וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין בנאום השנתי: "המערב משחק במשחק מדמם ומסוכן"

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 17:33

נשיא רוסיה הזהיר בדבריו כי "המערב מנסה לעכב את ההתקדמות של חברות אחרות". אתמול, בנאום מוקלט לראשי המודיעין ממדינות שהיו בעבר חלק מברית המועצות, אמר פוטין כי הסכנה של פריצת עימות עולמי היא גבוהה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא היום (חמישי) את הנאום השנתי המסורתי שלו, שבו שטח את מדיניות החוץ בכינוס של מכון המחקר המקורב לקרמלין, Valdai Discussion Club . כותרת הנאום היא "The World After Hegemony: Justice and Security for All."

פוטין, שהחל את הנאום באיחור של כשלוש שעות, אמר כי האירועים הגלובליים באחרונה התפתחו למשבר מערכתי, כולל במגזר הכלכלי. "אנחנו עדים למלחמה באוקראינה ולחוסר יציבות בטייוואן. המשבר הגלובלי משפיע על כולם". לדבריו, "המערב משחק במשחק מדמם ומסוכן אך במוקדם או במאוחר יצטרך להתחיל לדון בעתיד המשותף שלנו. במקום זאת, המערב מנסה לעכב את ההתקדמות של חברות אחרות".

יממה לפני הנאום, פוטין אמר כי אוקראינה מתכוננת להשתמש בפצצות מלוכלכות נגד רוסיה. ממשלות במערב פטרו את ההאשמות הלא מבוססות והזהירו כי זה בעצם תירוץ של רוסיה לעשות שימוש בנשק גרעיני טקטי.

ולדימיר פוטין. טוויטר, אתר רשמי
ולדימיר פוטין/אתר רשמי, טוויטר

הנאום השנתי במכון משמש באופן מסורתי כאפשרות להיחשף להשקפות של נשיא רוסיה בנוגע לענייני חוץ וגיאופוליטיקה. לעתים קרובות נשאלות שאלות לא מתוכננות מראש בכנס, ומשתתפים בו אנליסטים ועיתונאים עצמאים, כמו גם מערבים.

אתמול, בנאום מוקלט לראשי המודיעין ממדינות שהיו בעבר חלק מברית המועצות, אמר פוטין כי הסכנה של פריצת עימות בעולם היא גבוהה. "ידוע לכולם על התוכניות להשתמש בפצצות מלוכלכות לשם פרובוקציה", הוא הוסיף.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הזהיר ביום שלישי את פוטין כי "תהיה זאת טעות רצינית" להשתמש בנשק טקטי גרעיני בעימות. "איני יודע אם מדובר במבצע כוזב - איני יודע - אבל זאת טעות מאוד רצינית", אמר ביידן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully