וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מזה מאה שנה: מנהיג המפלגה השמרנית מונה לראש ממשלת שבדיה

עודכן לאחרונה: 18.10.2022 / 17:16

אולף קריסטרסון גיבש ממשלה קואליציונית, שחשפה תוכנית שמושפעת בכבדות מהאג'נדה הימנית קיצונית ומבטיחה קמפיינים קשוחים נגד הפשיעה וההגירה, כמו גם בנייה של כורים גרעיניים חדשים

הפרלמנט השבדי בחר אתמול (שני) את מנהיג המפלגה השמרנית, אולף קריסטרסון, לראש הממשלה הראשון שעלה לשלטון בתמיכת מפגלת הימין הקיצוני "הדמוקרטים של שבדיה".

קריסטרסון, בן ה-58, נבחר בפער צר של שלושה קולות, לאחר שהודיע ביום שישי על הסכם לגיבוש ממשלה קואליציונית שכוללת את המפלגה השמרנית, הנוצרים הדמוקרטים והליברלים. בפרלמנט תקבל הממשלה את תמיכתה של המפלגה הימנית קיצונית הדמוקרטים של שבדיה. "אני מודה ושמח על האמון שקיבלתי מהפרלמנט. אני חש ענווה אל מול המשימות שניצבות בפנינו", אמר קריטרסון במסיבת עיתונאים לאחר ההצבעה.

השבדים של דמוקרטיה היו המנצחים הגדולים בבחירות הכלליות ב-11 בספטמבר. הם נהפכו למפלגה השנייה בגודלה במדינה עם שיא של 20.5% מהקולות, ופיגרו רק אחרי המפלגה הסוציאל דמוקרטית ששלטה בפולטיקה השבדית מאז שנות ה-30 של המאה העשרים. לגוש הימין יש כיום 176 מושבים בפרלמנט לעומת 173 לגוש השמאל.

מנהיג מפלגת המתונים הימנית אולף קריסטנסון. רויטרס
אולף קריסטרסון, מנהיג המפלגה השמרנית/רויטרס
בווידאו: רה"מ שבדיה הפסידה בבחירות והתפטרה מתפקידה/רויטרס

הברית בת ארבע המפלגות של קריסטרסון חשפה ביום שישי תוכנית בת 62 עמודים שמושפעת בכבדות מהאג'נדה הימנית קיצונית ומבטיחה קמפיינים קשוחים נגד הפשיעה וההגירה, כמו גם בנייה של כורים גרעיניים חדשים.

על פי מפת הדרכים, מתכוונת הממשלה לחתוך את מספר הפליטים בשבדיה מ-6,400 בשנה שעברה ל-900 בלבד לשנה, ולתמרץ מהגרים לשוב לבתיהם. בנוסף, הממשלה שוקלת לגרש זרים ש"לא מתנהגים כיאות". הממשלה תבחן גם את האפשרות לאכלס מחפשי מקלט במרכזי מעבר במהלך עיבוד הבקשה שלהם. התוכנית קוראת גם לביטול השקעה של 1% מתוך התמ"ג בסיוע ולהציג איסור לאומי על קיבוץ נדבות.

עוד בתוכנית כלולים חיפושים על גוף חשודים בכמה אזורי מצוקה, פסקי דין קשוחים יותר לעבריינים מועדים ופסקי דין כפולים לפשעים מסוימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully