וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות אמצע הכהונה: הדמוקרטים צפויים לאבד את הרוב בבית הנבחרים

עודכן לאחרונה: 25.10.2022 / 15:05

הדמוקרטים מחזיקים כעת ביתרון קל בבית הנבחרים, עם 220 מושבים, לעומת 212 מושבים רפובליקניים. שליטה רפובליקנית בבית הנבחרים תפגע ביכולת של הנשיא ג'ו ביידן הדמוקרטי להעביר חוקים ולהוציא לפועל את האג'נדה שעליה נבחר

הבוחרים האמריקנים יקבעו בבחירות אמצע הכהונה שייערכו ב-8 בנובמבר אם בית הנבחרים יישאר בשליטת הדמוקרטים או שהרפובליקנים יגרפו את רוב המושבים. כל 435 המושבים של בית הנבחרים עומדים להצבעה, משום שכהונת מחוקק בבית נמשכת שנתיים בלבד. באופן מסורתי, המפלגה של הנשיא מאבדת מושבים בבחירות אמצע הכהונה, כך שעל פי תחזיות, הדמוקרטים צפויים לקרב קשה כדי לשמר את השליטה בבית הנבחרים.

לדברי מארק ג'ונס, מרצה למדעי המדינה באוניברסיטת רייס, המפלגות יתמקדו ב-30-40 מושבים שיקבעו את הרוב בבית הנבחרים. הדמוקרטים מחזיקים כעת ביתרון קל בבית הנבחרים, עם 220 מושבים, לעומת 212 מושבים רפובליקניים. שליטה רפובליקנית בבית הנבחרים תפגע ביכולת של הנשיא ג'ו ביידן הדמוקרטי להעביר חוקים ולהוציא לפועל את האג'נדה שעליה נבחר.

"יש סיכוי גבוה שהרפובליקנים ישתלטו על הבית, וזה חשוב משום שהרוב הוא שקובע", אמר ג'ונס ל"אנדולו אג'יינסי". "שליטה בבית מעניקה גם שליטה באג'נדה ובחוקים. כל מה שקורה בבית הנבחרים נקבע על ידי הרוב. המיעוט יכול להתלונן ולעכב הליכים, אך אין לו כוח בפועל".

המושבים החשובים ביותר:

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בנאום על נשמת האומה, 2 בספטמבר 2022. רויטרס
איבוד השליטה בבית הנבחרים ימנע מהנשיא ליישם את האג'נדה שלו. הנשיא ג'ו ביידן/רויטרס

אלסקה

מרי פלטולה הדמוקרטית גרפה ניצחון מפתיע בבחירות המיוחדות, שנערכו בעקבות מותו של חבר הקונגרס הרפובליקני דון יאנג, באוגוסט. היא הביסה שני מתחרים רפובליקנים על המושב הריק: המועמדת לשעבר לסגנית הנשיא שרה פיילין ואיש העסקים ניק בגיץ'.

משום שהמושב אויש לפני תום הכהונה, השלושה יתמודדו עליו שוב בנובמבר על מנת לקבוע מי יאייש אותו עד סוף הכהונה.

מרי פלטולה, חברת הקונגרס האסקימוסית הראשונה ממדינת אלסקה. רויטרס
חברת בית הנבחרים הפתיעה בניצחונה. מרי פלטולה/רויטרס

המחוז השני של אריזונה

ההתמודדות של חבר בית הנבחרים הדמוקרטי טום או'הלרן נהפכה לקשה יותר לאחר שגבולות האזור שהמושב שלו מכסה שונו, וכעת הוא כולל יותר מצביעים רפובליקנים.

יריבו הרפובליקני, איליי קריין, לשעבר חייל ביחידת אריות הים של הצי האמריקני, קרא בספטמבר 2021 לבית המחוקקים של אריזונה "לבטל את אישור" ניצחונו של ביידן בבחירות 2020.

טום או'הלרן, אריזונה. ויקיפדיה, אתר רשמי
טום או'הלרן/אתר רשמי, ויקיפדיה

מחוז 22 בקליפורניה

חבר בית הנבחרים הרפובליקני דיוויד ולאדאו היה אחד מעשרה חברים רפובליקנים שהצביעו בעד הדחה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ במהלך משפטו השני.

כעת הוא מתמודד עם אתגר קשה מצד היריב הדמוקרטי, רודי סאלאס.

דיוויד ואלדאו, קליפורניה. ויקיפדיה, אתר רשמי
דיוויד ואלדאו/אתר רשמי, ויקיפדיה

המחוז ה-13 בפלורידה

הפרבר במחוז טמפה הוא אחד מכמה מושבים שמוחזקים כעת בידי דמוקרטים וצפויים לעבור לידי הרפובליקנים בנובמבר, הודות לשינויים שיושמו בגבולות המחוז, שבהם תמך המושל הרפובליקני של פלורידה, רון דסנטיס.

אנה פאולינה לונה, רפובליקנית וחיילת לשעבר בחיל האוויר האמריקני, נתפשת כמועמדת המועדפת על פני אריק לין הדמוקרטי, שמילא תפקיד בממשל הנשיא לשעבר ברק אובמה.

אנה פאולינה לונה, פלורידה. ויקיפדיה, אתר רשמי
חיילת לשעבר בחיל האוויר האמריקני. אנה פאולינה לונה/אתר רשמי, ויקיפדיה

המחוז השלישי של קנזס

ההתמודדות של המועמדת הדמוקרטית שאריס דיווידס תהיה קשה במיוחד בנובמבר, לאחר שהרפובליקנים שינו את גבולות המחוז לכלול יותר אזורים אדומים כפריים עם זאת, הדיון הכלל ארצי לגבי הפלות עשוי לפעול לטובתה: הבוחרים במדינה השמרנית הפתיעו את כולם באוגוסט כשדחו תיקון לחוקה שהיה מטיל איסור על הפלות.

היא תתמודד מול אמנדה אדקינס, יו"ר לשעבר של המפלגה הרפובליקנית בקנזס.

שאריס דיווידס, קנזס. ויקיפדיה, אתר רשמי
בעד הפלות. שאריס דיווידס/אתר רשמי, ויקיפדיה

המחוז השני של מיין

הנציג הדמוקרטי ג'ארד גולדן ניצח בפער צר במחוז הכפרי ב-2018. הוא יתמודד מול ברוס פוליקין הרפובליקני, שהחזיק בעבר במושב. גולדן הוא דמוקרטי מתון, שלעיתים קרובות נוהג להרחיק את עצמו מהמפלגה.

פוליקין מדגיש סוגיות לוהטות כמו הגירה ופיקוח על נשק. שני מועמדים עצמאים נוספים לא גרפו תמיכה רבה, על פי הסקרים.

ג'ארד גולדן, מיין. ויקיפדיה, אתר רשמי
דמוקרטי מתון. ג'ארד גולדן/אתר רשמי, ויקיפדיה

המחוז התשיעי של אוהיו

מרסי קפטור הדמוקרטית עומדת בפני מערכת הבחירות הקשה ביותר שלה מאז 1983, לאחר שהרפובליקנים שרטטו מחדש את גבולות המחוז שלה כך שיכלול יותר בוחרים רפובליקנים. אך הסיכויים שלה השתפרו בעקבות דיווח בסוכנות הידיעות AP, שלפיו המועמד הרפובליקני, ג'יי.אר. מג'וסקי שיקר בתיאור הקריירה הצבאית שלו, והרפובליקנים ביטלו את תקציב התשדירים שלו.

מג'וסקי הוא תומך טראמפ ואף השתתף בעצרת בגבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021 אנליסטים כעת חוזים ניצחון לקפטור.

מרסי קפטור, אוהיו. ויקיפדיה, אתר רשמי
מרוויחה מהשקר של יריבה. מרסי קפטור/אתר רשמי, ויקיפדיה

המחוז החמישי של אורגון

המצביעים הדמוקרטים הדיחו את חבר בית הנבחרים המכהן המתון קורט שריידר בפריימריז לטובת הדמוקרטית הפרוגרסיבית ג'יימי מקלאוד-סקינר. אך לדברי אנליסטים, יכול להיות שהיא פרוגרסיבית מדי בשביל המחוז, שכולל פרברים של פורטלנד כמו גם סיילם.

היריבה שלה היא לורי צ'אבז-דהרמר, ראש העיר לשעבר של פרבר הפי וואלי.

ג'יימי מקלאוד-סקינר, אורגון. ויקיפדיה, אתר רשמי
פרוגרסיבית מדי? ג'יימי מקלאוד-סקינר/אתר רשמי, ויקיפדיה
איליין לוריה, וירג'יניה. ויקיפדיה, אתר רשמי
קצינה לשעבר בחיל הים. איליין לוריה/אתר רשמי, ויקיפדיה

המחוז השני של וירג'יניה

הנציגה הדמוקרטית איליין לוריה, קצינה לשעבר בחיל הים, משכה תשומת לב ארצית הודות לעבודתה בפאנל שחוקר את המתקפה על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021. היא צפויה לקרב קשה במחוז שמלא באנשי צבא שמרנים - ומתמקדת בסוגיית ההפלות.

היריבה הרפובליקנית היא ג'ן קיגנס, סנאטורית של מדינת וירג'יניה, שלדבריה האינפלציה היא הסוגייה החשובה ביותר כעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully