וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועיים לבחירות האמצע: 56% מהאמריקנים אינם מרוצים מביידן - והסקרים נוטים ימינה

עודכן לאחרונה: 26.10.2022 / 18:58

על פי סקר גאלופ, "אחוז התמיכה בנשיא ג'ו ביידן הוא 40%, ירידה לעומת 44% באוגוסט". המגמה הזאת עשויה להשפיע באופן שלילי על הסיכויים של הדמוקרטים לשמור על השליטה הקריטית בקונגרס בנובמבר

שבועיים לפני בחירות אמצע הכהונה, שייערכו ב-8 בנובמבר ברחבי ארצות הברית, אחוז התמיכה בנשיא ג'ו ביידן מדשדש - מה שמדאיג את המפלגה הדמוקרטית ככל שהבחירות מתקרבות. על פי סקר חדש של גאלופ, אחוז התמיכה בביידן כעת הוא 40%, שיפור קל לעומת שפל של 38% ביולי - אך ירידה משמעותית לעומת אחוז תמיכה של 44% שנרשם באוגוסט.

ביידן עצמו אמנם אינו עומד לבחירה בנובמבר, אך חוסר שביעות הרצון כללי ממנהיג המפלגה הדמוקרטית עלול אולי להשפיע באופן שלילי על אופן הבחירה של אזרחים שמתלבטים אם להצביע בעבור נציגים דמוקרטים בשורה של תפקידים ציבוריים חשובים ומשפיעים.

על פי גאלופ, "אחוז התמיכה בנשיא ג'ו ביידן הוא 40%, ירידה לעומת 44% באוגוסט, אך עלייה לעומת השפל של 38% ביולי. בכל שאר חודשי 2022 עד כה, אחוז התמיכה בו היה 40%-42%.

הסקר שנערך ב-3-20 באוקטובר מצא גם כי 56% מהאמריקנים אינם מרוצים מהביצועים של ביידן, ללא שינוי לעומת ספטמבר. ביולי אמרו שיא של 59% אמריקנים כי אינם מרוצים מהנשיא, ואילו באוגוסט הנתון עמד על 53%".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ואשתו ג'יל מגיעים ללונדון ללוויית המלכה אליזבת. רויטרס
הנשיא ג'ו ביידן ואשתו ג'יל/רויטרס

עוד עולה מהסקר כי אחוז התמיכה בביידן בקרב הדמוקרטים הוא 85%, ובקרב הרפובליקנים - 4% בלבד. 39% מהעצמאים פוליטית היו מרוצים מהעבודה שביידן עושה, לעומת 36% בינואר-ספטמבר.

הנתונים מאשרים כי הפופולאריות של מנהיג הדמוקרטים הגיעה לשיא בקיץ על רקע שורה של הישגים חקיקתיים וירידה במחירי הדלק. באופן כללי, ביידן אינו פופולארי בקרב הבוחרים במשך יותר משנה, על רקע האינפלציה הגבוהה והביקורת על אופי הנסיגה מאפגניסטן.

המגמה הזאת עשויה להשפיע באופן שלילי על הסיכויים של הדמוקרטים לשמור על השליטה הקריטית בקונגרס בבחירות האמצע, אך שרבים מהמועמדים של המפלגה לתפקידים השונים במדינות השונות מקבלים אחוזי תמיכה גבוהים משל ביידן. משמעות הדבר היא שהבוחרים אולי מפרידים בין השקפתם לגבי הנשיא לבין העדפותיהם לגבי הרוב בקונגרס.

על רקע הנתונים האלה, שני סקרים חדשים עדכנו את התחזית שלהם לגבי ניצחון הרפובליקנים בבית הנבחרים והעלו את מספר המושבים שהמפלגה תוסיף בבחירות בנובמבר: על פי Cook Political Report, המפלגה הרפובליקנית תזכה ב-12-15 מושבים נוספים, לעומת סקר קודם שהעריך כי מדובר בחמישה מושבים בלבד. סקר של אוניברסיטת וירג'יניה חוזה כי הרפובליקנים יזכו ב-2018 מושבים מתוך 435 המושבים בבית הנבחרים - מספר המינימום כדי לזכות בשליטה.

למרות אחוז התמיכה הלא מזהיר וגילו המבוגר, 79, ביידן אמר באחרונה כי הוא "לגמרי" מתכוון להתמודד עם כהונה שנייה בתפקיד ב-2024. בראיון ל-MSNBC, אמר ביידן, שיחגוג יום הולדת 80 ב-20 בנובמבר, כי "איני מסוגל לומר בן כמה אהיה. אני לא מצליח לומר את זה. אתם חושבים שאני מתלוצץ. אני לא".

בחודשים האחרונים ביידן היה אחראי לכמה פליטות פה וטעויות מביכות שמעוררות תהיות לגבי בריאותו הפיזית והמנטלית, לאור גילו. אתמול הוא קרא לראש ממשלת בריטניה החדש "רישי סאנוק" במקום "רישי סונאק". כמה ימים לפני כן, ביום הולדתה של סגנית הנשיא קמלה האריס, הוא אמר, "מזל טוב לנשיאה הנהדרת" - טעות שעליה חזר כמה פעמים בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully