וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפור המשונה של מוקד הקורונה: מדווחים על חולים ומקבלים נזיפה לא במקום

עודכן לאחרונה: 20.10.2022 / 11:16

נציב תלונות הציבור ניקה את שמו של רופא המנהל תביעה משפטית נגד אדם שהתחמק מדיון בתואנה כי הוא חולה בקורונה. לאחר שדיווח לכך למוקד "קול הבריאות" ונטען כי התנהגותו תרמה למסירת מידע פרטי. משרד הבריאות: מדובר באי הבנה, נפיק את הלקחים

חיסון קורונה חדש לזן האומיקרון. ראובן קסטרו
התחמק מדיון בבית משפט. בדיקת קורונה/ראובן קסטרו

ד"ר דוד ביטון מנהל הליך משפטי מסחרי נגד אדם שלדבריו מתחמק מהדיונים באופן קבוע, ואף מפיץ תיאוריות נגד חיסונים, כך לדברי ביטון. באחד הדיונים, אותו אדם הודיע לבית המשפט כי הוא חולה בקורונה, ולכן לא יתייצב לדיון.

ביטון, רופא במקצועו, דיווח על כך למוקד "קול הבריאות" של משרד הבריאות כדי שישהה בבידוד, שכן לדברי ד"ר ביטון מדובר במתנגד חיסונים. אלא, שאז נציג השירות הודיע לו בטעות כי אותו אדם רשום במערכת כמחלים מקורונה, מידע פרטי שהיה אסור לו למסור.

ד"ר ביטון, ששמע את הדברים, ביקש שמשרד הבריאות ידווח לבית המשפט על כך שהאדם שהוא מנהל נגדו תביעה מטעה את בית המשפט, ושהוא מחלים מקורונה ולא חולה.

חיסון קורונה חדש לזן האומיקרון. ראובן קסטרו
מידע פרטי חסוי. חיסון לקורונה/ראובן קסטרו

בתגובה, נכתב לו במייל מהייעוץ המשפטי במשרד הבריאות כי "למען הסדר הטוב, ולאחר שתוארו לי שיחותיך עם נציגות המוקד, אבהיר באופן חד משמעי כי העבודה שהינך רופא במקצועך, אינה מתירה לך לקבל מידע רפואי על כל אדם, ומוטב שלא תוסיף להעלות טענות מסוג זה בפני עובדות מוקד קול הבריאות, או כל גורם אחר". עוד הוסיפו במשרד הבריאות כי התנהגותו של ד"ר ביטון תרמה למסירת המידע הפרטי.

לשמע האשמות האלה, ביטון פנה אל נציבות תלונות הציבור במבקר המדינה, שמצאה את תלונתו מוצדקת: "לאחר שהאזנו גם אנחנו לשיחותיך עם מוקד 'קול הבריאות' והתעמקנו בהתייחסות משרד הבריאות לדברים, לא מצאנו שהיה בהתנהלותך בשיחות כדי לתרום לטעות של הנציגה במסירת המידע ועל כן לא היה מקום שתשובת משרד הבריאות תכלול אמירה זו. בנסיבות אלה מצאנו את תלונתך מוצדקת ובהתאם אנו מצביעים בפני משרד הבריאות על הליקוי האמור".

תגובת משרד הבריאות: "המדובר באי הבנה. משרד הבריאות הפיק את הלקחים מהאירוע".

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully