מנופפים בדגלים פשיסטיים.

הנכדה של מוסוליני, אורסולה, נאמה בפני הקהל: "לאחר מאה שנים, אנחנו עדיין כאן להוקיר את האיש שהמדינה הזאת רצתה, ושלעולם לא נפסיק להעריץ". הצעדה ציינה מאה שנים לכניסת הפשיסטים לובשי החולצות השחורות לרומא ולהפיכה שהעלתה את מוסוליני לשלטון שנמשך 21 שנים.

סמלים נאציים במצעד לכבוד בניטו מוסוליני באיטליה. טוויטר, אתר רשמי
סמלים נאציים בצעדה לכבוד בניטו מוסוליני באיטליה בסוף השבוע/אתר רשמי, טוויטר
צעדה של ניאו פשיסטים באיטליה לכבוד בניטו מוסוליני. טוויטר, אתר רשמי
צעדה לכבוד בניטו מוסוליני באיטליה בסוף השבוע/אתר רשמי, טוויטר

בחודש שעבר, איטליה בחרה את הממשלה הימנית הקיצונית ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. ראש הממשלה החדשה, ג'ורג'ה מלוני, ניסתה להרחיק את עצמה משורשיה הניאו פשיסטיים של מפלגתה "האחים של איטליה" במהלך הקמפיין, אך המצע שלה מבוסס על שנאת זרים והתנגדות להגירה.

ביום שישי, פעילים אנטי פשיסטים ערכו צעדה בפרדאפיו לציון יום השנה לשחרור העיר וכדי למנוע מהפשיסטים לצעוד ביום "המצעד על רומא" - סדרת אירועים שהובילו לעלייתו של מוסוליני לשלטון באיטליה בין ה-22 באוקטובר ל-29 באוקטובר 1922.

ג'ורג'ה מלוני, מנהיגת האחים של איטליה. GettyImages
ראש הממשלה החדשה עומדת בראש המפלגה הימנית קיצונית "האחים של איטליה"/GettyImages
צעדה באיטליה לכבוד בניטו מוסוליני. טוויטר, אתר רשמי
צעדה לכבוד בניטו מוסוליני באיטליה בסוף השבוע/אתר רשמי, טוויטר

בבית הקברות אתמול, מעריצי הדוצ'ה עמדו בתור כדי להיכנס לקריפטה שלו. כל אחד מהנכנסיפ קיבל כרטיס זיכרון חתום על ידי הנינות של מוסוליני ותמונה שלו מחייך ומצדיע הצדעה יוונית-רומאית. בכרטיס נכתב, "ההיסטוריה תוכיח שצדקתי".

ניצחונה של מלוני העניק לפעילי הימין הקיצוני מומנטום והצדקה. "הייתי מצביע ללוציפר אם זה היה עוזר להביס את השמאל", אמר ל"דיילי מייל" מארגן הצעדה מירקו סנטארלי. "אני שמח שיש לנו את ממשלת מלוני, משום שאין דבר גרוע יותר מהשמאל האיטלקי", הוא הוסיף. לדבריו, הוא היה רוצה שהממשלה החדשה תבטל חוקים כמו היכולת לתבוע במקרי הסתה לשנאה או אלימות שמונעת מסיבות של גזע, דת או לאום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully