וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה את העתירות נגד ההסכם עם לבנון, הממשלה תתכנס לאשרו ביום חמישי

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 10:18

השופטים דחו פה אחד את העתירות שהגישו ארגוני ימין וח"כ בן גביר, שדרשו להתנות את העברת ההסכם בהצבעה בכנסת. בכך נסללה הדרך להעברתו בממשלה, שתתכנס ביום חמישי לאישור סופי של ההסכם

בווידאו: בג"ץ דן בעתירות נגד ההסכם של ישראל עם לבנון על הגבול הימי בין המדינות/לע"מ

בג"ץ דחה הבוקר (ראשון) פה-אחד את העתירות שהוגשו נגד ההסכם עם לבנון על הגבול הימי, ובכך סלל את הדרך להעברתו בממשלה שתתכנס ביום חמישי כדי לאשר אותו סופית. העותרים, שכללו שורת ארגוני ימין ואת ח"כ איתמר בן גביר, דרשו לחייב את הממשלה להעביר אותו בכנסת, אך השופטים דחו את טיעוניהם.

בראש ההרכב עמדה הנשיאה אסתר חיות, ושני השופטים הנוספים היו עוזי פוגלמן ונעם סולברג. הם מתחו ביקורת על טיעוניהם של העותרים, שהציגו מידע לא מבוסס. "אתה לא יכול לטעון סתם דברים", הטיחה חיות בבן גביר במהלך הדיון ביום חמישי.

לאחר אישור ההסכם בממשלה, צפוי להיערך טקס חתימה בבסיס האו"ם בנאקורה. כל צד יחתום על ההסכם בנפרד, בנוכחות המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין.

דיון בבג"ץ בעתירות שעניינן החתימה על הסכם המדיני עם לבנון 20 באוקטובר 2022. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
בחינת ההסכם בדיון בבג"ץ, חמישי/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

מפורום קהלת, שהגיש את אחת העתירות, נמסר בתגובה: "בדיון בבג"צ ביום חמישי נותרו סימני שאלה גדולים ביחס לחוקיות ההסכם, שלא קיבלו כל מענה מצד נציגי הממשלה. ציפינו כי בית המשפט העליון ידרוש הסברים והבהרות. נמתין לפרסום ההנמקות".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הגיב גם הוא להחלטה: "אז בג"ץ, שלא אפשר לנתניהו לקדם את מתווה הגז בלי הכנסת כי 'הכנסת אינה להקת מעודדות', מאפשר ללפיד לוותר על שטח טריטוריאלי ונכסים כלכליים משמעותיים לחיזבאללה בתקופת בחירות ולהפוך את הכנסת ללהקת מעודדות. תודה לשופטי בג"ץ שעוזרים לנו להוכיח את החשיבות הקריטית בקידום תכנית חוק וצדק שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully