וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילוץ תת קרקעי בגרנד קניון: נתקעו 60 מטר מתחת לפני האדמה לאחר שהמעלית התקלקלה

עודכן לאחרונה: 26.10.2022 / 12:26

קבוצה שירדה במעלית לסיור במערות גרנד קניון, גילתה בסיומו כי המעלית התקלקלה. התיירים נאלצו להמתין כ-30 שעות עד שחולצו בשלום. דובר השריף: "אם היו מחליטים להיעזר במדרגות החירום, היה על חברי הקבוצה לטפס 21 קומות, וחלקם לא היו מסוגלים לכך"

חמישה אנשים ניצלו ביום שני, לאחר שנתקעו יממה קודם לכן כ-60 מטרים מתחת לפני האדמה במערות גרנד קניון בפיץ' ספרינגס באריזונה.

בעל ואשה, זוג עם שני ילדים קטנים ושני מבוגרים בשנות ה-70 לחייהם ירדו במעלית לסיור בן 30 דקות במערות. כשסיימו ורצו לעלות בחזרה, גילו שמעלית אינה פועלת ונאלצו להמתין כ-30 שעות עד שהוציאו אותם החוצה, על פי דובר השריף של מחוז קוקונינו, ג'ו פקסטון. הצוות במערות אמר לרשויות כי מדובר בתקלה חשמלית אך משום שהלילה כבר ירד, נאלץ להמתין עד יום שני בבוקר כדי לתקן אותה.

מעלית במערות גרנד קניון. טוויטר, אתר רשמי
21 קומות מתחת לאדמה/אתר רשמי, טוויטר
מערות גרנד קניון. טוויטר, אתר רשמי
הכניסה למערות גרנד קניון/אתר רשמי, טוויטר
מערות גרנד קניון. טוויטר, אתר רשמי
מסעדה בעומק האדמה/אתר רשמי, טוויטר
מערות גרנד קניון. טוויטר, אתר רשמי
הכניסה למערה בעומק 60 מטר/אתר רשמי, טוויטר

לדברי פקסטון, הקבוצה הנטושה בילתה את הלילה בחדר מלון שנמצא בתוך המערות. החדר התת-קרקעי ומסעדה סמוכה הם חלק מאתרי התיירות במקום. אחד מחברי הקבוצה הצליח לצאת מהמערה לאחר שטיפס במדרגות החירום ודיווח על התקרית לרשויות המקומיות. לדברי המשטרה. חמישה מחברי הקבוצה "לא יכלו לפנות את עצמם באמצעות מדרגות החירום".

הוא הוסיף כי ביום שני בבוקר גילה צוות המקום שהתקלה היא מכנית, ותיקונה יימשך זמן מה. משרד השריף הציע לקבוצה חילוץ חלופי במקום להמתין עד לתיקון המעלית. המחלצים הגיעו למקום ב-2 אחרי הצהריים ובסופו של דבר השתמשו במדרגות החירום כדי להגיע למטה ולחלץ את האנשים. צוות החילוץ וההצלה של משרד השריף הוציא את חברי הקבוצה, כל אחד בתורו, החוצה. עד 6 בערב כולם חולצו בביטחה וללא פגע, אמר פקסטון. הוא הוסיף כי אם היו מחליטים להיעזר במדרגות החירום, היה על חברי הקבוצה לטפס 21 קומות, וחלקם לא היו מסוגלים לכך.

שרי חימנז, אחת מהניצולות, אמרה לרשת ABC בפניקס לאחר מכן: "אין בפי מספיק מלים להודות לצוות על כך שעבד בכזאת מקצועיות ובביטחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully