וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא סין בקונגרס המפלגה הקומוניסטית: "לא נוותר על כוח בנוגע לטייוואן"

עודכן לאחרונה: 16.10.2022 / 9:52

היום נפתח קונגרס המפלגה הקומוניסטית ה-20, שבו הנשיא ככל הנראה יבטיח כהונה שלישית והיסטורית כמזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הסינית. במהלך הנאום כיחכח שי בגרונו פעמים רבות - מה שגרם לרשתות החברתיות לתהות על בריאותו

נשיא סין שי ג'ינפינג נשא היום (ראשון) את נאומו בפתיחת הקונגרס של המפלגה הקומוניסטית הסינית בבייג'ין, ובו שלח אזהרה לטייוואן ואמר כי סין תשיג איחוד עם האי הריבוני גם על ידי כוח אם יידרש. "נמשיך לשאוף לאיחוד בדרכי שלום, אך לעולם לא נבטיח לוותר על השימוש בכוח, ואנחנו שומרים את האפשרות של נקיטת כל האמצעים הנדרשים", הוא אמר. שי הוסיף כי הוא מתכוון לדברים רק במקרה של "התערבות ישירה של כוחות חיצוניים ושל בדלנים שרוצים בעצמאות טייוואן".

הוא אמר גם כי "גלגלי ההיסטוריה נעים לקראת איחוד סין והחידוש של האומה הסינית. איחוד מלא של המדינה שלנו חייב לקרות". בתגובה לאמירות, נשמעו מחיאות כפיים רמות מ-2,300 משתתפי הקונגרס. נאומו של שי נמשך פחות משעתיים - לעומת נאומו ב-2017 שנמשך שלוש שעות וחצי. במהלך הנאום נשמע שי מכחכח בגרונו שוב ושוב בעודו מקריא את המלים, ושותה מכוס התה שהונחה לפניו. ברשתות מיהרו להגיב ותהו לגבי בריאותו.

ילדה צופה בנאום של נשיא סין שי ג'ינפינג בקונגרס המפלגה הקומוניסטית בבייג'ין. רויטרס
ילדה צופה בנאום של נשיא סין שי ג'ינפינג בקונגרס המפלגה הקומוניסטית בבייג'ין/רויטרס

בקונגרס המפלגה הקומוניסטית ה-20 השבוע, שי ככל הנראה יבטיח כהונה שלישית והיסטורית כמזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הסינית (CCP) - מה שיהפוך אותו למנהיג הסיני החזק ביותר מאז מאו דזה דונג בשנות ה-70. ב-2018 ביטל שי את המגבלה על שתי כהונות של נשיא בסין כדי לחזק את שלטונו עוד יותר. שי מחזיק כעת בשלושה תפקידים: מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית, נשיא וראש המדינה, יו"ר הוועדה הצבאית המרכזית (CMC ) ומפקד הכוחות המזוינים. בנוסף, הוא נתפש כ"מנהיג העליון". שי ישמור על שני תארים - מזכ"ל המפלגה ויו"ר הוועדה הצבאית המרכזית ובקונגרס הלאומי העממי השנתי, שיתכנס באביב 2023 ימונה שוב לנשיא.

כ-2,300 נציגים התאספו באולם הגדול של העם בכיכר טיאנאנמן לכנס שיימשך שבוע. מאתיים מהם ייבחרו להשתתף בוועדה המרכזית, בנוסף ל-170 חברים מתחלפים. הוועדה המרכזית תבחר 25 אנשים לפוליטבורו של המפלגה. הפוליטבורו ימנה חברים לוועדה נוספת שנחשבת לאליטה. כרגע יש בוועדה זאת שבעה חברים, כולל מזכ"ל המפלגה שי. הוועדה המרכזית צפויה להתכנס יום לאחר שהקונגרס יסיים את כינוסו.

שי המשיך בנאומו והדגיש את חשיבות חיזוק הצבא הסיני. הוא טען כי הונג קונג, העיר העצמאית למחצה, "צפויה לשגשג" לאחר שבייג'ין "הפכה את הכאוס בעיר ליציבות". "לאור המצב הסוער והמשתנה בהונג קונג, הפעלנו סמכות נרחבת על המינהל המיוחד באזור בהתאם לחוקה ולחוק הבסיסי. המצב בהונג קונג נהפך מכאוס לממשל", אמר שי.

שי תיאר את חמש השנים האחרונות כ"יוצאות דופן ביותר", ואמר כי המפלגה הובילה את סין ואת האזרחים ב"מצב בינלאומי מורכב ועגום מול סיכונים ואתגרים עצומים שהגיעו בזה אחר זה". הוא דיבר על מגפת הקורונה ואמר כי המדינה יצאה מנצחת בסופו של דבר.

אנשים צופים בנאום של נשיא סין שי ג'ינפינג בקונגרס המפלגה הקומוניסטית בבייג'ין. רויטרס
אנשים צופים בנאום של נשיא סין שי ג'ינפינג בקונגרס המפלגה הקומוניסטית בבייג'ין/רויטרס
הכנות לקראת קונגרס המפלגה הקומוניסטית בבייג'ין. רויטרס
הכנות לקראת קונגרס המפלגה הקומוניסטית בבייג'ין/רויטרס
עובדים צופים בנאום של שי ג'ינפינג בקונגרס המפלגה הקומוניסטית בבייג'ין. GettyImages
עובדים צופים בנאום של שי ג'ינפינג בקונגרס המפלגה הקומוניסטית בבייג'ין/GettyImages

טייוואן אמרה בתגובה לדברים כי לעולם לא תתפשר על ערכים של ריבונות, דמוקרטיה וחופש, על פי הלשכה הנשיאותית. "צוות הביטחון הלאומי מפקח מקרוב על המצב וימשיך לעשות כך", אמר דובר הלשכה צ'אנג טון-האן. "אנחנו דוחים את מדיניות 'מדינה אחת, שתי מערכות'", הוא הוסיף. "ההסכמה בקרב אזרחי טייוואן היא שריבונות טריטוריאלית, דמוקרטיה וחופש הם ערכים שאי אפשר להתפשר עליהם, ואסור שעימות צבאי יהיה האפשרות של הצדדים משני צדי מצר טייוואן".
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully