וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו איזו מדינה רוצה להפוך קנאביס לצורכי פנאי בקרב מבוגרים לחוקי

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 13:04

שר הבריאות הגרמני קארל לוטרבאך הודיע על תוכנית שתאפשר הפצה מפוקחת ושימוש לצורכי פנאי של קנאביס בקרב מבוגרים, מה שיהפוך את גרמניה לאחת המדינות האירופיות הראשונות שעושות כך

ממשלת גרמניה חשפה אתמול (רביעי) תוכניות להפיכת השימוש בקנאביס לצורכי פנאי בקרב מבוגרים לחוקי. החקיקה צריכה להיות מתואמת עם החוק באיחוד האירופי לפני שתוכל לעבור.

שר הבריאות הגרמני קארל לוטרבאך הודיע על תוכנית שתאפשר הפצה מפוקחת ושימוש לצורכי פנאי של קנאביס בקרב מבוגרים, מה שיהפוך את גרמניה לאחת המדינות האירופיות הראשונות שעושות כך. התוכנית קיבלה את אישור הקבינט של הקנצלר אולף שולץ.

החקיקה המתוכננת, על פי דיווח ב-CNN, תאפשר למבוגרים להחזיק עד 30 גרם של קנאביס ולגדל כמות מוגבלת של הצמח, בנוסף למכירה "בחנויות מורשות מיוחדות" ואולי אף בבתי מרקחת.

גידול קנאביס ביתי. ShutterStock
גידול ביתי של קנאביס/ShutterStock

עם זאת, שר הבריאות הזהיר כי מכשולים רבים עומדים בפני החקיקה והוסיף כי שלוש מפלגות הקואליציה של גרמניה צריכות כעת לשקול אם התוכנית "מתואמת עם החוק הבינלאומי". "אם הכל יפעל כשורה, החקיקה תעבור כבר ב-2024", הוא אמר.

ברלין תציג את החקיקה בפני נציבות האירופית להערכה מוקדמת ותנסח סופית את החוק ברגע שהנציבות תאשר אותה, אמר השר, על פי רויטרס. "אם הנציבות האירופית תגיד לא לתוכנית, הממשלה שלנו תנסה למצוא פתרונות חלופיים ולא תוותר", אמר ניקלס קופראניס, מנכ"ל חברת הקנאביס הגרמנית בלומוול גרופ.

לדבריו, יהיה צורך גם לייבא קנאביס לגרמניה אם התוכנית תאושר, משום שהגידול המקומי אינו מספיק על מנת לעמוד בביקוש הצפוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully