וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חיל האוויר הורה על קרקוע כל מטוסי האף 16

25.2.2003 / 0:02

זאת בעקבות התרסקות המטוס בחבל התענכים; הטייס נחלץ בשלום; בחמאס טענו: אנשינו הפילו את המטוס בירי מקלעים; חיל האוויר: מדובר כנראה בתקלה; ועדת בדיקה תחקור נסיבות האירוע

מפקד חיל האוויר, האלוף דן חלוץ, הורה אמש על קרקוע כל טייסות האף 16 בחיל האוויר עד לבדיקת נסיבות התרסקות המטוס אתמול בחבל התענכים. בערוץ 10 דווח כי ועדת בדיקה פנימית תמסור את מסקנותיה לגבי האירוע למפקד חיל האוויר. טייס המטוס פלט עצמו מהמטוס וחולץ בשלום מהקרקע.

החמאס פירסם אתמול אחר הצהריים כרוז ובו הוא טוען כי שניים מאנשיו הפילו את מטוס האף 16 שהתרסק היום מצפון לג'נין באמצעות ירי מקלעים. ראש להק ציוד בחיל האוויר, תא"ל שמעון שריד, הכחיש את טענת החמאס. בראיון לתכנית שש עם אושרת קוטלר בערוץ 2, אמר שריד כי הסיבה להתרסקות המטוס היא ככל הנראה תקלה טכנית. מדובר צה"ל דווח כי הטייס לא דיווח על כל ירי לעברו.

מחקירה ראשונית של צוותי החיל שהוזעקו למקום עולה, כי סיבת ההתרסקות הייתה תקלה טכנית. אתמול עסקו צוללנים באיסוף חלקי המטוס ששקעו בתוך מאגר מים גדול, צפונית לג'נין. ראש מחלקת בטיחות בחיל, אלוף משנה איתי אלון, אמר כי הטייס היה מנוסה וכי אין קשר בין מזג האוויר הסוער, לבין התקלה. בגלי צה"ל דווח, כי אלון העריך שבסופו של דבר יאתר החיל את הסיבה לתקלה.

בתקרית נוספת נחת מסוק חיל האוויר נחיתת חירום מדרום לאשקלון בשל תקלה טכנית. אנשי הצוות לא נפגעו.

בשנתיים האחרונות לא היו מעורבים מטוסי חיל האוויר בתאונות. מפקד חיל האוויר, האלוף דן חלוץ, מינה ועדה לבדיקת ההתרסקות. מאז שנות ה-70 נהרגו כ-140 חיילים בתאונות אוויריות. חלק מהתאונות נבעו מטעויות אנוש, חלקן מתקלות טכניות וחלקן מפגיעת ציפורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully