וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הסנאט חצוי 50-50, בחירות אמצע הכהונה יקבעו מי ישלוט

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 16:21

שנתיים לאחר הבחירות לנשיאות, בחירות אמצע הכהונה שייערכו ב-8 בנובמבר מציעות לבוחר הזדמנות לשנות את הרכב הקונגרס - שנחלק לבית הנבחרים ולסנאט. עוד עומדים לבחירה תפקידי המושלים של המדינות השונות. הסוגיות העיקריות: הזכות להפלה, הגירה ואינפלציה

הבחירות הכלל-ארציות הגדולות הבאות בארצות הברית הן בחירות אמצע הכהונה שייערכו ב-8 בנובמבר. הנשיא ג'ו ביידן אינו עומד לבחירה, אך לאנשים שייבחרו לקונגרס, כמו גם למשרות ציבוריות במדינות וברשויות המקומיות, תהיה השפעה גדולה על מה שיוכל ביידן להשיג עד סוף כהונתו הראשונה, ועל חייהם של האזרחים האמריקנים באופן כללי.

שנתיים לאחר הבחירות הנשיאותיות, בחירות אמצע הכהונה מציעות לבוחרים הזדמנות ללכת לקלפי ולשנות את הרכב הקונגרס - שנחלק לבית הנבחרים ולסנאט. באופן היסטורי, המפלגה של הנשיא (המפלגה הדמוקרטית כיום) מפסידה מושבים בקונגרס בבחירות אלה.

ביידן נואם בעצרת הכללית של האום 21 בספטמבר 2022. רויטרס
הנשיא ג'ו ביידן, מנהיג המפלגה הדמוקרטית/רויטרס
מפה של הרכב הסנאט. טוויטר, אתר רשמי
הרכב הסנאט הנוכחי/אתר רשמי, טוויטר

כל 435 המושבים בבית הנבחרים עומדים לבחירה, משום שהמחוקקים נבחרים לכהונות של שנתיים. המושבים בבית הנבחרים מחולקים למדינות בהתבסס על גודל האוכלוסייה. המדינות הגדולות מקבלות את מרב המושבים: קליפורניה (53), טקסס (36), פלורידה (27), ניו יורק (27), אילינוי (18), פנסילבניה (18) ואוהיו (16). אלסקה, דלוואר, מונטנה, צפון דקוטה, דרום דקוטה, ורמונט וויומינג הן המדינות ביותר - ולהן מושב אחד בלבד בבית הנבחרים.

בסנאט עומדים לבחירה בנובמבר שליש מתוך מאה המושבים, משום שסנאטורים נבחרים לכהונות של שש שנים. לכל מדינה יש שני סנאטורים, ללא קשר לגודלה. בחירות האמצע משפיעות גם על הרשויות המקומיות, והמושלים גם כן עומדים לבחירה, בנוסף לראשי עיר, פרלמנטים של מדינות, וועדי בתי ספר ומועצות מקומיות.

הדמוקרטים מחזיקים כעת ברוב קטן בבית הנבחרים, עם 220 מחוקקים לעומת 212 רפובליקנים. בחירות האמצע השנה חשובות במיוחד משום שהן יקבעו מי ישלוט בבית הנבחרים, ואם הדמוקרטים יאבדו את השליטה לטובת הרפובליקנים.

בסנאט, 35 מושבים מתוך 100 מושבים עומדים לבחירה: 12 דמוקרטיים ו-23 רפובליקניים. הדמוקרטים והרפובליקנים חולקים כעת את מושבי הסנאט 50-50, כשקולה של סגנית הנשיא קמלה האריס מטה את כף המאזניים לטובת הדמוקרטים. הסוגיות העיקריות בבחירות השנה: אינפלציה, מחיר הדלק, הפלות, פיקוח על נשק והגירה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מהמט אוז, פנסילבניה. טוויטר, אתר רשמי
ד"ר מהמט אוז, רפובליקני/אתר רשמי, טוויטר
ג'ון פטרמן, פנסילבניה. טוויטר, אתר רשמי
ג'ון פטרמן, דמוקרטי/אתר רשמי, טוויטר

עשרת המרוצים החשובים ביותר בסנאט

פנסילבניה

אחד מהמרוצים התחרותיים והחשובים ביותר נערך בפנסילבניה בין סגן המושל ג'ון פטרמן הדמוקרטי מול הרפובליקני ד"ר מהמט אוז. השניים מתחרים על מושב בסנאט שנפתח עם פרישתו של הסנאטור הרפובליקני פאט טומי.

פטרמן, דמוקרטי פרוגרסיבי מוביל על אוז בסקרים - אף שבמאי עבר שבץ שאילץ אותו להישאר בבית במשך חודשים. אוז הוא כוכב טלוויזיה מיליונר והמועמד של דונלד טראמפ. אמריקני ממוצא טורקי, עאוז שוי להיות הסנאטור המוסלמי הראשון בארצות הברית. אוז, מנתח לב בן 61, הנחה בעבר תוכנית בשם "המופע של ד"ר אוז", והיה אורח קבוע בתוכניתה של אופרה ווינפרי. הוא וטראמפ מיודדים קרוב ל-20 שנה. הקמפיין של אוז נהנה מתרומות בסך עשרות מיליוני דולרים.

פנסילבניה היא מדינה מתנדנדת שבה הבחירות בדרך כלל צמודות. ב-2020, ביידן ניצח את טראמפ במדינה בפחות מ-1.2%.

רפאל וורנוק, ג'ורג'יה. טוויטר, אתר רשמי
רפאל וורנוק, דמוקרטי/אתר רשמי, טוויטר
הרשל ווקר, ג'ורג'יה. טוויטר, אתר רשמי
הרשל ווקר, רפובליקני/אתר רשמי, טוויטר

ג'ורג'יה

הסנאטור הדמוקרטי המכהן, רפאל וורנוק, מנהל קרב צמוד מול יריבו הרפובליקני הרשל ווקר, כוכב פוטבול לשעבר ואיש עסקים שקיבל את תמיכתו של טראמפ.

וורנוק, כומר בפטיסטי ניצח בבחירות למושב בסנאט ב-2021 וסייע בכך לדמוקרטים להשיג יתרון קל שבקלים. כעת הוא נאבק כדי להשלים כהונה מלאה במדינה המתנדנדת. הוא מדגיש את תמיכתו בזכות להפלה בניגוד ליריבו.

המרוץ של ווקר התאפיין עד כה בשערוריות. הוא נאלץ לגלות שיש לו יותר ילדים מכפי שהודה. בנוסף, חברה לשעבר האשימה את ווקר, מתנגד נחרץ להפלות, בתשלום על הפלה שעברה ב-2009 ובכך שהפעיל עליה לחץ לעשות עוד הפלה שנתיים לאחר מכן. הוא מכחיש את ההאשמות.

סקרים מראים כי שני המועמדים צמודים, עם יתרון קל לוורנוק. ביידן אמנם ניצח בבחירות ב-2020 את טראמפ בג'ורג'יה, אך על פי סקר מעודכן, בוחרי המדינה נוטים לכיוון המפלגה הרפובליקנית.

רון ג'ונסון, ויסקונסין. טוויטר, אתר רשמי
רון ג'ונסון, רפובליקני/אתר רשמי, טוויטר
מנדלה בארנס, ויסקונסין. טוויטר, אתר רשמי
מנדלה בארנס, דמוקרטי/אתר רשמי, טוויטר

ויסקונסין

הדמוקרטים רוצים להביס את הסנאטור רון ג'ונסון ומאשימים אותו במעורבות בניסיון של טראמפ להפוך את הבחירות ב-2020. סגן המושל הדמוקרטי, מנדלה בארנס, תומך בזכות להפלה ומדגיש את תמיכתו של ג'ונסון באיסור על הפלות.

הסנאטור הרפובליקני אמר כי בארנס הוא "ליברלי מסוכן". ג'ונסון נבחר לסנאט לראשונה ב-2010. הוא תומך בהקשחת רשויות החוק ומאשים את בארנס בהיותו רך מדי בסוגיית הפשיעה. הנשיא ביידן ניצח בבחירות בוויסקונסין ב-2020 בפחות מ-1%.

טים ריאן, אוהיו. טוויטר, אתר רשמי
טים ריאן, דמוקרטי/אתר רשמי, טוויטר
ג'יי.די. ואנס, אוהיו. טוויטר, אתר רשמי
ג'יי.די. ואנס, רפובליקני/אתר רשמי, טוויטר

אוהיו

אוהיו, מדינה מתנדנדת ללא נטייה אידיאולוגית ברורה, בחרה במפלגה הרפובליקנית בשנים האחרונות. כעת, הסנאטור הרפובליקני רוברט פורטמן צפוי לפרוש בסוף השנה, והדמוקרטים מזהים הזדמנות להשיב את התמיכה בחזרה לצד שלהם.

חבר הקונגרס טים ריאן הדמוקרטי - שהתמודד בעבר בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות לנשיאות ב-2020 - נאבק בג'יי.די. ואנס, יזם הון סיכון וסופר.

ריאן מציג את עצמו כתומך בעובדים ומתנגד להסכמי סחר לא הוגנים. ואנס מתאר את עצמו כ"מתמודד שמרני מבחוץ", ומדגיש את הרקע הצנוע שממנו הגיע ואת העובדה שנולד וגדל באוהיו. הוא מותח ביקורת על מדיניות ההגירה וההוצאות של הדמוקרטים.

הוא ספג ביקורת על כך שקידם את "תיאוריית ההחלפה הגדולה" הגזענית, שלפיה האוכלוסייה הלא לבנה משתלטת על האוכלוסייה הלבנה. טראמפ ניצח במדינה ב-2020 ביותר מ-8%.

קתרין קורטז מסטו, נבאדה. טוויטר, אתר רשמי
קתרין קורטז מסטו, דמוקרטית/אתר רשמי, טוויטר
אדם לקסלט. טוויטר, אתר רשמי
אדם לקסלט, רפובליקני/אתר רשמי, טוויטר

נבאדה

התובע הכללי לשעבר אדם לקסלט מנסה להדיח את הסנאטורית הדמוקרטית קתרין קורטז מסטו במרוץ צמוד.

לקסלט מתמקד באינפלציה ומאשים את ביידן ב"מסע בזבוזים". מסטו - הלטינית הראשונה שנבחרה לסנאט האמריקני ב-2016 - הבטיחה להגן על הזכות להפלה. ביידן ניצח ב-2020 בנבאדה ב-2.4%.

מרקו רוביו, פלורידה. טוויטר, אתר רשמי
מרקו רוביו, רפובליקני/אתר רשמי, טוויטר
ואל דמינגס, פלורידה. טוויטר, אתר רשמי
ואל דמינגס, דמוקרטית/אתר רשמי, טוויטר

פלורידה

חברת הקונגרס ואל דמינגס, מפקדת המשטרה לשעבר של אורלנדו, מתמודדת מול הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו. מועמדים רפובליקנים הצליחו לגרוף ניצחונות צרים בפלורידה בשנים האחרונות. פלורידה היא גם הבית של המועמדים הרפובליקנים המובילים, ככל הנראה, ב-2024 - טראמפ והמושל רון דסנטיס, שמתמודד שוב על תפקידו בבחירות אמצע הכהונה.

לאחר הוריקן איאן, החלה דמינגס להדגיש את המאבק בשינוי האקלים. רוביו אמר כי היא "קיצונית מסוכנת". טראמפ הביס את ביידן ב-3.4% בפלורידה ב-2020.

מארק קלי, אריזונה. טוויטר, אתר רשמי
מארק קלי, דמוקרטי/אתר רשמי, טוויטר
בלייק מאסטרס, אריזונה. טוויטר, אתר רשמי
בלייק מאסטרס, רפובליקני/אתר רשמי, טוויטר

אריזונה

יזם ההון סיכון, בלייק מסטרס, מנסה להדיח את מארק קלי, הסנאטור הדמוקרטי, במסגרת הניסיון של הרפובליקנים לעשות קאמבק פוליטי באריזונה.אריזונה נהפכה בשנים האחרונות ממדינה שמרנית באופן מסורתי למדינה מתנדנדת .

קלי, חייל לשעבר בחיל הים האמריקני ואסטרונאוט לשעבר - שנבחר ב-2020 כדי להמשיך את כהונתו של ג'ון מקיין שהך לעולמו - הפך את ההגנה על הזכות להפלה לסוגיה המרכזית בקמפיין שלו.

מאסטרס מדגיש את ה"ההגירה הלא חוקית" במדינה שגובלת עם מקסיקו, ומאשים את קלי ואת ביידן בכמות המהגרים הלא חוקיים שנכנסו השנה לאריזונה.

קלי הוא גם בעלה של חברת הקונגרס לשעבר גבי גיפורד, ששרדה מסע ירי המוני ב-2011 ותומכת בפיקוח על הנשק. ביידן ניצח באריזונה ב-2020 ב-0.3%.

מייקל בנט, קולורדו. טוויטר, אתר רשמי
מייקל בנט, דמוקרטי/אתר רשמי, טוויטר
ג'ו או'די, קולורדו. טוויטר, אתר רשמי
ג'ו או'די, רפובליקני/אתר רשמי, טוויטר

קולורדו

במדינה הליברלית שבה הביס ביידן את טראמפ ביותר מ-13% לפני שנתיים, מייקל בנט הדמוקרטי המכהן מתמודד נגד ג'ו או'די, איש עסקים שמפגר במקצת בסקרים.

בנט - שנבחר לסנאט לראשונה ב-2009 - מדגיש את עצמאותו ומציג את את עצמו כעורך דין שנאבק בעוני. או'די הפך את האינפלציה ואת סוגיית הביטחון הציבורי לחשובות ביותר בקמפיין שלו. הוא מאשים את הדמוקרטים בעלייה ביוקר המחיה.

מגי חסן, ניו המפשייר. טוויטר, אתר רשמי
מגי חסן, דמוקרטית/אתר רשמי, טוויטר
דון בולדוק, ניו המפשייר. טוויטר, אתר רשמי
דון בולדוק, רפובליקני/אתר רשמי, טוויטר

ניו המפשייר

דונלד בולדוק, גנרל לשעבר שנתמך על ידי טראמפ, מנסה להביס את הסנאטורית מגי חסן במדינה הליברלית. על פי הסקרים, חסן מובילה בפער צר.

בולדוק מתמקד בכלכלה ובהגירה. חסן, סנאטורית בכהונה ראשונה, מדגישה את ההגנה על הזכות להפלה. היא מאשימה את יריבה בהיותו "קיצוני" ובכך שתמך בניסיון של טראמפ להפוך את הבחירות ב-2020.

צ'רי ביזלי, צפון קרוליינה. טוויטר, אתר רשמי
צ'רי ביזלי, דמוקרטית/אתר רשמי, טוויטר
טד באד, צפון קרוליינה. טוויטר, אתר רשמי
טד באד, רפובליקני/אתר רשמי, טוויטר

צפון קרוליינה

הסנאטור הרפובליקני הפורש ריצ'רד בר מעניק לדמוקרטים סיכוי להפוך את המושב, במדינה שבה ניצח טראמפ ב-2020 בפער קטן.

צ'רי ביזלי, שופטת לשעבר במדינה, מתמודדת מול חבר הקונגרס הרפובליקני טד באד במרוץ להחליף את בר. על פי הסקרים, מדובר במרוץ צמוד.

באד מדגיש את הכלכלה והאינפלציה אך גם מאשים את ביזלי בכך שהיא רכה מדי בסוגיית הפשיעה, לאור עברה כסנגורית ציבורית. ביזלי כינתה את ההצבעה של באד בבית הנבחרים נגד אישור תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020 "מסוכנת" ומתחה ביקורת על התנגדותו להפלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully