וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג לביידן: יש בחירות בישראל וארה"ב, אבל החברות שלנו מתעלה על הפוליטיקה

עודכן לאחרונה: 26.10.2022 / 20:31

נשיא המדינה מבקר בוושינגטון לראשונה מאז כניסתו לתפקיד, לקראת הבחירות, כשממשל ביידן חושש שתוצאותיהן יסתכמו בניצחון נתניהו ושתוקם ממשלה עם גורמי ימין קיצוני, שיפגע ביחסים בין המדינות. אם יהיה משבר ביחסים - תפקיד הרצוג בתיווך יהיה מרכזי יותר

בווידאו: הנשיא הרצוג העניק את עיטור הנשיא לנשיא ביידן/צילום: לע"מ, עריכה: ליר שפיגלר

הנשיא יצחק הרצוג נפגש הערב (רביעי) בבית הלבן עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. הוא התקבל בבית הלבן על ידי ראש הפרוטוקול האמריקני, רופוס גיפורד. נשיא המדינה יחתום כעת בספר האורחים הרשמי בחדר רוזוולט ולאחר מכן יתקבל על ידי הנשיא ביידן בחדר הסגלגל.

בפתח הפגישה עם הרצוג, ביידן התייחס להסכם הגבול הימי, שייחתם מחר בין ישראל ולבנון. "זה היסטורי ודרש אומץ והרבה דיפלומטיה", אמר נשיא ארצות הברית. "ההסכם ייצור תקווה והזדמנויות לאזרחי לבנון ויתרום לביטחון האזור". הרצוג הודה לביידן על הסיוע של ממשלו להשגת ההסכם עם לבנון. עוד ציין נשיא המדינה בפני נשיא ארצות הברית, כי "איראן מסייעת להרג אזרחים באוקראינה".

הרצוג התייחס בפני ביידן לבחירות בישראל ובארצות הברית ואמר, "דבר אחד ברור - שהחברות שלנו חוצה את כל המפלגות ומצליחה להתעלות מעל הפוליטיקה".

למה זה חשוב

  • הפגישה עם ביידן מתקיימת פחות משבוע לפני הבחירות לכנסת. זהו ביקורו הראשון של הרצוג בוושינגטון מאז כניסתו לתפקיד נשיא המדינה.
  • ממשל ביידן מודאג מהאפשרות שראש האופוזיציה בנימין נתניהו ינצח בבחירות ויקים ממשלה בהשתתפות גורמי ימין קיצוני. במצב כזה, היחסים עם ארצות הברית עלולים להיקלע למשבר ותפקידו של הנשיא הרצוג בסוגיה הישראלית-אמריקנית יהיה מרכזי עוד יותר.
פגישת ביידן הרצוג בבית הלבן 26 באוקטובר 2022. רויטרס
ממשל ביידן מודאג מהאפשרות לניצחון של נתניהו בבחירות. פגישת הנשיאים, הערב/רויטרס

במוקד החדשות

  • כמה שעות לפני הפגישה עם ביידן נפגש הרצוג עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן כדי להכין את הפגישה עם הנשיא.
  • הרצוג נפגש אתמול בוושינגטון עם שר החוץ האמריקני טוני בלינקן ודן עמו במעורבות האיראנית במלחמה באוקראינה, בהסכם עם לבנון עם הגבול הימי ובהסלמה בגדה המערבית.
  • דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס אמר כי בלינקן הדגיש בפני הרצוג כי הוא מודאג מהמצב בגדה המערבית וציין שעל כל הצדדים לפעול בדחיפות כדי לבלום את ההסלמה.

התמונה הגדולה

  • יועציו של הרצוג אמרו שהוא רוצה להשתמש בביקור בוושינגטון כדי להעביר מסר לפני הבחירות בישראל ובארצות הברית כי היחסים בין שתי המדינות חייבים להמשיך להיות נושא שזוכה לתמיכה משני צידי המפה הפוליטית.
  • "ביקורי כאן בתקופה רגישה פוליטית זו, הן בישראל והן בארצות הברית, נועד להראות שהברית שלנו היא מעל לכל פוליטיקה, ממשלות וחילוקי דעות פוליטיים. זה היה כך תמיד. אני כאן על מנת להדגיש שהידידות הקרובה והעמוקה בינינו תימשך, לא משנה מה יהיו תוצאות הבחירות בישראל או בארצות הברית", אמר הרצוג ליו"ר בית הנבחרים של ארה"ב ננסי פלוסי עמה נפגש אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully