וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי בעל אזרחות רוסית נעצר בנורבגיה בחשד שצילם מתקנים באמצעות רחפנים

עודכן לאחרונה: 17.10.2022 / 0:04

האיש נעצר בביקורת הגבולות בתחנת גבול כשעמד לצאת מנורבגיה לרוסיה, ובבדיקת מכס נמצאו אצלו שני רחפנים וכרטיסי זיכרון. שירות הביטחון של המדינה מעורב בחקירתו. משרד החוץ בישראל: "הנושא מוכר ומטופל"

בווידאו: אדם חמוש בחץ וקשת הרג 5 בני אדם בדרום נורבגיה/צילום: רויטרס

ויטאלי רוסטנוב אזרח ישראלי-רוסי בן 51, נעצר בנורבגיה בחשד שצילם מתקנים רגישים באמצעות רחפנים. בסוף השבוע הוארך מעצרו בשבועיים לצורך חקירה. המשטרה הנורבגית הודיעה כי הוא נעצר בביקורת הגבולות בתחנת הגבול סטורסקוג כשעמד לצאת מנורבגיה לרוסיה. אז, בבדיקת מכס ומשטרה רגילה במטענו, התגלו אצלו שני רחפנים ומספר כרטיסי זיכרון והרשויות מתכוונות לבחון את "היקף ותכולת הטיסה שהתקיימה מעל שטח נורבגיה". נמסר כי "כמו כן, ייבדק האם בוצעו עבירות פליליות נוספות בקשר לטיסה".

ביום שישי הובא רוסטנוב בפני שופט והודה בהטסת מזל"ט מעל שטח נורבגיה, בניגוד לתקנות האוסרות זאת על זרים. המשטרה מסרה שבחומרים שנסקרו עד כה נמצאו, בין היתר, תמונות משדה התעופה בעיירה קירקנס. גם שירות הביטחון מעורב בחקירה.

רחפן לאיסוף מודיעין. אור שוקרון, אתר רשמי
בבדיקת מכס נמצאו אצל החשוד שני רחפנים. רחפן/אתר רשמי, אור שוקרון

"זה עדיין שלב מוקדם, ולמען החקירה לא ניתן למסור מידע נוסף על סוג הציוד שנתפס או מה עוד קרה. מוקדם גם להעריך מה יקרה בהמשך המקרה", נמסר רשמית.

ממשרד החוץ בישראל נמסר בתגובה כי "הנושא מוכר ומטופל על ידי קונסולית ישראל באוסלו תמר פילר-פרנקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully