וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פער בדיווח": האם חיילים העלילו על אנשי שמאל שזרקו עליהם אבנים?

מערכת וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 30.10.2022 / 0:04

תחקיר של צה"ל מגלה חוסר התאמה בין טענות של חיילים שפעילי שמאל יידו עליהם אבנים לבין ההתרחשות בפועל. סרטונים מהשטח תומכים בגרסת הפעילים שאחד מהם, חייל בחופשה, נעצר והורחק מהאזור ל-15 יום. הצבא מבטיח שלא יהסס להוציא הודעת הבהרה

אדם לבוש מדים תועד מסייע למתנחלים בשומרון בהתפרעות נגד פלסטינים. 22 באוקטובר 2022/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אתמול (שישי) דווח כי פעילי שמאל, ובהם חייל בחופשה, תקפו חיילים של צה"ל בדרום הר חברון, סמוך למצפה אביגיל, וזרקו לעברם אבנים. בעקבות הטענות הורחק החייל ל-15 יום מהאזור, והועבר לטיפול המשטרה, והאזור הוכרז כשטח צבאי סגור.

אלא שהיום, מדווח תאגיד השידור "כאן", בעקבות תחקיר ראשוני שנערך בצבא, מתברר כי היו "פערים" בין הדיווח הראשוני של החיילים, לבין ההתרחשויות בפועל. הפעילים, שהגיעו למקום כדי ללוות רועה צאן, טענו כל העת שהאבנים נזרקו לעבר העדר, כדי לכוון אותו אל מחוץ לשטח הצבאי, ולא לעבר החיילים.

יום המאחזים, בניגוד להוראות הצבא והמשטרה אלפי מתנחלים ניסו להקים מאחזים ביהודה ושומרון  20 ביולי 2022. TPS
חיילים באזור דרום הר חברון/TPS

על פי הדיווח בתאגיד, התחקיר שערך צה"ל גילה כי ככל הנראה הם אמרו אמת. עוד נאמר בדיווח כי בצה"ל לא יהססו להוציא הודעת הבהרה אם יתברר שהאבנים אכן לא נזרקו לעבר החיילים. בסרטונים שהתפרסמו ברשתות החברתיות, המתעדים את האירוע, אין עדות לאלימות מצד הפעילים, וניתן רק להבחין בדין ודברים בינם לבין החיילים. הפעילים סיפרו שהחיילים אמרו לרועה שמדובר בשטח צבאי סגור, אף שהם לא הציגו צו, וכי החיילים נהגו באלימות כלפיהם ללא פרובוקציה מצדם.

אחרי הדיווח הראשוני פרסמה מערכת הביטחון גינויים חריפים למעשה. שר הביטחון בני גנץ כינה אותו "אירוע חמור שיטופל באופן המעמיק ביותר", והבטיח לא לאפשר "לאף אחד לפגוע בחיילי צה"ל". הרמטכ"ל אביב כוכבי גם הוא אמר שמדובר באירוע חמור, והוסיף כי זו "התנהגות עבריינית מבישה ומכפירה, הדורשת מיצוי דין מהיר ומחמיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully