וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצנחן שעבר להוביל מבצעים חשאיים: מי הוא הרצי הלוי?

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 13:38

הלוי התנדב לנח"ל המוצנח, התבלט בעיני מפקד סיירת מטכ"ל והתברג באגף המודיעין. הוא לחם והוביל מבצעים הן ביהודה ושומרון והן הרחק מגבולות המדינה. כראש חטיבת ההפעלה מילא תפקיד משמעותי בתחילת המערכה שבין המלחמות. בינואר ייכנס לתפקידו כרמטכ"ל ה-23. פרופיל

בווידאו: רה"מ, לפיד מתייחס לאישור המינוי של הרצי הלוי בישיבת הממשלה/פול

הרצי הלוי, שמונה היום (ראשון) באופן רשמי לרמטכ"ל ה-23 של צה"ל, החל את דרכו בנח"ל המוצנח, מילא שורה של תפקידים בחטיבת הצנחנים, השתתף במבצעים רחוקים מגבולות המדינה והוביל את החטיבה האדומה במבצע עופרת יצוקה. היום הממשלה אישרה בישיבתה השבועית את מינויו של הלוי. לפי החלטת הממשלה, המינוי ייכנס לתוקפו ב-17 בינואר, ויארך כשלוש שנים, עם אופציה להארכה לשנה רביעית.

בצמרת צה"ל מאמינים כי הלוי צפוי להמשיך בקו של הרמטכ"ל אביב כוכבי, שכורך סביב הפעילות המבצעית אמצעים עתירי טכנולוגיה ורב-זרועיות באופן שתומך יותר בתקיפות אוויריות ופחות בתמרון יבשתי.

הלוי, בן למשפחה ירושלמית שורשית, היה המועמד המוביל לרמטכ"לות בעיני שר הביטחון בני גנץ על פני מתחריו אייל זמיר ויואל סטריק. על אף שלא החל את דרכו בחטיבת הצנחנים, הוא נתפס כחלק מ"אחוות הצנחנים" במטה הכללי - מדבר בשפתם וחושב לפי אותם דפוסי המחשבה, שהכיר בתחילת שירותו הצבאי בנח"ל המוצנח אליו התנדב, ולאחר מכן בשירותו כמ"פ בגדוד 101 של חטיבת הצנחנים וכמפקד פלוגת הנ"ט בגדוד הסיור של החטיבה.

הרצי הלוי. דובר צה"ל
התנדב לצנחנים. הלוי/דובר צה"ל

ניסיונו המבצעי ברצועת הביטחון בדרום לבנון הוכיחו את הלוי כקר רוח ואמיץ. מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר דורון אביטל שילב אותו כמ"פ הכשרות ביחידה. לאחר מכן, עבר הלוי להוביל מבצעים מורכבים בעומק שטח האויב. הוא המשיך להשתלב במערך המבצעים המיוחדים של אגף המודיעין, ביחידות שפועלן לא מתפרסם, למעט אחרי תקלות.

הלוי התקדם באופן חריג יחסית לקצין שגדל מחוץ ליחידה, והגיע עד לתפקיד סגן מפקד סיירת מטכ"ל. בשנים שלאחר מכן השתתף במבצעים הרחק מגבולות המדינה, בהם החילוץ הכושל של החייל החטוף נחשון וקסמן ומבצע החטיפה של מוסטפא דיראני, שנועד לסייע באיתור מידע על הנווט השבוי רון ארד. בראשית האינתיפאדה השנייה, כשצה"ל שקוע עמוק בלחימה בשטחי יהודה ושומרון, מינה אותו הרמטכ"ל דאז שאול מופז למפקד סיירת מטכ"ל, העלה אותו לדרגת סא"ל, והטיל עליו מבצעים מורכבים בלב קני הטרור הפלסטיני.

מאוחר יותר, הלוי קיבל את דרגת אלוף המשנה מהרמטכ"ל דאז משה (בוגי) יעלון, ונשלח ללימודים בארצות הברית. ב-2005 חזר ללחימה ומונה לפקד על חטיבת מנשה, שחייבה פעילות קבועה נגד קני טרור במחנה הפליטים בג'נין. אז, בחדרי חדרים, התנגד לעסקת שחרור המחבלים בתמורה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט.

הרצי הלוי. דובר צה"ל
הוביל חלק משמעותי בתחילת המערכה שבין המלחמות. הלוי/דובר צה"ל

ב-2007 מונה למח"ט הצנחנים ובחלוף שנה הוא הוביל את החטיבה האדומה למבצע עופרת יצוקה בצפון רצועת עזה. ב-2009 מונה לראש חטיבת ההפעלה, וכאחד שהכיר היטב את סיירת מטכ"ל ואת מערך המ"מ הייתה לו תרומה משמעותית בסנכרון היחידות והמאמץ המטכ"לי בסיכול טרור ובתחילתה של המערכה שבין המלחמות, בעיקר נגד איראן, חיזבאללה וחמאס במזרח התיכון.

בשנת 2011 מונה למפקד עוצבת הגליל, וכעבור שלוש שנים מונה למפקד פו"ם, חרף דרישותיו של ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, שביקש למנותו למזכירו הצבאי. בשנת 2014, אחרי מבצע צוק איתן, מונה לראש אגף המודיעין. במהלך תפקידו הגיע לחילוקי דעות מהותיים עם ראש חטיבת המחקר תא"ל אלי בן מאיר, שהסתיים בבקשה של האחרון לסיים את תפקידו ולפרוש מהצבא.

בשנת 2018 מונה למפקד פיקוד הדרום ולפני כשנה מונה לתפקיד סגן הרמטכ"ל. האלוף הלוי הוא לא דמות מוחצנת במטה הכללי, דמות שקטה, דעתן, יודע לעמוד על שלו, את מהלכיו לעתים מתבל בציניות אך גם בשנינויות. בצבא מוגדר כמערכתי, ללא אויבים אבל גם ללא "קליקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully