וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייכנס ללשכה בינואר: הממשלה אישרה את מינויו של הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 13:39

אחרי שורה של תסבוכות וקשיים משפטיים, הממשלה אישרה סופית את מינויו של האלוף הלוי לרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. המינוי ייכנס לתוקפו ב-17 בינואר, וייארך כ-3 שנים, עם אופציה להארכה לשנה רביעית. הנשיא הרצוג: "קצין ומפקד מצוין ועתיר הישגים"

בווידאו: רה"מ, לפיד מתייחס לאישור המינוי של הרצי הלוי בישיבת הממשלה/פול

הממשלה אישרה היום (ראשון) בישיבתה השבועית את מינויו של אלוף הרצי הלוי לרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. לפי החלטת הממשלה, המינוי ייכנס לתוקפו ב-17 בינואר, וייארך כשלוש שנים, עם אופציה להארכה לשנה רביעית.

"המרכיב הקריטי בעוצמה הישראלית הוא איכות הלוחמים והמפקדים של צה"ל", אמר ראש הממשלה יאיר לפיד בישיבת הממשלה. "האלוף הלוי מצטרף היום לשרשרת ארוכה ומובחרת של מפקדים חושבים ונועזים, שידעו להצעיד קדימה את צה"ל".

"קצין ומפקד מצוין ועתיר הישגים, שאותו ואת משפחתו, העוסקת מזה דורות בצרכי ציבור באמונה, אני מכיר ומוקיר שנים רבות", בירך הנשיא הרצוג את הלוי. "צה"ל, צבא העם, חשוב ויקר לכולנו. הרצי, הצלחתך - הצלחת מדינת ישראל".

הרצי הלוי. דובר צה"ל
האלוף הרצי הלוי/דובר צה"ל

הרמטכ"ל כוכבי בירך אף הוא את מחליפו: "הרצי ואני מכירים שנים רבות, במהלכן הכרתי קצין אמיץ, מקצועי ומוכשר. הרצי הוא קצין מצוין ומנוסה ואני בטוח כי ימשיך להוביל את צה"ל קדימה, נוכח האתגרים הצפויים. אני מאחל לו הצלחה רבה".

הליך המינוי של הלוי החל עוד לפני הבחירות ונקלע לתסבוכות וקשיים משפטיים בגלל תקופת הבחירות, והתעכב בעיקר בגלל ההחלטה הראשונית של הממשלה למנות את השופט בדימוס מני מזוז לראש הוועדה למינויים בכירים לתקופה של שמונה שנים.

עוד בוואלה!

הוועדה למינוי בכירים אישרה את מינוי הרצי הלוי לרמטכ"ל

לכתבה המלאה
רה"מ, לפיד והרמטכ"ל הנכנס הרצי הלוי לאחר אישור המינוי. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"מצטרף לשרשרת מובחרת של מפקדים נועזים", לפיד עם הלוי לאחר אישור המינוי/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בג"ץ פסל את ההחלטה לאור המגבלות שחלות על ממשלת מעבר בתקופת בחירות והורה לממשלה למנות יו"ר זמני בלבד לוועדה. לאור סירובו של מזוז לקבל מינוי זמני, הממשלה נאלצה להחליף את היו"ר ובחודש שעבר השופט בדימוס אליקים רובינשטיין הסכים להחליפו ולהשלים את הליך האישור של הלוי.

בשבוע שעבר המינוי של הלוי אושר בידי הוועדה למינויים בכירים, שקבעה ברוב קולות להמליץ לממשלה על המינוי כי אין כל פגם בהיבטים של תואר המידות. אחת מחברות הוועדה, פרופ' טליה איינהורן, הצביעה נגד ההמלצה, בנימוקי התנגדות למינוי בתקופת בחירות ועל ידי ממשלת מעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully