וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבצע עקרב": כך שחררה משטרת מלזיה את הפלסטיני ש"נחטף על ידי המוסד"

עודכן לאחרונה: 19.10.2022 / 12:47

בעיתון המקומי ניו סטרייט טיימס, שחשף את הפרשה, פורסמו פרטים נוספים מהמבצע לשחרור מומחה המחשבים של חמאס מרשת מקומית של המוסד שנחשפה על ידי פלסטיני אחר שנמלט מידיה. לפי הדיווח, הוא נלקח לבקתה מבודדת באתר נופש בלב היער, ושוחרר כעבור יממה של חקירות אלימות

הבקתה שבה לפי הדיווחים הוחזק החטוף הפלסטיני בידי המוסד בקואלה לומפור, מלזיה, אוקטובר 2022. ניו סטרייט טיימס, צילום מסך
הדרך בלב היער המובילה לבקתה שבה הוחזק הפלסטיני/צילום מסך, ניו סטרייט טיימס

מתכנת המחשבים הפלסטיני שלפי דיווחים במלזיה הוחזק בבקתה באתר נופש, שאליה ניתן להגיע בדרך פרטית באורך שני ק"מ, בלב היער - כך דווח אתמול (רביעי) בעיתון המקומי ניו סטרייט טיימס. לפי הדיווחים, עומאר אל-בלבייסי נחטף בחודש שעבר על ידי רשת מקומית שעבדה עבור המוסד, אך נחשפה ונעצרה בעקבות הימלטותו של פלסטיני שני, שהזעיק את המשטרה.

על פי הדיווח בעיתון, שחשף את הפרשה ביום שני, אל-בלבייסי שוחרר כעבור יממה של חקירות אגרסיביות, בזמן שהוא מתושאל בזום על ידי אנשי מוסד ישראלים. עוד דווח כי הפעולה לשחרורו כונתה "מבצע עקרב". שני הפלסטינים עזבו מאז את מלזיה, בעוד שחברי הרשת - 11 במספר - עומדים לדין.

הרשויות במלזיה, שלה אין יחסים רשמיים עם ישראל, אמרו כי הן חוקרות אם אכן המוסד היה מעורב בחטיפה, שאירעה בלב הבירה קואלה לומפור.

לפי הדיווח, אנשי הרשת הזמינו חדר באתר הנופש המשקיף על היער, כך שהם יוכלו להסתיר את מעשיהם. המשטרה המקומית עקבה אחר הנתיב של החוטפים, שנסעו בשתי מכוניות וגררו את הפלסטיני החטוף מאחד מכלי הרכב לחדר בגודל 37 מ"ר. כלי הרכב היו קלים לאיתור, על פי הדיווחים במלזיה, משום שהרשת של המוסד לא החליפה את לוחיות הרישוי שלהם. הם אף לא הסתירו את פניהם.

באתר הנופש שבו שוכנת הבקתה דיווחו כי הם לא היו מודעים לפעילות של אנשי המוסד בשטחם וכי חלק מההזמנות בוטלו מאז חשיפת הפרשה. "אנחנו לא יודעים מה האורחים עושים ואין לנו שליטה על זה", אמר דובר של אתר הנופש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully