וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה:המפלגה השמרנית רוצה שטראס תתפטר - וג'ונסון יחזור

עודכן לאחרונה: 18.10.2022 / 15:27

55% מחברי המפלגה השמרנית אמרו בדסקר חדש כי על ראש הממשלה, שמכהנת בתפקידה שישה שבועות בלבד, להתפטר באופן מיידי בשל התנהלותה. 63% סבורים שרה"מ שהודח בקיץ, יהיה מחליף טוב

מרבית חברי המפלגה השמרנית הבריטית רוצים שראש הממשלה ליז טראס תתפטר לאלתר - שישה שבועות בלבד לאחר שהצביעו בעדה - והמחליף המועדף עליהם הוא לא אחר מאשר ראש הממשלה שהודח, בוריס ג'ונסון, כך עולה מסקר חדש שפורסם היום (שלישי).

מסקר של יוגוב עולה כי 55% אמרו שאם אפשר היה, הם היו מצביעים כעת בעבור שר האוצר לשעבר רישי סונאק, שהפסיד בהתמודדות בקיץ לטראס; 25% בלבד אמרו כי יצביעו שוב בעד טראס. 55% מחברי המפלגה השמרנית אמרו כי עליה להתפטר באופן מיידי, בעוד 38% סבורים שעליה להישאר בתפקיד.

63% סבורים שג'ונסון יהיה מחליף טוב, 32% אף אמרו כי הוא המועמד המועדף עליהם. אחריו דורג סונאק עם 23%. 47% אמרו כי שר האוצר החדש, ג'רמי האנט, יהיה המחליף הטוב ביותר. פני מורדנט, מועמדת נוספת לשעבר שהפסידה במרוץ לראשות המפלגה השמרנית בקיץ, קיבלה את תמיכתם של 54% ואילו 62% אמרו ששר ההגנה, בן וואלאס, יהיה מחליף ראוי. הסקר כלל 530 חברי מפלגה שמרנית ונערך ב-117-18 באוקטובר.

טראס מצדה התנצלה סוף כל סוף על כך שדרדרה את הכלכלה הבריטית וגרמה לכאוס בשווקים עם תוכנית ה"מיני תקציב" שלה שהיתה אמורה לקצץ מסים לעשירים ולחתוך בהוצאות ציבוריות. לאחר שבועות של הטלת האשמה בשווקים ובמשקיעים, טראס אמרה כי היא מתנצלת על כך ש"הלכה רחוק מדי מהר מדי" עם התוכנית הכלכלית התאצ'ריסטית שלה, שלבריה היתה אמורה לעודד צמיחה.

בעקבות הכאוס, פיטרה טראס את שר האוצר ובעל בריתה הקרוב קוואסי קווארטנג, ומינתה במקומו של האנט, שנאלץ לבטל את התוכנית הכלכלית ולהכריז על תוכנית הפוכה. "אני מקבלת את האחריות ומצטערת על הטעויות שנעשו", אמרה טראס ל-BBC אתמול בראיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully