וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בחופשה עצר את המחבל בקריית ארבע: "הקב"ט נפגע, השבתי באש והלכתי לחלץ אותו"

עודכן לאחרונה: 30.10.2022 / 10:16

מ"מ בחטיבת גולני מיהר לזירת הפיגוע לאחר ששמע יריות באזור ויחד עם אנשי הביטחון פעל לנטרול המחבל. במקביל, הפצוע קשה מהפיגוע עבר הלילה ניתוח ולא נשקפת סכנה לחייו. שני הפצועים קל שוחררו מבית החולים. שמו של ההרוג טרם הותר לפרסום

תיעוד ממצלמת הרכב של הרבש"ץ של נטרול המחבל בקרית ארבע 30 באוקטובר 2022/סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המחבל שביצע את הפיגוע בקריית ארבע אתמול (שבת) נורה על ידי איש ביטחון אזרחי וקצין צה"ל. סגן-משנה ב', מ"מ בחטיבת גולני, היה בחופשה בביתו, ומיהר לזירת הפיגוע לאחר ששמע יריות באזור. יחד עם אנשי ביטחון הוא פעל לעצירת הפיגוע, שבו נרצח אדם בן 60 ועוד שלושה אנשים נפצעו, בהם אחד באורח קשה. המחבל נורה ונהרג.

"שמעתי יריות מבחוץ, יצאתי ודרכתי את הנשק", אמר הקצין. "הצטרפתי לקב"ט, נתקלנו במחבל שפתח בירי. הקב"ט נפגע, השבתי באש. הלכתי לחלץ אותו אחורה והמשכתי לירות לכיוון המחבל, ואז הגיע הרבש"צ ודרס אותו".

במקביל, הפצוע קשה מהפיגוע - עופר אוחנה, חובש בארגון הצלה ללא גבולות - עבר הלילה שני ניתוחים בבית החולים שערי צדק שבירושלים. הוא מורדם ומונשם, אך מצבו יציב ולא נשקפת סכנה לחייו. שני הפצועים הנוספים, שמצבם קל, שוחררו מבית החולים הדסה עין כרם בעיר.

זירת הפיגוע בקרית ארבע 29 באוקטבור 2022. אתר רשמי, TPS
גל הטרור לא נפסק. זירת הפיגוע בקריית ארבע, אתמול/TPS, אתר רשמי

המחבל שביצע את הפיגוע הוא מוחמד אל-ג'עברי, בן 35 מחברון, שהיה מורה במקצועו וייתכן שהיה חולה סופני. הלילה עצרו כוחות צה"ל את אחיו, נביל, קצין שירותי המודיעין של הרשות הפלסטינית. אח אחר, וואיל, רצח שני ישראלים פיגוע ירי באזור הר חברון בתחילת האינתיפאדה השנייה. הוא נידון לשני מאסרי עולם, אך שוחרר בעסקת שליט וגורש לרצועת עזה. בעקבות הפיגוע, הצהיר וואיל מעזה כי זאת "רק ההתחלה".

מתחקיר הפיגוע עולה כי המחבל הגיע עם כלי רכב לכניסת חנות מכולת פלסטינית ופתח באש מרכבו לעבר האב ובנו שיצאו מהחנות וישבו ברכבם. הבן הספיק לברוח בחזרה לחנות, והאב נפצע אנוש ומת מפצעיו בהמשך. בהמשך, המחבל נסע, עצר את רכבו מחוץ לחסם אשמורת, חזר רגלית לחנות ואז פתח שוב באש שממנה נפגעו ישראלים נוספים.

עוד בוואלה!

הרוג וארבעה פצועים בפיגוע ירי בקרית ארבע

לכתבה המלאה
פינוי הפצועים מהפיגוע בקרית ארבע 29 באוקטבור 2022. שלו שלום, TPS
פינוי הפצועים מהפיגוע בקרית ארבע 29 באוקטבור 2022/TPS, שלו שלום

בעקבות הפיגוע, ראש הממשלה יאיר לפיד קיים אמש הערכת מצב ביטחונית שבה הוחלט על תגבור כוחות הביטחון באזור. "אני משתתף בצערה של משפחת הנרצח בפיגוע הערב", אמר לפיד. "אין מילים שיכולות לנחם אתכם בשעה קשה זו. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים. נפעל בכל הכלים שעומדים לרשותנו ולא ניתן לטרור להרים ראשו".

בדיון השתתפו גם שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, המפכ"ל, ראש אמ"ן וגורמים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully