וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 חיילים נאשמים בגניבה ובמכירה של אלפי כדורי רובים: "מציאות מדאיגה"

עודכן לאחרונה: 19.10.2022 / 17:23

שני חיילי מילואים משפרעם ומאבו סנאן - שהכירו בעבודתם כפקחים בת"א - וחייל סדיר מאבו סנאן נאשמים שגנבו אלפי כדורים מבסיסי צה"ל ומכרו אותם לגורמים לא ידועים. "ניצול ציני והפרה בוטה של האמון שניתן בהם כמי שנשלחו להגן על המדינה"

הנשק שנתפס בצומת יסעור. 19 באוקטובר 2022. תיק החקירה, אתר רשמי
התחמושת שנתפסה/אתר רשמי, תיק החקירה

בזמן שמשטרת ישראל אוספת אחד לאחד את כלי הנשק והתחמושת הלא חוקיים, הנשקיות והבונקרים של צה"ל ממשיכים להיות כר פורה לאספקה שוטפת עבור העבריינים. התחמושת מוצאת את דרכה במהירות לשוק השחור ולעולם התחתון ואף מזינה את ארגוני הטרור - ממש כפי ששנים טוענת הנהגת הציבור הערבי בישראל.

כך עולה מכתב אישום שהוגש היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד שלושה חיילי צה"ל; סאמח שאהין, חייל מילואים בן 37 משפרעם; מאהר קיס בן 21 מאבו סנאן שהשתחרר משירות סדיר באפריל; ורפיק סעב בן ה-31, חייל מילואים מאבו סנאן. ממסמכים שהוגשו לבית המשפט עולה שבין שני חיילי המילואים יש הכרות מעבודתם בפיקוח העירוני בתל אביב.

"זו מציאות מדאיגה ביותר שבמסגרתה נאשמים ששניים מתוכם עובדים כפקחים בשיטור העירוני המשולב בעיריית תל אביב ואמונים בעצמם על שלטון החוק גנבו תחמושת מבסיסי צה"ל שבהם שירתו בסדיר ובמילואים", טוענת הפרקליטות. "זאת, תוך ניצול ציני והפרה בוטה של האמון שניתן בהם כמי שנשלחו להגן על המדינה במסגרת שירות צבאי תוך שהם מספקים תחמושת לגורמים עברייניים ואדישים לאפשרות הסבירה שהתחמושת מגיעה גם לגורמי טרור".

עו"ד מיכאל יפרח מפרקליטות מחוז חיפה הוסיף כי ריבוי השיחות ביניהם בתקופה הרלוונטית וריבוי העבירות בעניינו של רפיק סעב מלמדים על "עיסוק מתמיד וקבוע" של השלושה בעבירות סחר בתחמושת.

סיכול הברחה של תחמושת מישראל לשטחי הרשות הפלסטינית בצפון השומרון 18 באוקטבור 2022. רשות המעברים, משרד הביטחון
חלק מהתחמושת הגנובה שנתפסה/משרד הביטחון, רשות המעברים
3 חיילים נאשמים בגניבה ובמכירה של תחמושת צה"ל. 18 באוקטובר 2022. משרד הביטחון
התחמושת מוצאת את דרכה לשוק השחור ולעולם התחתון ומזינה את ארגוני הטרור. התחמושת שנמצאה/משרד הביטחון

נתפס על ידי "עין הנץ"

החקירה התנהלה ביחידה המרכזית של מחוז חוף במשטרה, בימ"ר ש"י ובמצ"ח. על פי כתב האישום שהוגש נגד השלושה, במשך יותר משנה רכש סעב תחמושת 5.56 מ"מ מקיס ושאהין ומכר אותם לגורמים אחרים שהמדינה אינה יודעת את זהותם. קיס ושאהין גנבו את התחמושת מבסיסי צה"ל. כך למשל, בחודש מרץ השנה, גנב חייל הסדיר קיס עבור סעב ועל פי הזמנתו 2,400 כדורים ממחנה שומרה תמורת 6,000 שקל ששילם לו סעב.

מכתב האישום עולה שסעב עצמו, במהלך שירות מילואים פעיל שלו בגדוד 299 של חטיבה 300 שהתקיים במאי בבסיס האימונים של פיקוד הצפון בא"פ אליקים, גנב ארבעה ארגזי מתכת ("ברוסים") בהם 3,960 כדורים בקוטר 5.56 מ"מ שגם אותם מכר לאלמוני. הפרשה הזו נחשפה חלקית בתקשורת כשכבר ב-19 למאי, מעט לפני חצות, נלכד אחמד מקלד גבר בן 28 מאום אל פחם במעבר ריחן שעל כביש 596 בניסיון לצאת עם התחמושת הזו לשטחים. על אחד מהברוסים מצאו חוקרי מז"פ של המשטרה טביעת אצבע של סעב.

מצלמות של מערכת "עין הנץ" גם תיעדו אותו יום קודם בשעת ערב מאוחרת יוצא מהבסיס לכיוון ביתו באבו סנאן, וחוזר כשעתיים אחר כך. זאת, בניגוד לגרסתו כי לא יצא עד סוף האימון למחרת.

3 חיילים נאשמים בגניבה ובמכירה של תחמושת צה"ל. 18 באוקטובר 2022. משרד הביטחון
במשך יותר משנה רכשו תחמושת ומכרו אותה לגורמים לא ידועים. התחמושת שנתפסה/משרד הביטחון

הגניבות נמשכו גם לאחר מכן. בספטמבר, אחד אחמד טויל נתפס על כביש 70 סמוך לצומת יסעור, וברכבו כ-15 אלף כדורים, בהם 2,021 כדורי 5.56 מ"מ בשני "ברוסים", שעל פי האישום הועברו אליו מרפיק סעב, כיוון שמצאו על ברוסים אלה את טביעות אצבעותיו. בחקירותיו טען שנגע בהם במהלך שירות מילואים במאי, אולם הטענה נשללה כיוון שאחד הברוסים הונפק בצה"ל רק ביוני השנה.

מעובדות כתב האישום עולה שגם סמאח שאהין ניצל את שירות המילואים הפעיל שלו במסגרת חטיבה 55 בבסיס צאלים, וגנב במהלכו כ-3,000 כדורים שאותם מכר לרפיק סעב תמורת סכום לא ידוע במדויק אך מוערך באלפי שקלים.

השלושה מואשמים כל אחד על פי חלקו, בגניבות, בעסקאות ובעבירות הנשק השונות של סחר, החזקה, רכישה, נשיאה, הובלה וביצוע עסקה. באמצעות עורכי הדין ענאן עליאן, סאהר פאר וסאלח עבאס, הם מכחישים את המיוחס להם. בהסכמתם, תוך שהם לומדים עכשיו את תיק החקירה, בדיון הקצר היום הורה השופט ניצן סילמן על מעצרם של שאהין קיס וסעב עד החלטה אחרת.

3 חיילים נאשמים בגניבה ובמכירה של תחמושת צה"ל. 18 באוקטובר 2022. משרד הביטחון
3,000 כדורים נגנבו ונמכרו תמורת סכום לא ידוע. התחמושת שנמצאה/משרד הביטחון

מקלד שנתפס במאי האחרון בניסיון להעברת התחמושת ומוכר כעבריין עם הרשעות ומאסרים בגין הצתה ועבירות אלימות, בתחילה מסר לשוטרים כי אינו יודע על התחמושת שנמצאה ברכבו. אחר כך, לחוקרים אמר כי מצא את התחמושת הזו ביער ושם אותה ברכבו מתוך כוונה להחזירה למשטרה ביודעו כי מדובר בתחמושת של צה"ל, אבל בחקירתו עלה כי החל בנסיעה, עם התחמושת, לכיוון שכם. בן דודו אותו אסף לנסיעה, שוחרר. כנגד מקלד הוגש כתב אישום בבית משפט השלום בפתח תקווה, עורכי הדין שלומי שרון ומעיין דבוש ממשרדו עתרו לשחררו למעצר בית אבל השופט רפי ארניה האריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו תוך שמשפטו מתנהל.

הפרקליטות הזכירה את "נסיבות התקופה הזו, תקופה בה האלימות שקשורה במיוחד בעבירות נשק בצורה כזו שכל משרדי הממשלה, הכנסת ומשטרת ישראל עסוקים בזה כל כך הרבה, וזה בא יחד עם תקופה ביטחונית קשה של פיגועים שחווינו בשנה האחרונה". כמו כן, הפרקליטות ציינה כי מדובר בכמות חריגה בכל קנה מידה וביארה כי, "על מנתי לסבר את האוזן, לוחם ביחידת חי"ר, שנמצא בכוננות מלאה, נושא עליו חמש מחסניות, כאשר בכל אחת מהן 29 כדורים, כך שמחזיק סך של 145 כדורים. רוצה לומר שהחזיק והוביל תחמושת בכמות במחזיקה פלוגת לוחמים שלמה".

מעיריית תל אביב יפו נמסר כי "קיים הליך משפטי נגד השניים ונכון לשעה זו הם שוהים בחופשה".

דובר צה"ל לא ענה לשאלה מי בצה"ל עמד לדין, אם בכלל, בגין החוסרים האלה בתחמושת, ומסר כי "צה"ל פועל לצמצום תופעת גניבות תחמושת ונשק מהמחנות הצבאיים באמצעות תכניות פעולה בפיקודים המרחביים והקצאת משאבים לשיפור תשתיות ההגנה. צה"ל ימשיך לפעול למיגור הוצאת נשק ואמל"ח מרשות הצבא". לוואלה נודע כי בעניינו של סאמח שאהין, הוחלט להרחיקו מהגדוד ולהפסיק את שירותו בתקן מילואים פעיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully