וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי: מחפשים ראיות מוחשיות למעורבות של איראן באוקראינה

עודכן לאחרונה: 17.10.2022 / 11:05

ז'וזף בורל, הנציג העליון של האיחוד לענייני חוץ ומדיניות ביטחון, אמר כי "נחפש ראיות מוחשיות למעורבות של איראן במלחמה של רוסיה" בהגיעו ללוקסמבורג לפגישה של שרי החוץ של האיחוד האירופי. שר החוץ של לוקסמבורג: יהיו סנקציות נוספות

האיחוד האירופי מחפש ראיות מוחשיות למעורבות של איראן במלחמה באוקראינה, כך אמר היום (שני) ז'וזף בורל, הנציג העליון של האיחוד לענייני חוץ ומדיניות ביטחון. "נחפש ראיות מוחשיות למעורבות של איראן במלחמה", הוא אמר לכתבים בלוקסמבורג לפגישה של שרי החוץ של האיחוד האירופי, והוסיף כי גם שר החוץ האוקראיני, דמיטרי קולבה, יגיע לפגישה.

"סנקציות נוספות של האיחוד האירופי על איראן לא יהיו מוגבלות לאנשים בודיים אם טהראן אכן מעורבת במלחמה באוקראינה", אמר שר החוץ של לוקסמבורג, ז'אן אסלבורן.

איראן הכחישה בסוף השבוע כי סיפקה לרוסיה נשק לשימוש באוקראינה ואמרה כי "לא סיפקה, ולא תספק נשק". ההכחשה, שנאמרה על פי דיווחים, בשיחת טלפון בין שר החוץ האיראני לעמיתו הפורטוגלי ביום שישי, הגיעה בעקבות טענות של אוקראינה ושל המודיעין האמריקני כי רוסיה משתמשת במל"טים איראניים המכונים "מל"טים מתאבדים" במתקפותיה על אוקראינה.

מתקפת "מל"טים מתאבדים" על קייב בירת אוקראינה
17.10.22. רויטרס
מתקפת מל"טים על קייב/רויטרס
מתקפת "מל"טים מתאבדים" על קייב בירת אוקראינה
17.10.22. רויטרס
מתקפת מל"טים על קייב/רויטרס

הממשלה האיראנית אמרה כי שר החוץ חוסיין אמיר עבדוללהיאן הדגיש בשיחה "שוב פעם" כי טהראן "לא סיפקה ולא תספק" שום נשק לשימוש במלחמה באוקראינה. "אנחנו מאמינים שחימוש של כל אחד מהצדדים במשבר יאריך את המלחמה. איננו חושבים ומעולם לא חשבנו שמלחמה היא הדרך הנכונה באוקראינה, אפגניסטן, סוריה או תימן", אמר שר החוץ האיראני.

עוד בוואלה!

דיווח: ישראל מספקת מידע מודיעיני על מל"טים איראנים לאוקראינה

לכתבה המלאה
מתקפת "מל"טים מתאבדים" על קייב בירת אוקראינה
17.10.22. רויטרס
מתקפת מל"טים על קייב/רויטרס

על פי דיווח ב""ניו יורק טיימס", ישראל מספקת לאוקראינה "מודיעין בסיסי" על מל"טים איראניים שבהן משתמשת רוסיה בפלישה למדינה". גורם רשמי ישראלי אמר לעיתון כי יש שיתוף מידע מודיעיני וכי חברה ישראלית מספקת לאוקראינה צילומי לוויין של עמדות הצבא הרוסי.

אוקראינה ביקשה בעבר לקבל מישראל מידע מודיעיני בנוגע לסיוע שאיראן נותנת לצבא הרוסי במלחמה, במיוחד בכל הנוגע לאספקת מל"טים.

רוסיה ביצעה גם הבוקר מתקפת מל"טים על קייב, כשבוע לאחר ששיגרה מתקפת טילים נרחבת על אוקראינה, שבה נעשה שימוש במל"טים מתוצרת איראן מדגם שאהד-136. רוסיה גם ביצעה התקפות על כוחות צבא אוקראינים באמצעות מל"טים "מתאבדים", שלטענת הצבא האוקראיני היו מל"טים מתוצרת איראן מדגם שאהד-136 שהועברו לידי צבא רוסיה ונצבעו מחדש כדי להקשות על זיהויים.

ארה"ב ואוקראינה האשימו את איראן כי היא העבירה לרוסיה מאות מל"טים מתקדמים בעלי יכולות תקיפה. האיראנים הכחישו זאת במשך תקופה ארוכה. מפקדים בצבא האוקראיני הודו כי המל"טים האיראנים נתנו לרוסים יתרון מסוים בשדה הקרב בכמה אזורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully