וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: אוכלוסיית חיות בר בכדור הארץ צנחה ב-70% ב-50 שנה

עודכן לאחרונה: 16.10.2022 / 10:43

מדענים רבים סבורים שהאנושות חיה כעת בתקופה של הכחדה מסיבית ששית - אובדן החיים הגדול ביותר על פני כדור הארץ מאז הדינוזאורים. השימוש בקרקעות הוא עדיין המניע הגדול ביותר של אובדן מגוון ביולוגי על פני כדור הארץ, על פי המחקר

אוכלוסיות חיות הבר בכדור הארץ צנחו בממוצע ב-69% ב-50 השנים האחרונות, על פי מחקר חדש, בזמן שבני האדם ממשיכים לכרות עצים, לצרוך ולזהם.

מהאוקיינוסים ועד ליערות הגשם, ציפורים, דגים, זוחלים - כולם רשמו צניחה חדה ב-1970-2018, דיווח "גרדיאן", על פי הדו"ח הדו שנתי Living Planet Report של WWF והאגודה הזואולוגית של לונדון. לפני שנתיים, הנתון היה 68% ולפני ארבע שנים - 60%.

מדענים רבים סבורים שהאנושות חיה כעת בתקופה של הכחדה מסיבית ששית - אובדן החיים הגדול ביותר על פני כדור הארץ מאז הדינוזאורים. 89 מחברי הדו"ח קוראים למנהיגי העולם להגיע להסכם שאפתני בכנס האקלים בקנדה בדצמבר ולחתוך פליטות גזי חממה כדי להבטיח שההתחממות הגלובלית לא תעלה על 1.5 מעלות צלזיוס לעומת העידן הפרה תעשייתי, כבר בעשור הנוכחי.

מדד Living Planet משלב ניתוח גלובלי של 32 אלף אוכלוסיות של 5,230 מני חיות ומטרתו למדוד את השינויים בחיי הבר ברחבי היבשות. אמריקה הלטינית ואזור הקאריביים - כולל האמזונס - רשמו את הירידה החדה ביותר בגודל הממוצע של אוכלוסיית חיות בר - 94% ב-48 שנים.

אחד מאחרוני העיטים הנציים בישראל מת אתמול מהתחשמלות, 28 באוגוסט 2019. מרים פרוינד ושלמה קאין, אתר רשמי
אוכלוסיות חיות הבר בכדור הארץ צנחו בממוצע ב-69% ב-50 השנים האחרונות/אתר רשמי, מרים פרוינד ושלמה קאין
נמרי השלג הנמצאים בסכנת הכחדה. ShutterStock
רק 37% מהנהרות שאורכם יותר מאלף ק"מ זורמים כיום בחופשית לכל אורכם/ShutterStock
קיפנזי, גור גורילה מסוג השפלה המערבית עם אימו קריבה בגן החיות טארונגה בסידני, אוסטרליה, 25 ינואר 2011. Brendon Thorne, GettyImages
השימוש בקרקעות הוא עדיין המניע הגדול ביותר של אובדן מגוון ביולוגי על פני כדור הארץ/GettyImages, Brendon Thorne

אפריקה דורגה שנייה עם צניחה של 66%, אחריה אסיה והפסיפיק עם 55%, וצפון אמריקה עם 20%. אירופה ומרכז אסיה רשמו צניחה של 18%. סך האובדן משתווה בהיקפו להיעלמות של האוכלוסייה האנושית של אירופה, אמריקה, אפריקה, אוקיאניה וסין, על פי המחקר.

השימוש בקרקעות הוא עדיין המניע הגדול ביותר של אובדן מגוון ביולוגי על פני כדור הארץ, על פי המחקר. המדענים הדגישו את הקשיים הגוברים של חיות לנוע בשטחים שנחסמים בשל תשתיות ואדמות חקלאיות. רק 37% מהנהרות שאורכם יותר מאלף ק"מ זורמים כיום בחופשית לכל אורכם. לדברי המדענים, הידרדרות נוספת צפויה, במיוחד בהימלאיה, דרום מזרח אסיה, החוף המזרחי של אוסטרליה, מזרח אפריקה ויערות האמזונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully