וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל ממחר תחול חובת הדלקת אורות בכבישים בין עירוניים על כל כלי הרכב למשך החורף

מערכת וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 31.10.2022 / 9:23

חובת הדלקת האורות תימשך עד 31 במרץ 2023. ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים מעדכנים כי החל ממחר יתחיל גם מבצע בדיקות בטיחות בחינם לקראת החורף במוסכים שונים ברחבי הארץ. השנה נוספו למבצע גם בעלי אופנועים וקטנועים

פקק תנועה בצומת אליקים, 21 בפברואר 2022. שלומי גבאי
נהיגת חורף/שלומי גבאי

החל ממחר (שלישי) חלה חובה על נהגים לנסוע באורות דולקים בכבישים בין עירוניים גם בשעות היום. חובל הדלקת האורות חלה על כל סוגי הרכב, והיא תהיה בתוקף במשך חודשי החורף, עד 31 במרץ 2023. במשרד התחבורה ממליצים להדליק את האורות גם בדרכים עירוניות, כדי לראות טוב יותר. בתנאי ערפל יש להאט את מהירות הנסיעה ולהדליק גם את פנסי הערפל, שאותם יש לכבות עם היציאה ממנו. עוד אומרים ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים כי אורות גבוהים אינם יעילים במצב של ערפל, משום שהם גורמים לסנוור.

הרלב"ד מזכירה כי נהיגה בתנאי גשם ראשון עלולה להיות מסוכנת גם בקרב נהגים ותיקים ומנוסים, בשל ערבוב של שמן מנועים שהצטבר על הכביש עם מי גשם, היוצרת תערובת חלקלקה שמחלישה את אחיזת הצמיגים בכביש. ברשות ממליצים לבדוק את מערכות הבטיחות במכוניות לקראת החורף, כולל בלמים, אורות, צמיגים, מגבים והיגוי. החל ממחר יתקיים מבצע של בדיקות ללא תשלום במוסכים שונים ברחבי הארץ. רכב שעבר את הבדיקה יקבל את תו התקינות הרשמית של המבצע. השנה צורפו למבצע גם בעלי האופנועים והקטנועים.

גשם בתל אביב 25 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
גשם בתל אביב, 25 באוקטובר 2022/ראובן קסטרו

חלק מכלי הרכב חייבים בבדיקת תקינות לקראת החורף. סוגי רכב אלה הם משאיות שמשקלן הכולל עולה על 10 טון, רכבי אספנות, רכבי עבודה ואוטובוסים, למעט אוטובוס זעיר פרטי.

במקרה של סכנת החלקה של הרכב, אומרים ברלב"ד, יש להאט, לבלום בהדרגה ולנסות להימנע מבלימות פתאומיות. פניות יש לבצע במהירות נמוכה ולהאיץ בעדינות ובהדרגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully