וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 וחצי שנים אחרי שנעצר: מייסד טלגראס ישוחרר למעצר בית

עודכן לאחרונה: 19.10.2022 / 17:23

בית המשפט המחוזי בלוד הורה על שחרורו למעצר בית באיזוק אלקטרוני של עמוס סילבר, 3 שנים ושבעה חודשים מאז שנעצר באוקראינה. סנגוריו בירכו: "ראוי היה לשחררו הרבה קודם. כעת הוא יוכל לנהל את הגנתו בתיק העיקרי כשהוא משוחרר". הפרקליטות הגישה בקשת עיכוב ביצוע להחלטה

בית המשפט המחוזי בלוד הורה היום (רביעי) על שחרורו של מייסד טלגראס, עמוס סילבר, למעצר בית באיזוק אלקטרוני. זאת, לאחר שלוש שנים ושבעה חודשים מאז נעצר באוקראינה. הפרקליטות הגישה בקשת עיכוב ביצוע של 48 שעות להחלטה.

עו"ד איתי בר עוז וניצן ביילין, שמייצגים את סילבר מטעם הסניגוריה הציבורית בירכו על שחרורו ואמרו כי "כעת הוא יוכל לנהל את הגנתו בתיק העיקרי כשהוא משוחרר. אנו שמחים על החלטת השחרור, למרות שראוי היה לשחררו הרבה קודם לכן".

עמוס דב סילבר, מייסד טלגרס במהלך דיון בעניינו בבית המשפט העליון 20 ביולי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
עמוס סילבר/פלאש 90, יונתן זינדל

נגד סילבר הוגש לפני כשלוש שנים כתב אישום בגין ניהול ארגון פשיעה, סחר בסמים, הדחת קטינים לסמים, שיבוש הליכי משפט ובריחה ממעצר.

בכתב האישום מפורטת ההיררכיה הארגונית של רשת טלגראס, בראשה עמד סילבר. על פי כתב האישום, סילבר היה מעורב בקבלת ההחלטות וקביעת המדיניות, עידודו ותמיכה בסחר בסמים לקטינים ועל ידי קטינים, הקמתו את הערוץ המתווך לסחר בסמים פסיכדליים כגון אקסטזי, LSD, ופטריות הזיה.

הפרקליטות מתארת בבקשת המעצר כי מנהלי טלגראס, שבראשם סילבר, תיווכו למעשה בין יותר מ-3,000 סוחרי סמים מכל רחבי הארץ, בהם לפחות 250 קטינים, לבין כ-200 אלף רוכשי סמים ובהם קטינים שמספרם אינו ידוע. במהלך תקופת פעילותו של ארגון טלגראס, עסקאות הסמים שבוצעו במסגרת הפלטפורמה תפסו חלק ניכר מכלל הסחר בסמים בישראל. הכנסות הארגון מפעולות התיווך לסחר בסמים היו בסך הכול לא פחות מ-30 מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully