וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בול עם דמותה של שופטת העליון המנוחה רות ביידר גינסבורג ייצא ב-2023

עודכן לאחרונה: 26.10.2022 / 14:18

על הבול יופיע ציור שמן של השופטת הליברלית הוותיקה "עם הפנים לצופה, לבושה בגלימה השחורה עם הצווארון הלבן הכה מוכר שלה", אמר שירות הדואר בהצהרה. גינסבורג מונתה לבית המשפט העליון ב-1993 על ידי הנשיא ביל קלינטון

שופטת בית המשפט העליון רות ביידר גינסבורג, שהלכה לעולמה בגיל 87 ב-2020, תקבל בול עם דמותה שייצא ב-2023, כך הודיע שירות הדואר האמריקני השבוע.

על הבול יופיע ציור שמן של השופטת הליברלית הוותיקה "עם הפנים לצופה, לבושה בגלימה השחורה עם הצווארון הלבן הכה מוכר שלה", אמר הדואר בהצהרה.

עוד נכתב כי "לאחר שהתחילה את הקריירה שלה כעורכת דין אקטיביסטית שנלחמת נגד אפליה מגדרית, השופטת גינסבורג נהפכה לשופטת מכובדת שפסקי הדין החשובים שלה סייעו בקידום שוויון. היא גם מתחה ביקורת חריפה על פסיקות חברתיות שנויות במחלוקת, והיתה תומכת נלהבת בצדק חברתי ואייקון של התרבות האמריקנית".

בול חדש של שופטת בית משפט העליון רות ביידר גינזבורג. USPS, אתר רשמי
הבול החדש ייצא ב-2023/אתר רשמי, USPS

הדואר לא הודיע מתי בדיוק בשנה הבאה יופיעו הבולים בשוק. שופטים אחרים הופיעו על בולים בעבר, כולל השופט תורגוד מרשל המנוח, השופט האפרו-אמריקני הראשון בבית המשפט העליון.

גינסבורג מונתה לבית המשפט העליון ב-1993 על ידי הנשיא ביל קלינטון. לפני מותה, היא כיהנה שנים כשופטת הבכירה של המחנה הליברלי וסיפקה פסקי דין פרוגרסיביים בסוגיות חברתיות כמו, הזכות להפלה, נישואים חד מיניים, הזכות להצביע, הגירה, בריאות ואפליה מתקנת. בשנה שעברה נחשף פסל ברונזה של גינסבורג בעיר הולדתה, ברוקלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully