וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד אפטימיות המשקיעים של UBS ירד לרמתו הנמוכה ביותר מעולם

LightReading

24.2.2003 / 21:49

37% הנסקרים ציינו כי החשש הגדול ביותר שלהם הוא האפשרות למלחמה בעיראק; 56% אמרו כי פלישה אמריקאית לעיראק תפגע בכלכלה, בעוד 35% סברו כי היא תיטיב עמה

אופטימיות המשקיעים ירדה לרמתה הנמוכה ביותר החודש מאז אוקטובר 1996, בעקבות חששות מהמלחמה בעיראק ומהמשך חולשת הכלכלה, כך פירסמו היום בנק ההשקעות UBS וקבוצת המחקר גאלופ.

מדד אופטימיות המשקיעים של UBS ירד לרמה של 9 נקודות לעומת 38 נקודות בחודש ינואר. זוהי הרמה הנמוכה ביותר של המדד מאז הוצג לראשונה ב-1996 ברמה של 124 נקודות. השפל האחרון של המדד נרשם באוקטובר 2002 ברמה של 29 נקודות.

"ירידה זו עלולה לפגוע במצב השוק, מאחר שהפחד עלול להצדיק את עצמו", אמר ג'יימס או'סאליוון, כלכלן UBS וורבורג. "אנשים עלולים להקטין את הוצאותיהם"

רק 42% מתוך אלף המשקיעים שנסקרו עבור המדד בין ה-1 לפברואר ל-16 בפברואר חשבו שכיום זהו זמן טוב לבצע השקעות חדשות, האחוז הנמוך ביותר מאז הצגת המדד. רק 30% אמרו כי הם בטוחים שהמניות ירשמו מגמה חיובית במהלך השנה הקרובה ו-51% תיארו עצמם כפסימיים.

רק 35% אמרו כי הם אופטימיים בנוגע לסיכויי ההתאוששות של הכלכלה בשנה הקרובה, לעומת 42% בחודש ינואר. 37% מהנסקרים ציינו כי החשש הגדול ביותר מתחינתם הוא האפשרות למלחמה בעיראק, לעומת 22% אשר ציינו את החשש מפיגועי טרור כגדול ביותר מבחינתם.

כמו כן, 56% אמרו כי פלישה אמריקאית לעיראק תפגע בכלכלה, בעוד 35% אמרו כי היא תיטיב עמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully