וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטרת התקיפה בסוריה: "מאגרי יחידת חיזבאללה שמעבירה נשק איראני מסוריה ללבנון"

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 16:52

מקורות אישרו לאתר "אל ערביה" כי התקיפה ביום שישי היתה על שני מחסנים השייכים ליחידה 4400 של חיזבאללה. על פי הדיווח, היחידה מעבירה ציוד צבאי בטענה כי מדובר בציוד הומניטרי

יומיים לאחר תקיפה ישראלית בדמשק, על פי דיווחים זרים, מידע חדש חושף כי מטרת התקיפה היתה מאגרים מיוחדים של יחידה שמעבירה ציוד צבאי חשוב מסוריה לחיזבאללה בלבנון.

מקורות אישרו לאתר "אל ערביה", היום (ראשון) כי התקיפה ביום שישי היתה על שני מחסנים שאחסנו חומרים רגישים, שייכים ליחידה 4400. על פי הדיווח, היחידה מעבירה ציוד צבאי בטענה כי מדובר בציוד הומניטרי.

המקורות אמרו גם כי היחידה שמובלת על ידי האג'י פאדי, העבירה כלי נשק רבים בשנים האחרונות בין סוריה ללבנון, בשיתוף פעולה עם יחידה 190 של כוחות קודס של משמרות המהפכה של איראן. אך בחודשים האחרונים, היחידה החלה להוציא לפועל הברחות מסוכנות יותר והרחיבה את הפעילות שלה כך שתכלול נשק אירני חשאי.

המקורות הדגישו כי הפעילות של היחידה נחשפה, מה שתורם להצלחה של התקיפות על מתקנים לוגיסטיים בתוך סוריה.

בחודשים האחרונים הגבירה איראן את משלוחי הנשק שלה לסוריה דרך האוויר, ונמלי התעופה המרכזיים שלה, בדמשק ובחאלב שבצפון, נפגעו בכמה תקיפות שיוחסו לישראל.

התקיפה ביום שישי היתה הראשונה שמיוחסת לישראל בסוריה אחרי יותר מחודש. היא אירעה על רקע דיווח בניו יורק טיימס שלפיו רוסיה צמצמה את נוכחותה במדינה, כולל הוצאת מערכת הגנה אווירית מתקדמת, בעקבות מלחמתה באוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully