וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב שיחררה את האסיר המבוגר ביותר בגואנטנמו

עודכן לאחרונה: 30.10.2022 / 12:15

סייפוללה פראצ'ה בן ה-75, נעצר בחשד לקשרים עם ארגון אל קאעדה מאז 2003, אך מעולם לא הוגש נגדו כתב אישום בפשע כלשו במהלך יותר מ-17 השנים שבהם הוחזק בבסיס האמריקני בקובה

האסיר המבוגר ביותר במתקן המעצר בגואנטנמו שוחרר ו"התאחד עם משפחתו" בפקיסטן, כך הודיע משרד החוץ הפקיסטני אתמול (שבת).

סייפוללה פראצ'ה בן ה-75, נעצר בחשד לקשרים עם אל קאעדה מאז 2003, אך מעולם לא הוגש נגדו כתב אישום בפשע במהלך יותר מ-17 השנים שבהם הוחזק בבסיס האמריקני בקובה, על פי ריפריב, ארגון צדקה משפטי שמייצג את פראצ'ה. "אנחנו שמחים שאזרח פקיסטני שנעצר מחוץ למדינה סוף כל סוף התאחד עם משפחתו", נאמר בהצהרה של הארגון.

הפנטגון אמר בהצהרה אתמול כי שר ההגנה לויד אוסטין "יידע את הקונגרס בכוונתו לשחרר את סייפוללה פראצ'ה לפקיסטן" בחודש שעבר. הוא גם שיבח את הנכונות של פקיסטן ושל שותפות אחרות לתמוך ב"מאמצים של ארצות הברית להתמקד באחריות של צמצום אוכלוסיית העצורים, ובסופו של דבר, לסגור את המתקן".

סייפוללה פראצ'ה. טוויטר, אתר רשמי
עצור במשך יותר מ-17 שנים ללא אישום/אתר רשמי, טוויטר
כלא גואנטנמו, קובה. רויטרס
כלא גואנטנמו/רויטרס

פראצ'ה היה בעברו איש עסקים עשיר שגר בארצות הברית והחזיק בנכסים בניו יורק. הוא נתפס ב-2003 בבנגקוק. פראצ'ה הואשם בכך שהיה "מתווך" של אל קאעדה שסייע לשניים ממתכנני מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר לבצע העברות פיננסיות. לדברי פראצ'ה, הוא לא ידע שהשניים שייכים לאל קאעדה והכחיש כל מעורבות בטרור או במתקפת הטרור.

הוא הועבר לבסיס חיל האוויר האמריקני באגראם באפגניסטן לפני שנלקח לגואנטנמו ב-2004, על פי ריפריב. ארצות הברית טוענת כי היא יכולה לעצור אנשים עד להודעה חדשה בלי להגיש נגדם כתב אישום, במסגרת החוקים הבינלאומיים של מלחמה.

מיה פואה, מנכ"לית ריפריב, אמרה ל-NBC ניוז אתמול כי "ממשל ביידן ראוי לציון על כך שהאיץ את שחרור העצירים מגואנטנמו, שמעולם לא הואשמו בפשע". בנו של פראצ'ה, אוזייר פראצ'ה, הורשע ב-2015 בבית משפט פדרלי בניו יורק בהענקת תמיכה לטרור, בהתבסס חלקית על עדות של אותו עד שהוחזק גם כן בגואנטנמו שעליו הסתמכה ממשלת ארצות הברית כדי להצדיק את מעצר האב. במרץ 2020, לאחר ששופט ביטל את העדויות והממשלה החליטה לא לבקש מפשט חדש, פראצ'ה הבן שוחרר ונשלח בחזרה לפקיסטן.

כ-800 גברים ונערים הוחזקו באופן לא חוקי בגואנטנמו מאז נפתח על י די ממשל בוש הבן ב-2002, על פי איגוד אמריקן סיביל ליברטיס. נכון לעכשיו, יש 35 עצורים במתקן, 18 קיבלו אישור לשחרור, על פי אמנסטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully