וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה שבועות לבחירות אמצע הכהונה: יתרון קל לרפובליקנים בשל הכלכלה

עודכן לאחרונה: 18.10.2022 / 14:22

בחירות אמצע הכהונה בארצות הברית ייערכו ב-8 בנובמבר, והקמפיינים של המועמדים הרפובליקנים והדמוקרטים נכנסים לישרות האחרונה: מסקר חדש עולה כי 49% מהבוחרים מתכננים להצביע לרפובליקני - לעומת 45% לדמוקרטי. 65% מהבוחרים חשים שהכלכלה מידרדרת

בחירות אמצע הכהונה בארצות הברית ייערכו ב-8 בנובמבר, והקמפיינים של המועמדים הרפובליקנים והדמוקרטים נכנסים לישרות האחרונה בעודם מתכוננים למאבק קשה על השליטה בקונגרס ועל תפקיד המושלים. על פי סקרים אחרונים, הרפובליקנים נהנים כעת מיתרון קטן אך משמעותי על רקע החששות לגבי האינפלציה והכלכלה.

מסקר של "ניו יורק טיימס"/סיינה קולג' עולה כי 49% מהבוחרים ש"קרוב לוודאי יצביעו" (likely voters) מתכננים להצביע לרפובליקני שייצג אותם בקונגרס, לעומת 45% שאמרו כי יצביעו בעבור דמוקרטי. בספטמבר, הדמוקרטים הובילו ב-1%. מסקר הסקרים חדש של CNN עולה כי התמיכה במועמדים רפובליקנים ובדמוקרטים היא זהה - 46%, לעומת פער של 3% לטובת הדמוקרטים בספטמבר.

סקר של CBS ניוז/יוגוב שפורסם ביום ראשון מצא כי 65% מהבוחרים חשים שהכלכלה מידרדרת ו-68% אמרו כי ממשל ביידן צריך לעשות יותר במלחמה באינפלציה. מסקר הסקרים חדש של CNN עולה כי התמיכה במועמדים רפובליקנים ובדמוקרטים היא זהה - 46%, לעומת פער של 3% לטובת הדמוקרטים בספטמבר.

מהסקר של "ניו יורק טיימס" עולה כי 64% מהבוחרים שמתכננים להצביע אמרו כי ארצות הברית נעה בכיוון הלא נכון; 24% בלבד אמרו כי היא נעה בכיוון נכון. הסוגיות החשובות ביותר היו הכלכלה (26%) והאינפלציה (18%). שאר הסוגיות, כמו הפוליטיקה או הפלות (5%), קיבלו 8% או פחות. 70% מהבוחרים הרשומים משתי המפלגות אמרו כי אינם מרוצים האופן שבו ארצות הברית מתנהלת כיום, על פי סקר AP-NORC שפורסם אתמול (שני).

האתגר הגדול ביותר שעומד כעת בפני הדמוקרטים הוא חוסר שביעות הרצון מהנשיא ג'ו ביידן: על פי סקר "ניו יורק טיימס", 45% מהבוחרים שצפויים להצביע אמרו כי ביידן עושה עבודה לא טובה; 90% מתוכם אמרו כי הם מתכננים לתמוך ברפובליקני לקונגרס בנובמבר. 50% אמרו שאינם מרוצים מביידן ברמה מסוימת. הסקר כלל 792 משתתפים ברחבי ארצות הברית ונערך טלפונית מ-9-12 באוקטובר.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וג'יל ביידן, ארבעה ביולי, 4 ביולי, יום העצמאות, 2022, הבית הלבן. רויטרס
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן/רויטרס
נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ יוצא מביתו בניו יורק, 10 באוגוסט 2022. רויטרס
הנשיא לשעבר דונלד טראמפ/רויטרס

הסקר מבליט את הפער המעמדי המתרחב בין שתי המפלגות. התמיכה בביידן מצטמצמת בקרב בוחרים שחורים, בוחרים עירוניים ובקרב בעלי השכלה גבוהה (תואר ראשון לפחות). בקרב בוחרים היספנים, 48% אמרו כי אינם מרוצים מביידן. 60% אמרו כי יצביעו למועמד דמוקרטי לקונגרס.

הסקר גם בדק את שיעור התמיכה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ: 52% אמרו כי אינם שבעי רצון ממנו - לעומת 58% שאמרו שאינם שבעי רצון מביידן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully