וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: לולה ובולסונרו מתכוננים לסבב השני והמכריע בבחירות לנשיאות

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 14:11

סקר עדכני מצא כי 49% מהנסקרים אמרו שיצביעו ביום ראשון בעבור לולה, ואילו 45% לבולסונרו. יש החוששים כי בולסונרו מכין את הקרקע לערעור על התוצאות, אף שהתעקש כי יכבד אותן - מה שעלול להוביל לגל אלימות לאחר הבחירות

ברזיל הולכת לקלפי ביום ראשון לסבב השני בבחירות לנשיאות, שמוגדרות כבחירות החשובות ביותר בהיסטוריה של המדינה כדמוקרטיה. הבחירה היא בין שני מועמדים שונים לגמרי - הנשיא לשעבר לולה דה סילבה ממחנה השמאל, והנשיא המכהן ז'איר בולסונרו מהימין הקיצוני. הבחירות נערכות על רקע אינפלציה גבוהה, האטה בצמיחה ועלייה בעוני.

שני המועמדים תקפו אחד את השני במהלך הקמפיין בכל דרך אפשרית. עימותים בין תומכיהם גרמו לרבים לחשוש מפני מה שעתיד לקרות לאחר הבחירות. לולה ובולסונרו לא הצליחו לגרוף 50% מהקולות בסבב הראשון שנערך מוקדם יותר החודש.

נשיא ברזיל לשעבר אינסיו לואיז לולה דה סילבה לאחר ששוחרר מהכלא,קוריטיבה ברזיל, 8 בנובמבר 2019. רויטרס
הוציא מיליונים מעוני. לולה דה סילבה/רויטרס

סילבה כיהן כנשיא ברזיל שתי כהונות, ב-2003-2006 וב-2007-2011. הוא הוביל את המדינה בזמן שמחירי הסחורות הגלובליות היו בעלייה, מה שסייע לו לממן תוכניות רווחה עצומות ולהוציא מיליונים מעוני. הוא עזב את השלטון עם 90% תמיכה - שיא שהוכתם על ידי פרשיית שחיתות שבה היה מעורב והובילה להגשת כתבי אישום נגד מאות פוליטיקאים ואנשי עסקים באמריקה הלטינית. לולה הורשע בשחיתות והלבנת כספים ב-2017, אך בית המשפט ביטל את האישום במרץ 2021.

בולסונרו הוא קצין לשעבר בצבא ששימש סגן פדרלי במשך 27 שנים. הוא נחשב דמות שולית בפוליטיקה לפני שפרץ ב-2010 כראש התנועה הימנית קיצונית. בולסונרו התמודד על הנשיאות בברזיל ב-2018 עם המפלגה הליברלית השמרנית וזכה לתואר "טראמפ של האזור הטרופי". הוא ידוע בהצהרותיו המפוצצות ובאג'נדה שמרנית שנתמכת על ידי מנהיגי דת אוונגליסטים מובילים במדינה.

נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו מגיע לקלפי לקראת הבחירות/רויטרס

עם זאת, העוני התרחב במהלך כהונתו, והפופולאריות שלו נפגעה לאור ההתנהלות שלו במגפת הקורונה, שאותה כינה "שפעת קטנה", לפני שהווירוס גרם למותם של 680 אלף אנשים בברזיל. הממשלה שלו תמכה גם בניצול קרקעות אכזרי ביערות האמזונס.

סקר של דאטאפוליה שפורסם אתמול (רביעי) מצא כי 49% מהנסקרים אמרו כי יצביעו בעבור לולה, ואילו 45% לבולסונרו. לאור הביצועים הטובים מהמצופה של בולסונרו בסבב הראשון, חברות הסקרים צופות כעת תחרות צמודה הרבה יותר בין השניים.

יש החוששים כי בולסונרו מכין את הקרקע לערעור על התוצאות של הבחירות, אף שהתעקש כי יכבד אותן אם יהיו "נקיות ושקופות". אין ראיות לזיופים במערכת הקלפיות הממוחשבת של ברזיל מאז נכנסה לשימוש ב-1996. מומחים מודאגים מהאפשרות כי הרטוריקה של בולסונרו תוביל לאלימות, אם לולה ינצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully