וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן הכחישה אספקת מל"טים לרוסיה: "מלחמה היא לא הדרך הנכונה"

עודכן לאחרונה: 16.10.2022 / 9:36

בשיחת טלפון בין שר החוץ האיראני לעמיתו הפורטוגלי ביום שישי, שר החוץ חוסיין אמיר עבדוללהיאן הדגיש כי טהראן "לא סיפקה ולא תספק" שום נשק לשימוש במלחמה באוקראינה: "אנחנו מאמינים שחימוש של כל אחד מהצדדים במשבר יאריך את המלחמה"

פיצוצים באזור קייב בעקבות מתקפת מל"טים מתאבדים איראניים/טלגרם

איראן הכחישה כי סיפקה לרוסיה נשק לשימוש באוקראינה ואמרה כי "לא סיפקה, ולא תספק נשק". ההכחשה, שנאמרה על פי דיווחים, בשיחת טלפון בין שר החוץ האיראני לעמיתו הפורטוגלי ביום שישי, הגיעה בעקבות טענות של אוקראינה ושל המודיעין האמריקני כי רוסיה משתמשת במל"טים איראניים המכונים "מל"טים מתאבדים" במתקפותיה על אוקראינה.

הממשלה האיראנית אמרה כי שר החוץ חוסיין אמיר עבדוללהיאן הדגיש בשיחה "שוב פעם" כי טהראן "לא סיפקה ולא תספק" שום נשק לשימוש במלחמה באוקראינה. "אנחנו מאמינים שחימוש של כל אחד מהצדדים במשבר יאריך את המלחמה. איננו חושבים ומעולם לא חשבנו שמלחמה היא הדרך הנכונה באוקראינה, אפגניסטן, סוריה או תימן", אמר שר החוץ האיראני.

שיגור מל"ט במהלך תרגיל של צבא איראן במקום לא ידוע, 25 באוגוסט 2022. רויטרס
"איננו חושבים ומעולם לא חשבנו שמלחמה היא הדרך הנכונה". שיגור מל"ט בתרגיל של צבא איראן/רויטרס

ממשלת פורטוגל אמרה כי שר החוץ ז'ואאו קראביניו הביע חשש לגבי "ראיות לגבי השימוש במל"טים איראניים על ידי הפדרציה הרוסית בשטח אוקראינה" ו"הדגיש את הצורך בכך שהרשויות האיראניות יבטיחו שהציוד הזה לא יסופק לרוסיה".

על פי הדיווח בפורטוגל, השניים שוחחו על ההפגנות באיראן שהוצתו בשל מותה של מחסה אמינית בת ה-22 לפני חודש, כשהיתה במעצר של משטרת המוסר בטהראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully