וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל זעמה על דרך הצגתה בדוח בנושא סחר בבני אדם - ארה"ב הייתה צריכה להתנצל

עודכן לאחרונה: 21.10.2022 / 12:15

בירושלים נדהמו לגלות כי בפרק המבוא של הדו"ח של משרד החוץ האמריקני נטען כי טרנסג'נדרית פלסטינית התאבדה בגלל שישראל לא נתנה לה מקלט וצויין כי היא הגיעה מ"פלסטין". בשל מחאתם החריפה של בכירים במשרד החוץ, מחברת הדו"ח נאלצה להתנצל ולהודות שמדובר ב"כשל משמעותי"

לפיד במסר לארצות הברית: "אף אחד לא יכתיב לנו הוראות פתיחה באש"/אתר צה"ל

משרד החוץ האמריקני התנצל בפני ישראל על אזכור סיפורה של אישה טרנסג'נדרית פלסטינית שהתאבדה בפרק המבוא של דוח חדש שפרסם בנושא סחר בבני אדם, כך לפי פקידים ישראלים בכירים ומסמכים פנימיים של משרד החוץ הישראלי.

דוח אמריקני בנושא סחר בבני אדם. 21 באוקטובר 2022. ללא, אתר רשמי
דוח אמריקני בנושא סחר בבני אדם. 21 באוקטובר 2022/אתר רשמי, ללא

במוקד החדשות:

  • הדוח האמריקני פורסם בחודש יולי וטען כי ישראל לא הכירה באישה הטרנסג'נדרית כקורבן סחר בבני אדם, דבר שהיה מאפשר לה להשיג אישור עבודה. בכירים ישראלים מנגד טוענים כי היא היתה בתהליך קבלת מעמד כזה כשהתאבדה.
  • במשרד החוץ ובמשרד המשפטים כעסו על כך שהדוח החדש משאיר את ישראל ב"רמה 2" לפי הדירוג של משרד החוץ האמריקני. רמה 2 כוללת מדינות שאינן עומדות באופן מלא בסטנדרטים האמריקנים להגנה על קורבנות סחר בבני אדם אך עושות מאמצים כדי לעמוד בסטנדרטים הללו.
  • אבל בירושלים כעסו במיוחד מכך שהמקרה של האישה הטרנסג'נדרית הפלסטינית אוזכר בפרק המבוא של הדוח.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

התמונה הגדולה:

  • בעמוד 15 של הדוח מסופר סיפורה של "אמירה", אישה טרנסג'נדרית פלסטינית, שהיתה קורבן לסחר בבני אדם ונמלטה לישראל מהגדה המערבית כשהיתה בת 19 כדי להציל את עצמה מרדיפה.
  • לפי הדוח, היא ביקשה מהרשויות בישראל להכיר בה כקורבן סחר בבני אדם. "במקום לעזור לה הרשויות עצרו אותה, העמידו אותה לדין וגירשו אותה כיוון ששהתה בישראל באופן בלתי חוקי", נכתב בדוח.
  • לפי הדוח רק לאחר התערבות של ארגונים לא ממשלתיים ישראלים שסייעו לאישה נתנה ממשלת ישראל אישור שהייה זמני אך לא הכירה בה כקורבן סחר בבני אדם. ההכרה היתה מעניקה לה רשיון עבודה וסיוע בדיור.
  • "אחרי חודשים בהם חיה במקלטים של ארגוני סיוע שונים ללא זכות חוקית לעבוד ולהרוויח כסף משלה, היא מתה מהתאבדות", נכתב בדוח משרד החוץ האמריקני.

מאחורי הקלעים:

  • אחרי שהדוח פורסם משרד החוץ בירושלים זימן דיפלומט משגרירות ארצות הברית לשיחת ברור במהלכה הביעה ישראל מחאה על תכני הדוח, כך אמרו בכירים ישראלים.
  • לפי סיכום של הפגישה שהגיע לידי וואלה! בכירים במשרד המשפטים ובמשרד החוץ אמרו לדיפלומט האמריקני כי הם "נדהמו" לראות איזכור של המקרה של האישה הטרנג'נדרית הפלסטינית בפרק המבוא של הדוח.
  • הבכירים הישראלים טענו כי פרטים שהופיעו הדוח לגבי המקרה לא היו מדוייקים והיוו "הפרה חמורה של זכותה לפרטיות".
  • סיבה נוספת למחאה הישראלית היתה השימוש במילה "פלסטין" בטקסט. "זה דבר לא ראוי בדוח של משרד החוץ האמריקני", אמרו הבכירים הישראלים לנציג שגרירות ארה"ב לפי סיכום הפגישה.
  • באמצע ספטמבר הגיעה לישראל אמילי קורינאק, נציגת משרד החוץ האמריקני שחיברה את החלק בדוח שעסק בישראל. במהלך פגישה במשרד החוץ היא התנצלה על הכללת המקרה של האישה הטרנסג'נדרית הפסלטינית בפרק המבוא של הדוח והשימש בו כדוגמא להתנהלות הישראלית בנושא המאבק בסחר בבני אדם.
  • לפי סיכום הפגישה קורינאק אמרה כי מדובר ב"כשל משמעותי של משרד החוץ האמריקני".

מה הם אומרים:

שגרירות ארצות הברית בישראל ומשרד החוץ בוושינגטון סירבו להתייחס. גם במשרד החוץ הישראלי סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully