וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה: דיטריך מאטשיץ, מייסד "רד בול", הלך לעולמו בגיל 78

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 12:44

איש העסקים האוסטרי בנה אימפריה גלובלית סביב משקה האנרגיה רד בול ונחשב האיש העשיר ביותר באוסטריה. הונו של מאטשיץ מוערך ב-24.65 מיליארד דולר - האיש ה-51 העשיר ביותר בעולם, על פי "פורבס

דיטריך מאטשיץ, המייסד והבעלים של חברת משקאות האנרגיה "רד בול", הלך לעולמו אתמול (שבת) בגיל 78 ממחלת הסרטן. המוות שלו אושר על ידי צוות Red Bull Formula One.

איש העסקים האוסטרי בנה אימפריה גלובלית סביב משקה האנרגיה רד בול ונחשב האיש העשיר ביותר באוסטריה. מאטשיץ מוערך ב-25 מיליארד יורו (24.65 מיליארד דולר) - האיש ה-51 העשיר ביותר בעולם, על פי "פורבס".

דיטריך מאטשיץ, מייסד והבעלים של חברת משקאות האנרגיה "רד בול". רויטרס
דיטריך מאטשיץ עם סבסטיאן פטל/רויטרס

המיליארדר היזם נחשב גם גאון שיווק, לאחר שסיים את לימודי ב- University of World Trade בווינה, הוא עבד כמומחה שיווק בחברות שונות במהלך שנות ה-70. במהלך נסיעות העסקים שלו לאסיה, הוא נחשף לשוק משקאות האנרגיה. באותו זמן, המשקאות האלה לא היו מוכרים בארצות הברית ואירופה. ב-1983, הוא רכש רישיון למשקה אנרגיה באסיה. שנה לאחר מכן, ייסד מאטשיץ, עם המשפחה התאילנדית יובידהייה, את חברת רד בול, שבה החזיק בנתח של 49%.

לאחר ששינה את אופן הייצור של משקה האנרגיה התאילנדי ופיתוח קונספט שיווקי, מאטשיץ השיק את רד בול ב-1987. המשקה המתוק נהפך לאחד הפופולאריים בעולם. החברה רשמה הכנסות בסך 7.8 מיליארד דולר ב-2021 ומכרה 9.8 מיליארד פחיות רד בול ברחבי העולם.

דיטריך מאטשיץ, הבעלים של רד בול. Vladimir Rys, GettyImages
דיטריך מאטשיץ/GettyImages, Vladimir Rys

החברה ידועה גם בסיסמא המפורסמת שלה "רד בול נותן לך כנפיים". מאטשיץ נכנס לשוק האמריקני בשנות ה-90, וכיום המשקה שלו הוא השלישי הנמכר ביותר בארצות הברית.

מאטשיץ דאג לקשר את המשקה עם ספורט אתגרי כמו גלישה, רכיבת הרים וצלילת צוקים והחברה א נהפכה לנותנת חסות של ענפים רבים. מאטשיץ הוא גם המייסד והבעלים של רד בול רייסינג, צוות מרוצים של פורמולה 1, בבריטניה. הוא השתלט גם מועדון הכדורגל SV Austria Salzburg. מאטשיץ התגורר בזלצבורג עם בת זוגו, ואף אמר בעבר כי הוא שותה 10-12 פחיות רד בול ביום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully