וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבב שני בבחירות לנשיאות בברזיל: לולה ביתרון קל

עודכן לאחרונה: 30.10.2022 / 11:47

על פי הסקרים, ללולה יש יתרון קל של 4%-8% על פני בולסונרו בבחירות שנחשבות לחשובות ביותר מזה שנים בברזיל. שני המועמדים ערכו עימות אחרון ביום שישי בלילה שהחל ב-30 דקות שבהן החליפו קללות

אזרחי ברזיל יגיעו היום (ראשון) לקלפיות בסבב השני בבחירות לנשיאות, לאחר שבסבב הראשון לא הצליחו שני המועמדים, ז'איר בולסונרו הנשיא המכהן מהימין, ולולה דה סילבה הנשיא לשעבר מהשמאל, לקבל מספיק קולות על מנת להכריז ניצחון.

על פי הסקרים, ללולה יש יתרון קל של 4%-8% על פני בולסונרו בבחירות שנחשבות לחשובות ביותר מזה שנים בברזיל. שני המועמדים ערכו עימות אחרון ביום שישי בלילה שהחל ב-30 דקות שבהן החליפו קללות.

ז'איר בולסונרו, נשיא ברזיל, ואשתו הגיו לחלוק כבוד למלכה אליזבת השנייה, לונדון. GettyImages
ז'איר בולסונרו/GettyImages
נשיא ברזיל לשעבר אינסיו לואיז לולה דה סילבה לאחר ששוחרר מהכלא,קוריטיבה ברזיל, 8 בנובמבר 2019. רויטרס
לולה דה סילבה/רויטרס

ניצחון של לולה יהיה אחד הקאמבקים המרשימים ביותר בהיסטוריה הפוליטית. ראש איגוד מקצועי לשעבר, שהפסיד בשלוש מערכות בחירות עד שניצח ב-2002, בן ה-77 הוביל את המדינה במשך שמונה שנים לפני שפרס עם אחוז תמיכה של יותר מ-80%. לולה גם הורשע בשחיתות וריצה שנתיים בכלא לפני שהרשעתו בוטלה.

מאז, לולה נלחם ללא ליאות נגד יריב שמכונה "טראמפ של ברזיל". במהלך כהונתו של בולסונרו, מתו 700 אלך אנשים מדינה במגפת הקורונה, בירוא היערות באמזונס זינק לשיא של 15 שנים ופרשייה חדשה התעוררה באחרונה לגבי גיבוש "תקציב סודי" שמעניק כספים לבעלי ברית פוליטיים של הנשיא ללא שקיפות או פיקוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully