וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל פעיל שמאל נעצר בחשד שיידה אבנים על חיילים בהר חברון

עודכן לאחרונה: 28.10.2022 / 17:41

החייל, בן 20 שהיה בחופשה, נחקר במשטרה ולא דווח על נפגעים בתקרית שהתרחשה סמוך למצפה אביגיל בדרום הר חברון. גנץ גינה את האירוע: "המקרה יטופל באופן המעמיק ביותר - לא נאפשר פגיעה בחיילי צה"ל, הרמטכ"ל הצטרף לדברים: "התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה"

בווידאו: פעיל שמאל נעצר בחשד שיידה אבנים לעבר לוחמי צהל/מערכת וואלה NEWS

חייל בן 20 שהיה בחופשה, פעיל שמאל, נעצר היום (שישי) בחשד שיידה אבנים על חיילים בדרום הר חברון, סמוך למצפה אביגיל. הוא נחקר במשטרה ולא דווח על נפגעים בתקרית. פעילי שמאל נוספים שנכחו במקום מכחישים את הפרטים וטענו כי לא בוצע יידוי אבנים אל עבר הלוחמים. עם זאת, חיילי צה"ל הדגישו באופן נחרץ כי אבנים הושלכו לעברם. החייל שוחרר בתנאי הרחקה.

שר הביטחון בני גנץ גינה את האירוע ואמר כי מדובר באירוע חמור - שיטופל באופן המעמיק ביותר. "לא נאפשר לאף אחד לפגוע בחיילי צה"ל שמבצעים את משימתם למען ביטחון ישראל", הדגיש.

פרצות בגדר ההפרדה באזור דרום הר חברון, 30 מרץ 2022. אמיר בוחבוט, אתר רשמי
"התנהגות עבריינית". דרום הר חברון/אתר רשמי, אמיר בוחבוט

הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי גינה אף הוא את התקרית החמורה ואמר כי מדובר בהתנהגות עבריינית מבישה ומחפירה. "דרוש מיצוי דין מהיר ומחמיר", הדגיש. "חיילי צה"ל פועלים בנחישות נגד הטרור כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל ולא יתכן שאותם אזרחים יתקפו אותם באלימות".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הצטרף לדברים. "גם באירוע הזה אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום ולאפשר שפורעים אזרחי ישראל, ולא משנה הצד פוליטי של המפה שהם משייכים את עצמם אליו, ירימו ידם על לוחמי צה"ל - וימשיכו להסתובב חופשיים", אמר. "אנו נחושים להיאבק בהם, והמשטרה תמצה את הדין עם כל פורע יהודי או לא יהודי שהוא חלק ממעשי הטרור האלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully