וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עיראק תפעיל כלי טיס זעירים לתקיפת ערים בארה"ב"

25.2.2003 / 0:16

גורם בכיר בממשל האמריקאי אמר לרשת "פוקס": ייתכן שמזל"טים הוחדרו למדינה כדי לבצע פיגועים כימים או ביולוגים; פאוול ובוש העלו האפשרות בעבר; מומחה: הנזק שיגרמו לא גדול

עיראק מתכננת להתשמש בכלי טיס זעירים כדי לבצע התקפות טרור כימי או ביולוגי על יעדים בארה"ב – כך טוענים גורמי מודיעין אמריקאיים. גורם בכיר בממשל אמר הלילה לרשת "פוקס" כי ייתכן שעיראק הצליחה להחדיר לשטח ארה"ב כלי טיס לא מאוישים המצוידים במערכות ג'י.פי.אס. לדבריו, המידע גורם "חשש אמיתי" בקרב גורמי ההגנה במדינה.

מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאוול, הזכיר בנאומו בפני מועצת הביטחון את הראיות שבידי המודיעין לגבי ניסויים שביצעה עיראק בכלי טיס שונים, בהם מזל"טים, לצורך פיזור חומרים כימים וביולוגים נגד יעדים במרחק רב. גם נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר בנאום שנשא באוקטובר כי "קיים חשש שעיראק בודקת דרכים כיצד להשתמש בכלי הטיס האלה למשימות בתוך ארה"ב".

למרות אזהרות הממשל מעריכים מספר מומחים כי גם אם כלי הטיס יגיעו לארה"ב, הסיכוי שיגרמו נזק ממשי נמוך ביותר. "הטכנולוגיות האלו לא נבחנו בצורה ממשית", אמר בכיר לשעבר בחיל האוויר האמריקאי. לדבריו, כדי שהמטוס לא יזוהה באוויר עליו להיות קטן מאוד ולכן הם לא יהיו מסוגלים לשאת כמות משמעותית של חומרים מסוכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully