וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"מאדאם של אפשטיין" בראיון מהכלא: הפכו אותי למכשפה הרעה

עודכן לאחרונה: 16.10.2022 / 12:52

בראיון ראשון מהכלא שבו היא מרצה 20 שנות מאסר על סיוע לסרסור בקטינות בשביל איל ההון ג'פרי אפשטיין, אמרה גיליין מקסוול כי היא מצטערת על מה שעובר הנסיך אנדרו וכי התמונה הידועה לשמצה שלו עם אחת הקורבנות שהיתה אז בת 17, היא מזויפת

גיליין מקסוול, בת ה-60, שמרצה עונש מאסר של 20 שנה, לאחר שהורשעה בסחר בקטינות למטרות מין ובאישומים נוספים שקשורים לאיל ההון ג'פרי אפשטיין, העניקה ראיון מיוחד ל"דיילי מייל" הבריטי, ובו דיברה לראשונה על "החבר היקר" הנסיך אנדרו, והביעה צער על מצבו. "אני עוקבת אחרי מה שקורה לו", היא אמרה. "הוא משלם מחיר גבוה על ההיכרות עם ג'פרי אפשטיין. אכפת לי ממנו ואני מצטערת בשבילו". מקסוול כלואה בכלא הפדרלי טלהסי בפלורידה, בארצות הברית.

לדבריה, התמונה הידועה לשמצה של הנסיך אנדרו מחבק את וירג'יניה רוברטס, אחת הקורבנות של אפשטיין אז בת 17, כשלצדו מקסוול מחייכת, היא מזויפת, אף שמומחים אמרו כי היא אמיתית ולא עברה שינויים.

מקסוול התלוננה על כך שהפרשה הפכה אותה ל"מכשפה הרעה". "יש אנשים רבים שהושפעו מהסיפור, חברים שלי שלא הכירו את אפשטיין, איבדו את עבודתם", היא אמרה. "אנשים שלא היה להם כל קשר אליו סובלים. אני חושבת שזה מחיר כבד במיוחד שאנשים משלמים". בנוגע לנסיך בן ה-62, אמרה מקסוול כי היא מבינה מדוע החברות של השניים לא יכולה היתה להמשיך לאחר שהורשעה.

בית הכלא FCI Tallahassee - שבו תרצה גיליין מקסוול 20 שנה. Bureau of Prisons, אתר רשמי
בית הכלא בפלורידה/אתר רשמי, Bureau of Prisons

מקסוול גם דיברה על נשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון, היה מיודד עם אפשטיין, ועל החברות ביניהם שאבדה. "זאת היתה חברות מיוחדת, שנמשכה עם השנים", היא אמרה על קלינטון. "עד ש...היה לנו הרבה במשותף. אני מרגישה רע עם זה שהוא קורבן נוסף רק בגלל ההכרות שלו עם אפשטיין. אני מבינה שהוא, כמו השאר, אינו יכול לראות בי חברה יותר".

על הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שאותו הכירה היטב בתקופה שסייעה לאפשטיין, היא אמרה כי "הוא העז להגן עלי בזמן שאחרים לא עשו זאת. זה נגע בי מאוד שהוא זכר אותי ואיחל לי רק טוב. הנשיא טראמפ מפורסם בכך שהוא אומר את מה שהוא חושב מתי שהוא רוצה. כך שזה מאוד ריגש אותי. זה עודד אותי בתקופה כזאת".

ג'יליין מקסוול וג'פרי אפשטיין. US District Attorney’s Office, אתר רשמי
מקסוול וג'פרי אפשטיין/אתר רשמי, US District Attorney’s Office

עם זאת, מקסוול סירבה לומר אם חשה לא בנוח בשלב מסוים בנוגע לאפשטיין והדרישות שלו. היא אמרה רק שחשדה שהיא מתחילה לחוש לא בנוח רק לאחר 2006, כשהוא נקלע לצרות כשהורשע על ידי ה-FBI בעשרות עברות הקשורות לקטינות. אפשטיין ריצה 13 חודשים בכלא במסגרת עסקת טיעון. "היו דברים שקשורים אליו שאיני יכולה לדבר עליהם בשל הערעור שהגשתי, איני יכולה לומר יותר מכך".

מקסוול עדיין טוענת כי היא חפה מפשע גם לאחר שהורשעה ואמרה כי עברה דמוניזציה לפני שעמדה למשפט. "באנגליה אין פרסום לפני המשפט וזה הכרחי. כאן באמריקה, התקשורת הנוראית מיד מציפה אותך ואתה מורשע בלי שהיתה לך הזכות לדבר אפילו".

לדבריה, "מדובר בגירסה הבדיונית שלי. היא נוצרה כדי להתאים לסיפור מסוים ואין לה שום קשר אלי. אנשים רבים רוצים לתרום לחדשות כוזבות, כאילו אני דמות בסרט של וולט דיסני. המכשפה הרעה, למשל".

לדבריה, המוות של אפשטיין בתא כלאו, היה הלם. היא לא האשימה את רשויות הכלא אך אמרה כי יש דברים לא מוסברים רבים וכי הכלא סובל מהיעדר שקיפות. "יש תרבות של שקרים שצריך לחשוף אותה", היא הוסיפה.

בווידאו: פתיחת משפטה של גיליין מקסוול/צילום: רויטרס

מקסוול גם חשפה כי אסירה בכלא ניסתה להרוג אותה בזמן שישנה וכי פרס הוכרז על ראשה. "זה כלא. זה שונה לגמרי מקאנטרי קלאב יוקרתי. אתה כלוא כל הזמן. כשמוציאים אותך לשעה, אין כסאות לכולם באולם המשותף ואין דרך לצפות בטלוויזיה. אין גישה לאינטרנט. אין מחשב. יש מכונת כתיבה ישנה".

כיום, היא ממתינה לערעור שלה. "איני אוהבת את המלה קורבן. אני חושבת שצריך להשתמש בה בחסכנות. אמתין עד אחרי הערעור כדי להעריך את חיי, אך אני לא משתמשת במלה 'קורבנות'. כמובן שחוויה כזאת משנה אותך, אני אותו אדם שהייתי. במקום לזכור את מה שאיבדתי, אני מנסה לראות את מה שהרווחתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully