וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: ההערות של טראמפ לגבי היהודים בארה"ב אנטישמיות

עודכן לאחרונה: 17.10.2022 / 21:23

דוברת הבית הלבן תקפה בחריפות את ההערות שהשמיע טראמפ ברשת החברתית, שבהן אמר שיהודי ארצות הברית לא יודעים להעריך את תרומתו, וקרא להם "להתאפס על עצמם לפני שיהיה מאוחר מדי". "נמשיך לגנות שימוש בשפה אנטישמית, זה מגעיל", אמרה הדוברת

בווידאו: טראמפ יורה לכל עבר ומקלל בעצרת בחירות באלסקה/צילום: רויטרס

דוברת הבית הלבן קארין ז'אן פייר תקפה הערב (שני) בחריפות את התבטאויותיו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לגבי היהודים בארצות הברית. הדוברת כינתה את דבריו "אנטישמיים" ואמרה שארצות הברית תוסיף לגנות שיח אנטישמי נגד היהודים, ושמדובר באמירות "מגעילות".

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ יוצא מביתו בניו יורק, 10 באוגוסט 2022. רויטרס
"יכולתי להיות בקלות ראש ממשלה". דונלד טראמפ/רויטרס

אתמול תקף טראמפ את יהדות ארצות הברית ברשת החברתית Truth Social. בפוסט כתב טראמפ: "אף נשיא לא עשה יותר ממני למען ישראל. עם זאת, באופן מפתיע, האוונגליסטים שלנו יודעים להראות הערכה הרבה יותר מאשר בני הדת היהודית, במיוחד אלה שחיים בארצות הברית".

לעומת זאת, חלק טראמפ שבחים ליהודים בישראל שלדבריו "הם סיפור אחר לגמרי - עם שיעור ההערכה הגבוה ביותר בעולם. יכולתי בקלות להיות שם ראש ממשלה".

הוא חתם את דבריו באמירה "היהודים בארצות הברית צריכים להתאפס על עצמם, ולהעריך את מה שיש להם בישראל, לפני שיהיה מאוחר מדי".

גם מזכיר הליגה נגד השמצה ג'ונתן גרינבלט גינה את הדברים. "אנחנו לא זקוקים לנשיא לשעבר, שנהנה מתמיכתם של קיצונים ואנטישמים, כדי שירצה לנו על יחסי ישראל-ארצות הברית. זה מגעיל ומעליב", אמר גרינבלט.

זו אינה פעם ראשונה שטראמפ מתבטא ברוח זו. לפני שנה אמר טראמפ כי "יהודים החיים בארצות הברית לא אוהבים מספיק את ישראל". לראיה הביא את העובדה שרוב היהודים נמנעו מלהצביע לו בבחירות. רק 22 אחוז מהיהודים בארצות הברית, על פי ההערכות, נתנו את קולם לטראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully