וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה מעגל אימה": הירי בואליד בן ה-13 חושף את הזעם בג'סר א-זרקא

עודכן לאחרונה: 15.10.2022 / 23:16

המצלמות המרשתות את הרחוב ותחנת המשטרה המקומית לא הרתיעו את החשודים שירו בוואליד שהאב, שמצבו מוגדר אנוש. שעות לאחר הירי גם עלה באש בית בכפר, שתושביו המיואשים מגל האלימות יצאו לתהלוכת מחאה: "אין פענוחים - פשוט נמאס לנו"

נער נפגע מירי בג'סר א-זרקא/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

מצבו של הנער בן ה-13 מג'סר א-זרקא שנורה אמש בדרכו לפיצרייה המקומית נותר היום (שבת) לא יציב והוא מוגדר אנוש. במהלך הלילה הוא עבר ניתוח ארוך כשהוריו לצידו.

בכפר אומרים כי הילד, ואליד שהאב, הלך להביא פיצה לארוחת ערב, ונורה בחזהו בפתח העסק כשיצא ממנו עם מגש פיצה מול עיניה המבועתות של אימו שליוותה בעיניה מרחוק את הליכתו לשם. עולה חשד כי הירי הזה כוון לעבר הפיצרייה או בית סמוך ושהוא קשור לאירועי נקמה על רקע אותו סכסוך שהוביל גם לרצח של הנער בן ה-17 מוקדם יותר השבוע.

נער נפגע מירי בג'סר א-זרקא. שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
הנער בן ה-13 שנורה בג'סר א-זרקא/מערכת וואלה!, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

הרחוב כולו מרושת במצלמות. אחרי הירי הלילה גם עלה באש בית בכפר. במהלך השבוע שוטרי תחנת ג'סר א-זרקא, יחד עם אנשי יס"מ של מרחב מנשה עצרו שני נערים בני 15-16 בחשד להשלכת מטען צינור שהתפוצץ סמוך לבית מגורים בכפר ושגרם לנזק, אך למרבה המזל ללא נפגעים בנפש, ושנראו נמלטים מהמקום.

המשטרה חוזרת ומדגישה כי כוחות מבצעים פעילות אופרטיבית בכפר על רקע אירועי האלימות והסכסוכים הקיימים בין שתי משפחות במקום, אבל התושבים רוצים תוצאות. לפני חמש שנים, בנובמבר 2017, במעמד ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, חנכה משטרת ישראל תחנת משטרה בכפר, ראשונה במסגרת היוזמה למאבק בפשיעה שתוכללה תחת המינהלת לשיפור השירות בחברה הערבית. בכפר אומרים שתוצאות אין.

"ריבונו של עולם, היכן אנחנו חיים, אירוע חמור שני בתוך שבוע אחד בו נפגעים בצורה קשה נערים צעירים", אומר לוואלה ראש המועצה המקומית ג'סר א-זרקא, שיח מוראד עמאש. אתמול בצהרים, בתום תפילת יום השישי במסגד הגדול בכפר חיכתה קבוצה גדולה של נשים שנשאה שלטים וזעקה כנגד האלימות הרצחנית, ואח"כ הובילה תהלוכת מחאה אליה הצטרפו מתפללים רבים לאורך הרחוב הראשי למרכז הכפר ובחזרה, שם התכנסו ושמעו נאומים. השתתפו והשמיעו דברים גם הוריו של הנער שנרצח ביום שני. הוחלט על הקמת מעין חדר מצב לריכוז הפעילות העממית כנגד הפשיעה האלימה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
וליד שהאב שנפצע מירי ליד פיצריה בג'סר א זרקא. באדיבות המשפחה
ואליד שהאב/באדיבות המשפחה
ג׳לאל עמאש שנדקר למוות בג'סר א-זרקא. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
ג׳לאל עמאש, בן ה-17 שנורה למוות/מערכת וואלה!, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

"ברור שיש תסכול שאין פענוחים, התחושה היא של אזלת יד ויש חשש שזה כשלעצמו מעודד את הפשיעה הרצחנית ומקשה על המאבק בעבריינים שרואים שהם יכולים להסתלק לתוך הלילה בלי לתת את הדין על מעשיהם. זה מעגל אימה שלא יוצאים ממנו. התהלוכה אתמול הייתה מול מאות אנשים שהיו ברחוב ואפשר היה לראות שאנשים הבינו כבר שהדרך הזו תוביל אך ורק לתהום ושצריך לפעול יחד נגד הפשיעה והאלימות ופשוט לגרש מהכפר את אלה שיש להם נשקים. ואז כמה שעות אחרי כל הדיבורים הכול נראה חסר תוחלת. לצערנו כמה שעות אחרי זה כאילו כלום. זה מתסכל את כל מי שהיה בהפגנה. יש ציפייה שגל הטרור הזה יופסק מיידית אבל כשזה לא קורה והפושעים מסתובבים חופשי הישוב מתוסכל והתושבים מתוסכלים. ואומרים בגלוי שהמועצה הביאה את המשטרה ולא השתנה כלום. הציבור נמאס לו והוא רוצה תוצאות, ואין".

זירת הירי שבה נורה למוות ג'לאל עמאש. דוברות משטרת ישראל
הזירה בה נורה למוות ג'לאל עמאש/דוברות משטרת ישראל

"המשטרה והמדינה צריכות לטפל בעניין הזה מיידית" אכן אומר תושב הכפר, "זה קורה בכל הכפרים הערביים כל יום אבל ג'סר א זרקא זו דוגמא קיצונית של הבעיה. ג'סר א-זרקא זו פשוט פצצה מתקתקת בלב מדינת ישראל, ולא ברור למה לא מטפלים בה כי לנו זה ברור שזה עניין של זמן שהאלימות הרצחנית תגלוש מכאן לכביש 2, וליהודים השכנים בבית חנניה ובקיסרה ובמעגן מיכאל ומשם הלאה. הכעס שהולך ומצטבר פה ורואים את התוצאות הטראגיות עם ילדים שנרצחים וכמעט נרצחים ונתפסים עם נשק ומטענים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully