וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוצחים של מנאר ובתה טרם נמצאו - והבת ששרדה את הירי מוחזקת במסתור כמעט חודשיים

עודכן לאחרונה: 25.10.2022 / 12:02

מאז שאחותה ואימה נורו למוות לעיניה לפני כחודש וחצי בלוד, מרים חג'אג' שוהה במסתור בניתוק גמור ממשפחתה, מחשש שהמתנקשים יחפשו אותה. על אף שהמפכ"ל הגדיר את המעורב ברצח "מבוקש מספר 1", הרוצחים טרם נעצרו. סבתה: "לא הגיוני שעבריינים מסתובבים חופשי ומרים כלואה"

בווידאו: הלוויתן של מנאר וחדרה חג'אג'שנרצחו בלוד וראש העיר משוחח עם מחוץ לבית העלמין עם תושבים זועמים/צילום: ניב אהרונסון

כחודש וחצי לאחר הרצח המחריד של מנאר חג'אג' ובתה חדרה בת ה-14 בלוד, מרים בת ה-14, בתה של מנאר, שניצלה מהירי, שוהה במקום מסתור מחשש שמא גם היא על כוונת המתנקשים. במשטרה לא הצליחו לפענח את זהות היורים והמניעים לאירוע. ובמשפחתה של מרים בת ה-14 אוספים את השברים מהרצח הכפול ונקרעים מגעגועים לבת הקטנה שלא מורשית לחזור הביתה.

"לא הגיוני שעבריינים מסתובבים חופשי ומרים כלואה" תוקפת בחריפות, מרים האורי, אמה של מנאר וסבתה של מרים בשיחה עם וואלה את התנהלות המשטרה, "כמה זמן המשטרה צריכה? אם יש סכנה לחיים שלה? יש עוד פתרונות חוץ ממקלט. מרים צריכה להיות בחוץ! אמא שלה ואחותה הלכו לעולמן ויש לה שגרת חיים שצריכה להמשיך. אנחנו לא יודעות מה לענות לחברות שלה. אני אפילו לא יכולה לדבר איתה בטלפון".

בינתיים, פעולות החקירה של משטרת מחוז מרכז בפיקודו של ניצב אבי ביטון הגיעו למבוי סתום, כשהיורים טרם נתפסו. גל הרציחות והירי נמשך במלוא עוזו ברחובות העיר לוד וברשויות הערביות, וגם ההכרזה של המפכ"ל רב ניצב יעקב שבתאי על כך שהמעורב בחיסול "מבוקש מספר אחד שלנו" לא השפיעה על התקדמות החקירה והחשש מחיסול נוסף עודנו וקיים.

מנאר הווארי ובתה חדרה, נרצחו בלוד. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
אימה ואחותה של מרים, שנורו למוות בספטמבר/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

הסבתא מרים ממשיכה ומספרת כי היא קיבלה סרטון של נכדתה, בו היא מספרת על הגעגועים שלה למשפחה, "רואים עליה שקשה לה שם. אני לא יודעת מה עובר עליה, אם יש לה חברות. היא צריכה חום ואהבה של סבתא והמשפחה, יחס . שום דבר לא יעזור כמו אהבה של משפחה, של סבתא". היא מוסיפה, "מספיק שאיבדנו את מנאר וחדרה. אם היא בסכנה שתישאר בבית ונשמור עליה, אפילו שיביאו אותה לשעה אחת. אפילו שיחה בזום".

השבוע שלחה משפחתה של מרים מכתב למפכ"ל ולשר הרווחה בבקשה להשיב לחיקם את הנערה. "אין לנו מושג לגבי האופן בו היא מוחזקת, מהו מצבה הנפשי, עם מי היא שוהה במהלך היום, האם הפציעה שלה מטופלת, אילו טיפולים פסיכולוגיים, אם בכלל היא מקבלת, מה היא אוכלת, כיצד היא מעבירה את ימיה הרחק ממשפחתה והמעגל החברתי אליו היא שייכת", כתבו. "עד ליום הרצח מרים הייתה מנהלת חיים נורמטיביים לגמרי, עם אמה ואחותה, לרוב שהתה בבית סבתה, בית חם, אוהב ונורמטיבי, ואין שום סיבה שהיא לא תחזור לשם מבחינת בטחון אישי, וכל אשר היא זקוקה לו על מנת להשתקם ולגדול להיות אדם נורמטיבי, וזה בהחלט עדיף משהייתה במוסדות הרווחה שלא תמיד מטיבים עם הקורבן".

קרובת משפחה נוספת אמרה כי "המשטרה לא מעדכנת אותנו בכלום, אנחנו לא ישנות בלילה עם המחשבות על הילדה. אנחנו בטוחות שהיא רוצה להיות איתנו ולנסות להשתקם. מרגיש שכולם מעבירים אחריות בנוגע למרים: המשטרה אל הרווחה, והרווחה אל המשטרה". על הרוצחים היא אומרת כי "אלוהים בטוח יעשה איתם חשבון, אבל המשטרה לא בטוח תביא איתם דין חשבון".

  • עוד באותו נושא:
  • לוד
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully