וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח סורי: ישראל שיגרה טילים לדמשק, "רובם יורטו"

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 1:39

על פי הדיווח, נזק נגרם לציוד, אך אין נפגעים. מדובר בדיווח סורי שלישי השבוע על תקיפה ישראלית, אחרי הפוגה של יותר מחודש. התקיפה הקודמת שיוחסה לישראל בוצעה, באופן חריג, בשעות היום. בסוף השבוע שעבר דווח באל ערביה כי נפגע אתר לייצור מל"טים איראניים

סוריה מדווחת על פיצוצים בדמשק ובדרום המדינה. 21 באוקטובר 2022/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה הודיעה הלילה (חמישי) כי נשמעו פיצוצים מעל דמשק. על פי ההודעה, מערכות ההגנה האווירית של סוריה יירטו "את רוב הטילים" בסביבת הבירה. סוריה ייחסה את התקיפה לישראל. בדיווח של סוכנות הידיעות נאמר כי נגרם נזק לציוד. מדובר בדיווח שלישי על תקיפה השבוע.

מקור צבאי אמר לסוכנות כי "קרוב לשעה 00:30, האויב הישראלי ביצע תקיפת טילים מכוון השטחים הפלסטיניים הכבושים, בכוונה לפגוע בכמה עמדות בסביבות דמשק".

שובל אש במסגרת תקיפה שמיוחסת לישראל בשמי דמשק, סוריה 24 באוקטבור 2022. רשתות חברתיות, אתר רשמי
התקיפה המיוחסת לישראל לאור יום, 24 באוקטובר 2022/אתר רשמי, רשתות חברתיות

ביום שני האשימה סוריה את ישראל בתקיפה לאור יום. עדי ראיה דיווחו על פיצוצים שנשמעו בשמי הבירה, שאינה מורגלת לתקיפות ישראליות בצהריים. לפי התקשורת הרשמית, מערכות ההגנה האווירית "יירטו כמה טילים" וחייל אחד נפצע. עוד דווח שנגרם נזק בעקבות התקיפה.

התקיפה הקודמת, בלילה שבין שישי לשבת, אירעה גם היא באזור. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, ארגון אופוזיציה שפועל מלונדון, נמל התעופה הבינלאומי בעיר הותקף, ואיתו גם אתר לייצור מל"טים איראניים. ברשת אל-ערביה הסעודית דווח אתמול כי בתקיפה נפגעו שני מחסנים שבהם מאוחסנים חומרים רגישים המיועדים להעברה מסוריה אל חיזבאללה בלבנון.

על ההעברה, לפי הדיווח, מופקדת יחידה 4400 בחיזבאללה, שעובדת בתיאום עם משמרות המהפכה של איראן. על פי הדיווחים, היא הותקפה כמה פעמים על ידי ישראל בשנים האחרונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

התקיפות האחרונות שיוחסו לישראל הגיעו אחרי הפוגה של יותר מחודש. לא ברור אם בפרק הזמן הזה לא נעשו משלוחי נשק משמעותיים לסוריה דרך איראן או שהיו סיבות אחרות, כמו למשל המשא ומתן הרגיש מול לבנון על שרטוט הגבול הימי.

בשבוע שעבר דווח בניו יורק טיימס כי רוסיה צמצמה את נוכחותה במדינה, והעבירה מערכת הגנה אווירית מדגם S-300 לטובת המלחמה באוקראינה. המערכת מעולם לא הועברו לשליטת צבא אסד או המיליציות השיעיות הפרו-איראניות, אך פריסתה בשטח הייתה בעלת איום פוטנציאלי על מטוסי חיל האוויר.

בחודשים האחרונים התמקדו התקיפות בנמלי התעופה המרכזיים של סוריה - בדמשק ובחאלב שבצפון - לאור השימוש הגובר של איראן בנתיב האווירי להברחת נשק למשטר אסד ולחיזבאללה. זאת בעקבות השיבושים בקווי האספקה היבשתיים שבהן השתמשה טהראן בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully