וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מסרב להגיע לפגישה עם לפיד על ההסכם עם לבנון: "תדרוך סרק"

עודכן לאחרונה: 16.10.2022 / 16:27

יו"ר האופוזיציה וראשי הסיעות סירבו להזמנתו של רה"מ להגיע לתדרוך בנושא ההסכם על הגבול הימי. נתניהו דורש שההסכם יובא להצבעה בכנסת. "ההתנהלות של לפיד היא לא דמוקרטית", נכתב בציוץ של הליכוד בטוויטר

בווידאו: נתניהו על ההסכם המסתמן עם לבנון: "לא חוקי - סכנה לישראל"/קונטקט

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו מסרב להגיע לפגישת תדרוך ביטחונית על הסכם הגבול הימי עם לבנון אצל ראש הממשלה יאיר לפיד, ודורש שההסכם יובא להצבעה ואישור הכנסת. "מצד אחד לפיד מסרב להביא לאישור הכנסת את הסכם הכניעה שלו לנסראללה בטענה שהאופוזיציה לא מוצאת חן בעיניו, ומצד שני הוא מזמין את האופוזיציה לתדרוך סרק לאחר מעשה", צוייץ היום (ראשון) בטוויטר של הליכוד.

עוד נכתב בציוץ כי "ההתנהלות של לפיד היא לא דמוקרטית. אנו עומדים על כך שההסכם יובא לאישור הכנסת". בשבוע שעבר ראש הממשלה יאיר לפיד הודיע כי יזמין את נתניהו את שאר ראשי הסיעות באופוזיציה לתדרוך מסווג על ההסכם, עד כה אף אחד מראשי הסיעות לא נענה להזמנה.

מסע"ת | בנימין נתניהו 25 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"תדרוך סרק". נתניהו/ראובן קסטרו

מטעם יש עתיד נמסר בתגובה לסירוב של נתניהו: "מצד אחד יו"ר אופוזיציה חסר אחריות שמסרב לבוא לתדרוך ביטחוני-מדיני על ההסכם ההיסטורי שהוביל ראש הממשלה לפיד ותומכת בו כל מערכת הביטחון, ומצד שני כבר שנה שהוא ושותפיו מהאופוזיציה מחרימים ומבזים את כנסת ישראל ומסרבים להצביע לטובת אזרחי המדינה. אופוזיציה למדינה בראשות יו"ר אופוזיציה שדואג רק לעצמו".

בשבוע שעבר לפיד כינס מסיבת עיתונאים אחרי אישור עקרונות ההסכם בממשלה. "זהו הישג כביר לביטחון ישראל, מערכת הביטחון הבהירה לקבינט ולממשלה ההסכם נותן מענה מיטבי לצורכי הביטחון. ההסכם משפר את הביטחון ומרחיק את האפשרות להתלקחות מול חיזבאללה", אמר. "בנינו עם האמריקנים את ההסכם כך שהכסף לא יגיע לידי חיזבאללה".

לפיד תקף את הביקורת מצד מפלגות האופוזיציה, ואמר: "כשההסכם יונח בפני הציבור, כל אחד ואחת יוכלו לראות בעצמם איזה הישג היסטורי יש פה לישראל, ועד כמה התעמולה השיקרית והרעילה שהופצה לגבי ההסכם הזה מנותקת לגמרי מהמציאות, נועדה רק לצרכים פוליטיים, ובעיקר נעשתה בידי אנשים שלא ראו את ההסכם ולא היה להם מושג מה יש בו ומה אין בו. נזמן לעדכון את כל ראשי מפלגות האופוזיציה ונחשוף אותם בפעם הראשונה לפרטי ההסכם".

עוד בוואלה!

קמפיין הפודיום: לפיד מנצל היטב את זמן המסך כראש ממשלה

לכתבה המלאה
ראש הממשלה יאיר לפיד בהצהרת הסכם עם לבנון
 12 באוקטובר 2022. יונתן זינגר, פלאש 90
הזמין כבר בעבר את נתניהו לתדרוכים. לפיד/פלאש 90, יונתן זינגר

בשלב שאלות הכתבים הגיב לטענות, לפיהן ההסכם מובא בזמן ממשלת מעבר וקמפיין בחירות. "עבדנו על ההסכם, ונכנסו בחירות ולוחות הזמנים נפגשו. יש פה חלון הזדמנויות, כי ב-31 באוקטובר נשיא לבנון מישל עוון כבר לא יהיה בתפקיד, לא רואה מצב שתהיה לנו עוד הזדמנות שנוכל לכנס את שלושת המנהיגים בלבנון לחתום על הסכם איתנו", הסביר. "הייתי מעדיף לעשות את ההסכם לא בתקופת בחירות אבל בהינתן שזו התקופה ולאור ההתנהגות המופקרת של האופוזיציה לא חשבנו שנכון להביא אותו להצבעה בכנסת".

בנוסף, לפיד התייחס לטענות על הביקורת שמתח בעבר על שחרורה של נעמה יששכר בתקופת בחירות. "זו השוואה מופרכת בעיני, בין הסיפור של נעמה יששכר שתפסו אותה עם כמה גרמים של חשיש ברוסיה לבין הסכם בינלאומי שמונע מערכה אפשרית, וממצב ביטחון אנרגטי כלכלי ואת קו המצופים, זו לא השוואה דומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully