וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רישי סונאק מונה על ידי המלך צ'ארלס לראש ממשלת בריטניה

עודכן לאחרונה: 25.10.2022 / 14:10

בעולם ברכו את סונאק ובהודו הדגישו את האירוניה בכך שאדם הודי ינהל מדינה שבעבר שלטה בהודו ביד קשה: "ברכותיי ל'גשר החי' של ההודים הבריטים", אמר ר"מ הודו מודי

רישי סונאק ראש הממשלה החדש של בריטניה/רויטרס

רישי סונאק, שר האוצר לשעבר, נפגש היום (שלישי) עם המלך צ'ארלס השלישי בארמון בקינגהאם ונהפך באופן רשמי בגיל 42 למנהיג הצעיר ביותר של הממלכה המאוחדת מזה יותר ממאתיים שנה.

סונאק נשא הצהרה מחוץ לדאונינג 10 ואמר כי העדיפות הראשונה שלו היא לשקם את האמון בפוליטיקה הבריטית וכי הציבור קודם לכל דבר. "אציב בלב האג'נדה של הממשלה הזאת את היציבות הכלכלית והאמון. משמעותה דבר היא שהלטות קשות צפויות להתקבל", אמר סונאק. "אני רוצה לציין את קודמתי בתפקיד ליז טראס. היא לא טעתה בכך שרצתה לשפר את הצמיחה במדינה. זאת מטרה אצילית. אני מעריץ את הנחישות שלה לייצר שינוי. אך טעויות נעשו - לא מכוונה רעה, נהפוך הוא. אך טעויות עדיין נעשו. נבחרתי למנהיג המפלגה שלי חלקית כדי לתקן אותן", הוסיף ראש הממשלה הטרי.

קודם לכן ערכה ליס טראס את ישיבת הקבינט האחרונה שלה בכהונה שנמשכה 44 יום בלבד. היא נפגשה עם המלך צ'ארלס בארמון בקינגהאם לאחר מכן, כדי להגיש לו באופן רשמי את ההתפטרות שלה.

מנהיגים ברחבי העולם ברכו אתמול את סונאק על ניצחונו והפיכתו לראש הממשלה הראשון בבריטניה שאינו לבן. לדברי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, "סונאק צפוי ליהפך לראש ממשלה. זה די מדהים. ציון דרך משמעותי, ויש לכך חשיבות" .

רישי סונאק, ראש ממשלת בריטניה. רויטרס
רישי סונאק היום בדאונינג 10/רויטרס
המלך צ'ארלס השלישי בפרלמנט בלונדון, לקראת נאום ראשון בתפקיד, 12 בספטמבר 2022. רויטרס
המלך צ'ארלס השלישי/רויטרס

בהודו חגגו את החדשות שבן למהגרים הודים יהיה ראש ממשלת בריטניה. רבים הדגישו את האירוניה בכך שאדם הודי ינהל מדינה שבעבר שלטה בהודו ביד קשה. בערוץ הטלוויזיה "ניו דלהי טלוויז'ן" הוצג באנר בתחתית המסך שבו נכתב "בן של הודו זורח מעל האימפריה" ואילו בעיתון "טיימס אוף אינדיה" נכתב בכותרת "בריטניה מקבלת בברכה את רישי ראג' בחג הדיוואלי".

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי שלח את "ברכותיו החמות ביותר" לסונאק ואמר כי הוא מצפה "לעבוד יחדיו על סוגיות גלובליות". "ברכת דיוואלי ל'גשר החי' של ההודים הבריטים, בזמן של שבו היחסים ההיסטוריים שלנו משתנים ונהפכים לשותפות מודרנית", הוא הוסיף.

סאנג'אי צ'נדאראנה, נשיא המקדש Vedic Society Hindu בסאות המפטון, שאותו ייסד סבו של סונאק ב-1971, אמר לסוכנות הידיעות PA כי סונאק עדיין מגיע למקדש באופן קבוע. "אני בטוח שברגע שייהפך לראש ממשלה, הוא יגיע למקדש להתפלל, אני יודע שזה יקרה". הוא הוסיף כי "זה רגע של גאווה, המקדש כולו מתרגש, אנשים רבים מראים את התמונות שלהם עם רישי אחרי שהיה כאן בפעם הקודמת והצטלם עם כל מי שהיה במקדש - 300 אנשים.

"זה רגע 'ברק אובמה' של בריטניה, כשאדם לא לבן נהפך לראש ממשלה בפעם הראשונה, ובמיוחד שהוא ממוצא הודי והינדי מאמין. זה מוסיף לחגיגה ממד נוסף", הוא אמר.

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בכינוס בעיר אחמדאבאד, 12 במרץ 2021. רויטרס
ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי ברך את סונאק/רויטרס

נשיא המועצה האירופית, שארל מישל, צייץ את איחוליו בלילה והדגיש כי בריסל ולונדון מתמודדות עם אותם אתגרים. "עבודה משותפת היא הדרך היחידה להתמודד עם אתגרים משותפים, ויציבות היא גורם מפתח בהתגברות עליהם".

ראש ממשלת הולנד מארק רוטה איחל לסונאק בהצלחה גם כן. בשבוע שעבר הוא אמר כי היורש של טראס יהיה המנהיג הבריטי החמישי שאיתו יעבוד. ראש ממשלת לוקסמבורג, קסאבייה בטל, שנמצא בשלטון מאז 2013, אמר: "אני מקווה שאוכל לזכור כמה ראשי ממשלה בריטים שרדתי".

שר האוצר של אוסטרליה ג'ים צ'לרמס כינה את סונאק חבר גדול של המדינה וציין את החשיבות של ראש ממשלה ממוצא אסייתי בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully