וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרמלין: אין לנו כל מידע על שימוש במל"טים איראניים באוקראינה

עודכן לאחרונה: 18.10.2022 / 12:25

בריטניה הודיעה אתמול כי אספקת מל"טים איראניים לרוסיה לשימוש במלחמה באוקראינה מהווה הפרה של ההתחייבות של איראן במסגרת הסכם הגרעין מ-2015. ארה"ב כינתה את הברית המעמיקה בין מוסקבה לטהראן "איום משמעותי"

בווידאו: מתקפת מלטים על אוקראינה/רויטרס

רוסיה שיגרה הבוקר (שלישי) מתקפות אוויריות נוספות על תשתיות אנרגיה באוקראינה, מה שגרם לפיצוצים באזור צפון קייב, שם נמצאת תחנת כוח תרמית. שני בני אדם נהרגו במתקפה. קירילו טימושנקו, סגן ראש הלשכה הנשיאותית האוקראינית, אמר כי נרשמו שלוש מתקפות רוסיות על המתקן. גל חדש של פיצוצים דווח גם בכמה ערים ברחבי המדינה הבוקר, ובהן דניפרו, חרקוב ומיקולייב, שם אדם אחד נהרג כשבניין מגורים נפגע במתקפה.

בריטניה הודיעה אתמול כי אספקת מל"טים איראניים לרוסיה לשימוש במלחמה באוקראינה מהווה הפרה של ההתחייבות של איראן במסגרת הסכם הגרעין מ-2015. צרפת הביעה דעה דומה קודם לכן. עם זאת, הקרמלין אמר הבוקר כי אין לו מידע לגבי שימוש במל"טים איראניים במתקפות הנרחבות באוקראינה.

דובר של משרד החוץ הבריטי אמר כי אספקת מל"טים איראניים לרוסיה היא הפרה של החלטה 2231 מועצת הביטחון של האו"ם, שאומצה שישה ימים לאחר החתימה על הסכם הגרעין בווינה ב-2015. "בריטניה מגנה את ההחלטה של איראן לספק מל"טים לרוסיה. צעד זה אינו תואם את החלטה 2231 והוא מהווה ראיה נוספת לכך שאיראן חותרת תחת הביטחון הגלובלי", הוא אמר.

דובר משרד החוץ הצרפתי אמר בשבוע שעבר כי פריז "קיבלה מידע רב לגבי שימוש רוסי במל"טים איראניים באוקראינה, בהפצצות של מטרות אזרחיות".

מתקפת טילים רוסית על קייב, 17 באוקטובר 2022. רויטרס
מתקפה על העיר קייב/רויטרס
מתקפת טילים רוסית על קייב, 17 באוקטובר 2022. רויטרס
מתקפה על העיר קייב/רויטרס
מל"ט איראני בשימוש רוסי במתקפה בקייב, 17 באוקטובר 2022. רויטרס
מל"ט איראני בשמי קייב/רויטרס
פיצוצים באזור קייב בעקבות מתקפת מל"טים מתאבדים איראניים/טלגרם

הסכם הגרעין מ-2015 (JCPoA) כולל איסור על כל פעילות שקשורה לטילים בליסטיים עד 2023. צרפת ובריטניה טוענות כי איראן הפרה את האיסור. לפיכך, לא סביר שהמערב ישוב לנהל משא ומתן לגבי חידוש הסכם הגרעין כל עוד יש ראיות לכך שאיראן מספקת נשק לאוקראינה.

נשיא איראן, אברהים ראיסי, דיבר בשבועות האחרונים על הסכם צבאי עם רוסיה, אך לא פרט לגבי עסקה ליצוא מל"טים. ארצות הברית אמרה אתמול כי תנקוט בפעולה נגד חברות ואומות שעובדות עם איראן וכינתה את הברית המעמיקה בין מוסקבה לטהראן "איום משמעותי". "כל מי שעושה עסקים עם איראן ויש לו קשרי לפיתוח טילים בליסטיים או מל"טים או לאספקת נשק מאיראן לרוסיה, צריך להיזהר מאוד - ארצות הברית לא תהסס להשתמש בסנקציות או לנקוט בצעדים נגד העבריינים", אמר דובר משרד החוץ האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully