וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות בעלטה: הפסקת חשמל ממושכת ביישובי חוף הכרמל

עודכן לאחרונה: 25.10.2022 / 23:17

תושבי איזור הכרמל נותרו בחושך מוחלט במשך שעות, כשלחלק החשמל חודש רק לקראת 22:00. בינתיים, הוצב גנרטור לאספקת חשמל לעין הוד, אך חברת החשמל מודה שלא לגמרי ברור מקור התקלה ושייתכן שתיקון יקח יומיים. "למה התקלות התכופות האלה? בגלל גשם ראשון? אנחנו במאה ה-21"

בישובי חוף הכרמל נותרו היום (שלישי) ללא אספקת חשמל שעות ארוכות. בכפר האמנים עין הוד דיווחו תושבים כי למחצית הישוב לא היה חשמל כעשר שעות, והוא חודש רק לקראת 22:00, ורק אחרי שחברת החשמל הציבה גנרטור כדי לספק חשמל לתושבים. "למחצית הישוב היה מזל ואצלם חזר החשמל אחרי מספר שעות", סיפר לוואלה ד' מעין הוד, "אבל, בחצי בו אני גר היתה לנו הפסקה של כעשר שעות".

עין הוד הוא לא הישוב היחיד, הפסקות חשמל לסירוגין נרשמו היום בישובי חוף כרמל אחרים. עובדת בכירה במועצה האיזורית סיפרה כי עברה לעבוד בביתה על רכס הכרמל, בשל הפסקת החשמל הממושכת שהיתה בקיבוץ עין כרמל, מקום משכנה של המועצה האיזורית. אבל הפסקות היו גם על הרכס, בחלקים של חיפה, בעוספיא ובדלית אל כרמל.

רחוב חשוך. מגד גוזני
הפסקת חשמל של כעשר שעות, רחוב מוחשך/מגד גוזני

חסיין, תושב דלית אל כרמל, סיפר כי נאלצו לכבות את המחשבים במשרד כדי לשמור עליהם מפגיעה בשל הפסקות חשמל חוזרות. גם בזכרון יעקב היו היום הפסקות חשמל לסירוגין וכך גם בעתלית ובטירת כרמל. בחברת החשמל הבטיחו לצרכנים טיפול עד 16:00 אבל כאמור ההפסקות הממושכות נמשכו בישובים שונים גם שעות אחר כל.

גם כעת, אומרת חברת החשמל כי ייתכן ויידרשו יומיים לתיקון ומקביל אומרת החברה כי אינה יודעת בבירור את מקור התקלה. "התסכול הגדול הוא שבפניות לחברת חשמל הסתבר כי כבר ב-14:00 ידעו שצריך להגיע אלינו, אבל מסרו שבגלל העומס בתקלות היום יכולים היו לשלוח צוות רק ב-20:00", מספר ד' תושב עין הוד, "למה התקלות התכופות האלה? על מה מדובר? גשם ראשון, במאה ה-21, בחבל ארץ של מדינה עם מזג אוויר מהנוחלים בעולם? בלי טייפון או טורנדו, ללא שיטפונות, שלגים או רעידות אדמה".

מחברת החשמל נמסר בתגובה: משעות הצהריים ארעו מספר הפרעות באספקת החשמל הסדירה בשל כשל בשנאי בחוף הכרמל. וקצרים בקווי מתח גבוה בשל גשמים ראשונים. הישובים דאליית אל כרמל, עוספיה, חוף הכרמל וחיפה הושפעו, לטווחי זמן משתנים. צוותי העבודה תוגברו מידית ותיקנו את המפגעים. בעין הוד קיימת פגיעה מורכבת בקו תת קרקעי,לצורך כך נדרשת עבודה ממושכת ואי לכך סופק גנרטור למקום,העבודות נמשכות במקביל. חברת החשמל עמדה בקשר עם הרשויות לצורך עדכון הלקוחות ובמקביל, ללקוחות הרשומים לשירות סמס נשלחו הודעות פרטניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully