וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל בוחנת צעדי תגובה נוספים בהמשך להודעת אוסטרליה: "מאוכזבים מההחלטה האומללה"

עודכן לאחרונה: 18.10.2022 / 20:13

ראשת המערך המדיני במשרד החוץ נפגשה עם שגריר אוסטרליה בישראל והביעה בפניו מחאה על מהות ההחלטה האוסטרלית וכן על העיתוי שלה - שבועיים לפני הבחירות, בזמן חג סוכות. במשרד החוץ עלה חשש כי הצעד הבא של אוסטרליה הוא הכרה בפלסטין כמדינה

אוסטרליה מבטלת את ההכרה בירושלים כבירת ישראל/רויטרס

ממשלת ישראל בוחנת צעדי תגובה נוספים להחלטת ממשלת אוסטרליה לחזור בה מההכרה במערב ירושלים כבירת ישראל - כך אמרה היום (שלישי) ראשת המערך המדיני במשרד החוץ עליזה בן נון אמרה היום (שלישי) לשגריר אוסטרליה בישראל פול גריפית' במהלך פגישתם.

בן נון אמרה לשגריר האוסטרלי כי ישראל מאוכזבת מאוד מההחלטה של מדינתו והביעה מחאה גם על העיתוי שלה - שבועיים לפני הבחירות לכנסת ותוך כדי חג סוכות.

"מדובר בהחלטה אומללה, המתעלמת מהקשר העמוק והנצחי בין ישראל לבירתה ההיסטורית והיא מנוגדת ליחסים הטובים שבין ישראל ואוסטרליה", אמרה בן נון. "ההחלטה רק מעודדת קיצוניים ברשות הפלסטינית להמשיך ולהתסיס את השטח, מסכנת את היציבות ומנוגדת לרוח התקופה האחרונה שבמסגרתה נרשמה התקדמות משמעותית ביחסי ישראל ומדינות המזרח התיכון".

פני וונג, שרת החוץ של אוסטרליה,מבטלת את ההכרה בירושלים כבירת ישראל. 18 באוקטובר 2022. רויטרס
"לא מכירה בירושלים המערבית כבירת ישראל". וונג/רויטרס

כמו כן, מגורם ישראלי נוסף נמסר כי לאחר הכרזתה המפתיעה של אוסטרליה, התעורר חשש ממשי במשרד החוץ כי הצעד האוסטרלי הבא יהיה הכרה בפלסטין כמדינה. "זו הסיבה שהגבנו בחריפות כזו ואנחנו סבורים שזה העביר את המסר", אמר הבכיר הישראלי.

ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה בירך היום על הכרזתה של אוסטרליה ומסר כי הוא "משבח את ראש הממשלה על ההחלטה החכמה והאמיצה". עוד מסר אשתייה כי העם הפלסטיני "קורא לאוסטרליה להכיר במדינה פלסטינית בגבולות 1967, ובירושלים כבירתה".

עוד בוואלה!

אוסטרליה חזרה בה מהכרתה במערב ירושלים כבירת ישראל

לכתבה המלאה

שרת החוץ האוסטרלית, פני וונג, אמרה הלילה בהצהרה רשמית כי המדינה אינה מכירה עוד בירושלים המערבית כבירת ישראל. עוד הודיעה השרה כי שגרירות אוסטרליה תישאר בתל אביב.

וונג אמרה כי המדינה "תמיד תהיה ידידה של ישראל, ותהיה מחויבת לפתרון שתי המדינות בו ישראל ומדינה פלסטינית עתידית מתקיימות במקביל, בשלום ובביטחון, בגבולות המוכרים בינלאומית". לדבריה - אוסטרליה לא תתמוך בגישה שתערער מצב כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully